ZEEHO: Οδηγήσαμε στην Ισπανία τα νέα ηλεκτρικά σκούτερ της (vid)

Νίκος Γιαννούλας
ZEEHO: Οδηγήσαμε στην Ισπανία τα νέα ηλεκτρικά σκούτερ της (vid)
Από τη Βαρκελώνη ξεκίνησε το μεγάλο πανευρωπαϊκό ταξίδι της ZEEHO, το οποίο φαίνεται ότι θα καταλήξει στον προορισμό της επιτυχίας.

Καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας Muvus, βρεθήκαμε για δύο μέρες στην ηλιόλουστη πρωτεύουσα της Καταλονίας, στην Ισπανία, όπου η ZEEHO είχε οργανώσει για πρώτη φορά μια πανευρωπαϊκή παρουσίαση. Με όλα τα μοντέλα της γκάμας της διαθέσιμα, σε ένα ιδανικό από άποψη συνθηκών περιβάλλον, διαπιστώσαμε γιατί η μάρκα ηλεκτρικών σκούτερ της CFMOTO δεν θα αργήσει να ακολουθήσει τη μητρική εταιρεία στην εμπορική επιτυχία.

ΖΕΕΗΟ

Εν αρχή ποιότητα

Είκοσι τέσσερα παρατεταγμένα AE8 S+ και ΑΕ6+ και δύο ακόμα City Sport, συνολικά είκοσι έξι, μας περίμεναν παραταγμένα για οδήγηση τις δύο ημέρες της παρουσίασης. Η πρώτη εικόνα, απόλυτα θετική. Αισθητική με κομψότητα και δυναμισμό, πλαστικά με άριστη βαφή και συναρμογή, διακόπτες με άψογη λειτουργία, οθόνες ελέγχου με πληρότητα, μεγάλες ενδείξεις και πλήρη συνδεσιμότητα.

ΖΕΕΗΟ

 

Σε σύγκριση με τις παραδοσιακά μεγάλες ευρωπαϊκές και ιαπωνικές δυνάμεις στην κατασκευή μοτοσικλετών, η ZEEHO δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε επίπεδο κατασκευαστικής αρτιότητας. Γεγονός ιδιαίτερα εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς ότι η ύπαρξη της μάρκας αριθμεί μόλις 4 χρόνια. Από την άλλη πλευρά όμως, δεν είναι αυτοφυής: προέρχεται από την CFMOTO.

Μια ακόμα πραγματικότητα που αντιλαμβάνεται κανείς είναι ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές κάνουν άλματα και όχι απλά βήματα σε κάθε νέα γενιά μοτοσικλετών με αποτέλεσμα, παρά τη σχετική τους νεότητα συγκριτικά με τον παραδοσιακό ανταγωνισμό, να βρίσκονται πολύ κοντά και ενίοτε λίγο εμπρός από αυτόν.

Αυτό είναι πολύ πιο εμφανές στα ηλεκτρικά δίτροχα, όπως αυτά της ZEEHO, καθώς εδώ η νεότητα της τεχνολογίας σχεδόν εξίσωσε την τεχνογνωσία των νέων έναντι των παλαιών. Και το αποτέλεσμα είναι συγκρίσιμο σε όλα τα επίπεδα.

Πάμε σαν... αύριο

Για αστικές μετακινήσεις, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί την ιδανική λύση για πολλούς λόγους: άμεση απόκριση και μεγάλη ροπή, απουσία θορύβου, πρωτόγνωρη ευκολία οδήγησης, ελάχιστο κόστος χρήσης και συντήρησης. Από την άλλη πλευρά, κάθε σκούτερ μικρού κυβισμού με θερμικό κινητήρα έχει όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα, οπότε γιατί να κάνει κάποιος την αλλαγή και να πληρώσει και κάτι περισσότερο;

ΖΕΕΗΟ

Αυτό είναι ένα ζήτημα που μας απασχολεί σήμερα, αλλά στο μέλλον το βέβαιο είναι ότι τα ηλεκτρικά σκούτερ θα επικρατήσουν στην Ευρώπη, όπως συμβαίνει σήμερα με τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα ηλεκτρικά πατίνια και όλα τα μέσα μικροκινητικότητας. Η σταδιακή εξίσωση των τιμών, οι πιθανές απαγορεύσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και πολλοί ακόμα λόγοι, θα οδηγήσουν τους αστούς μοτοσικλετιστές -και πολύ σωστά- στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.

ZEEHO

Η ZEEHO λοιπόν έρχεται να πιάσει μια κυρίαρχη θέση στη σχετική αγορά, με τρία σε πρώτη φάση μοντέλα, αμιγώς ηλεκτρικά: δύο σκούτερ και ένα μονοθέσιο μοτοσικλετάκι πόλης, το City Sport. Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια της σχετικής συνέντευξης Τύπου, είχε στο χώρο και το πρωτότυπο Magnet, ένα πρωτότυπο δίτροχο που έχει σκοπό να γεφυρώσει τον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσικλετών και scooter, συνδυάζοντας την ευκολία και την πρακτικότητα των δεύτερων με τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά των πρώτων.

Εκεί που δεν πέφτεις και απολαμβάνεις

Αυτό το κλισέ των Ελλήνων ειδικών δημοσιογράφων αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας «αλλά περιμένουμε να οδηγήσουμε και στους δρόμους της χώρας μας» το οποίο συχνά διαβάζετε, ισχύει σε υπερθετικό βαθμό. Ειδικά για τις μοτοσικλέτες. Η ποιότητα της ασφάλτου στον αστικό ιστό της Βαρκελώνης, αν συγκριθεί με αυτή τη Αθήνας και κάθε άλλης ελληνικής πόλης, έχει τόση σχέση όσο ο φάντες με το ρετσινόλαδο. Η πρόσφυση είναι από άλλον -πολιτισμένο- πλανήτη, ενώ η σχεδόν πλήρης απουσία λακκούβας, μπαλώματος και εξογκώματος στην άσφαλτο, κάνει τα πάντα να εξελίσσονται σαν σε μαγικό χαλί.

ZEEHO

Ακόμα και έτσι όμως γίνεται αντιληπτή η εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της ZEEHO τόσο στο ζύγισμα, όσο επίσης στη γεωμετρία αλλά και στη λειτουργία της ανάρτησης των δύο σκούτερ. Μάλιστα οι μικρής διαμέτρου τροχοί 12 ιντσών εμπρός πίσω στο AE8 S+ και 12/11 ιντσών εμπρός και πίσω στο AE6+ εξασφαλίζουν εξαιρετική ευελιξία και πολύ χαμηλή απόσταση από το έδαφος. Αυτά είναι τα κοινά στοιχεία των δύο σκούτερ. Πάμε να δούμε όμως τι ακριβώς είναι το καθένα.

Το πληρέστατο και ταχύτατο ZEEHO AE8 S+

Καθώς είχαμε ήδη οδηγήσει στη χώρα μας το AE8+, το κορυφαίο μοντέλο της ZEEHO δεν μας ήταν εντελώς άγνωστο. Στην Βαρκελώνη ήταν διαθέσιμη η κορυφαία έκδοση AE8 S+, η οποία διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα μέγιστης ισχύος 17 ίππων. Αυτός είναι τοποθετημένος στο κέντρο του πλαισίου και μεταφέρει την κίνηση στον τροχό μέσω ελαστικού ιμάντα. Έτσι το πίσω ψαλίδι και η ανάρτηση είναι ελεύθερα από το αναρτώμενο βάρος κινητήρα και μετάδοσης, με αποτέλεσμα τα δύο, ρυθμιζόμενα ως προς την προ φόρτιση, αμορτισέρ και το αλουμινένιο ψαλίδι να κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους.

ZEEHO

Με τρία προγράμματα οδήγησης διαθέσιμα, τα ECO, STREET και SPORT, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στη μέγιστη αυτονομία των 100 χιλιομέτρων με χαλαρή οδήγηση ή στις κορυφαίες επιδόσεις με εξαιρετικά άμεση απόκριση και μέγιστη ταχύτητα 100 και πλέον χιλιόμετρα. Τα φρένα, με δαγκάνες Brembo και δίσκο εμπρός και πίσω, υποστηρίζονται από ABS δύο καναλιών της Bosch και εξασφαλίζουν άψογη πέδηση. Η σέλα είναι άνετη και μπορεί χωρίς πρόβλημα να μεταφέρει δύο άτομα, ενώ ανασηκώνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς κλειδί και εκτός από τις δύο μπαταρίες, μπορεί να φιλοξενήσει και ένα jet κράνος ή αρκετά αξεσουάρ αναβάτη.

Ο πίνακας οργάνων είναι μια εξαιρετικά ευανάγνωστη και με πλήρεις ενδείξεις οθόνη TFT 5 ιντσών, η οποία επικοινωνεί με το smartphone του αναβάτη μέσω της εφαρμογής της ZEEHO. Η τελευταία επιτρέπει την πλοήγηση και εξασφαλίζει δεκάδες πληροφορίες ανάλογες ενός υπολογιστή ταξιδιού, ενώ διαθέτει και γεωεντοπισμό, δείχνοντας κάθε φορά την ακριβή θέση του scooter στο χάρτη.

ZEEHO

Η πλοήγηση στα μενού της οθόνης είναι πανεύκολη μέσω ενός μόνο διακόπτη στο αριστερό γκριπ, ενώ ένας ακόμα δίνει τη δυνατότητα εναλλαγής των προγραμμάτων οδήγησης ακόμα και εν κινήσει. Τα φώτα τέλος είναι παντού led και με εξαιρετική δέσμη. Το οποίο διαπιστώσαμε σε πραγματικές συνθήκες, καθώς οδηγήσαμε και τη νύχτα.

Αξίζει να σημειώσουμε τη λειτουργία και το κλείδωμα της μοτοσικλέτας χωρίς κλειδί, μέσω κάρτας NFC, που συνδυάζεται με αισθητήρα βάρους στη σέλα, ώστε να σταματά η λειτουργία της μοτοσικλέτας όταν ο αναβάτης ανασηκωθεί και να είναι εφικτή και πάλι μόνο όταν κάθεται σε αυτή.

ZEEHO

Τέλος να αναφέρουμε ότι η φόρτιση των δύο μπαταριών είναι εφικτή σε πρίζα οικιακού δικτύου, τόσο on όσο και off board, σε διάστημα λιγότερο των πέντε ωρών. Οι τιμές των διαφόρων εκδόσεων του AE8 στη χώρα μας ξεκινούν από τα 5.490 ευρώ (3.890 ευρώ με την επιδότηση)

Το βασικό αλλά απολαυστικό ZEEHO AE6+

Το μικρότερο σκούτερ στη γκάμα της ZEEHO είναι το AE6+, το οποίο διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 7,5 ίππων και χάρη στο ελάχιστο μέγεθος και βάρος, μπορεί να κινείται με μέγιστη ταχύτητα έως 80 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση 0-50 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 4,6 δλ. Όπως και στο μεγαλύτερο AE8 υπάρχουν και εδώ αντίστοιχα προγράμματα οδήγησης, τα οποία επενεργούν τόσο στην απόκριση του κινητήρα και στις επιδόσεις, όσο και στην εμβέλεια με μια πλήρη φόρτιση, που στην καλύτερη περίπτωση φτάνει έως και στα 100 χλμ.

ZEEHO

Σε αντίθεση με το μεγαλύτερο ΑΕ8, το AE6+ διατίθεται σε εκδόσεις με μια ή δύο μπαταρίες. Ωστόσο, οι δύο μπαταρίες δεν λειτουργούν εν σειρά και συνδυαστικά. Κάτω από τη σέλα υπάρχει πάντα συνδεδεμένη μόνο μια μπαταρία. Στην έκδοση με την δεύτερη μπαταρία, αυτή συνδέεται στη θέση της πρώτης και η άδεια μπαταρία αποσυνδέεται και απλώς αποθηκεύεται κάτω από τη σέλα. Έτσι, για να επιτύχει κανείς τη μέγιστη αυτονομία, θα πρέπει να υπολογίζει μια στάση για την εναλλαγή τους. Επίσης, αυτό που είδαμε στην πράξη, είναι ότι με υπόλοιπο ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας κάτω από το 12%, σταδιακά το σκούτερ μπαίνει σε Eco mode, άσχετα αν ο αναβάτης έχει επιλέξει το Street ή Sport, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις να μειώνονται δραματικά προς όφελος της διατήρησης της υπολειπόμενης ενέργειας.

ZEEHO

Όπως και το AE8, έτσι και το AE6+ μπορεί να συνδεθεί μέσω της εφαρμογής της ZEEHO με smartphone και να μεταφέρει πολύτιμες πληροφορίες στον αναβάτη του. Δεν είναι όμως αντίστοιχα άνετο, καθώς είναι πολύ μικρότερο. Παιχνιδάκι μεν να το οδηγείς, αλλά στη σέλα του θα βολευτεί με άνεση είτε ένας μεγαλόσωμος αναβάτης, είτε δύο μικρόσωμοι. Κάτω από αυτή, επίσης, υπάρχει ελάχιστος χώρος στην έκδοση με τις δύο μπαταρίες, αρκετός για τα χαρτιά της μοτοσικλέτας και ένα ζευγάρι γάντια ή αδιάβροχο.

ZEEHO

Τα φρένα και εδώ περιλαμβάνουν δύο δίσκους, αρκετά μικρότερης διαμέτρου, με δυνατότητα συνδυασμένης πέδησης αλλά χωρίς ABS. Το μονό αμορτισέρ πίσω είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προ φόρτιση του ελατηρίου. Εδώ δεν υπάρχει ξεχωριστό ψαλίδι, καθώς ο κινητήρας παίζει το ρόλο του «μονόμπρατσου ψαλιδιού» και μεταφέρει άμεσα την κίνηση στον πίσω τροχό.

Οι τιμές των διαφόρων εκδόσεων του AE6+ στη χώρα μας ξεκινούν από τα 3.990 ευρώ (3.025 ευρώ με την επιδότηση).

Bonus το City Sport

Καθώς το μικρό, πανάλαφρο και μονόσελο ηλεκτρικό μοτοσικλετάκι της ZEEHO, το City Sport, ήταν πολύ νέο για να προλάβει να έρθει μαζικά στην Ευρώπη, υπήρχαν μόνο ελάχιστα διαθέσιμα και έτσι το οδηγήσαμε σε μια πολύ μικρή διαδρομή και μάλιστα χωμάτινη, εν είδει παιδιάς.

Με βάρος μόλις 80 κιλά, μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, μεγάλους τροχούς και κεντρικά τοποθετημένο ηλεκτρικό κινητήρα πέντε περίπου ίππων, είναι προφανές ότι το City Sport είναι περισσότερο ένα παιχνίδι για ανήσυχους πιτσιρικάδες παρά μια πρακτική μοτοσικλέτα καθημερινής μετακίνησης. Καθώς δεν γνωρίζουμε ακόμα το κόστος της και δεν ξέρουμε αν θα εισαχθεί στη χώρα μας, να σημειώσουμε μόνο ότι ήταν πολύ ευχάριστο στην οδήγηση.

ZEEHO

Η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα προφανώς για να ταξινομείται όπως τα πάλαι ποτέ 50άρια και να οδηγείται από 16χρονους, ενώ η μέγιστη αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του, που βρίσκονται χαμηλά και στο κέντρο του πλαισίου τοποθετημένες, φτάνει στα 80 χιλιόμετρα.

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket

motomarket

Images credit: ZEEHO

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!