Νέο Peugeot E-5008: Πρεμιέρα με τρεις ηλεκτρικές εκδόσεις – Πότε έρχεται (vid)
- Η επόμενη γενιά του i-Cockpit εντυπωσιάζει
- Νέο πλαίσιο STLA Medium
- Ηλεκτρική πρόωση με μεγάλη αυτονομία
Μετά την παρουσίαση του νέου 3008 ήταν θέμα χρόνου η έλευση και του νέου Peugeot 5008, το οποίο ως είθισται λανσάρεται αρχικά σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Έτσι, το φθινόπωρο του 2024 θα είναι διαθέσιμες στην ευρωπαϊκή αγορά τρεις εναλλακτικές με αμιγώς ηλεκτρικούς κινητήρες, ενώ στη συνέχεια θα προστεθούν δύο εξηλεκτριμένες με κινητήρες βενζίνης, μία υβριδική και μια plug in υβριδική.
Η επόμενη γενιά του i-Cockpit εντυπωσιάζει
Με τον τίτλο Panoramic i-Cockpit η Peugeot χαρακτηρίζει τη νέα γενιά του εντυπωσιακού της πίνακα οργάνων, ο οποίος έχει εδώ και χρόνια το χαρακτηριστικό ότι τοποθετείται πάνω από το τιμόνι, στο ψηλότερο σημείο της οπτική του οδηγού, ως άλλο head up display.
Εδώ όμως, στην έκδοση GT του μοντέλου, μία καμπύλη οθόνη 21 ιντσών, αιωρείται πάνω από το ταμπλό, εξασφαλίζοντας μια τεράστια επιφάνεια οπτικών ενδείξεων. Στα αριστερά οι ενδείξεις αφορούν στον πίνακα οργάνων και στα δεξιά το σύστημα multimedia και όλες τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου.
Στην εισαγωγική έκδοση του μοντέλου, την Allure, η μια τεράστια οθόνη αντικαθίσταται από δύο 10 ιντσών, στο ίδιο όμως πλαίσιο. Εκτός από τις κορυφαίες δυνατότητες ασύρματης σύνδεσης κάθε smatrphone, τα συστήματα mutlimedia i-Connect και i-Connect Advanced στις δύο εκδόσεις εξοπλισμού του νέου E-5008 περιλαμβάνουν μια σειρά προηγμένων δυνατοτήτων. Από αυτές οι πιο σημαντικές είναι η δυνατότητα πλοήγησης με πληροφορίες μέσω δικτύου και η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης μέσω του ChatGPT.
Σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης η Peugeot κάνει λόγο για 40 διαφορετικές λειτουργίες, που εξασφαλίζουν κορυφαία ασφάλεια. Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός, στον οποίο μπορεί να περιλαμβάνονται στοιχεία όπως ο κλιματισμός τριών ζωνών με ξεχωριστό χειριστήριο για τους πίσω επιβάτες, η ηλεκτρική λειτουργία της πόρτας του χώρου αποσκευών, η πανοραμική ηλιοροφή, τα ηλεκτρικά καθίσματα εμπρός, τα θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και στη μεσαία σειρά, η δυνατότητα κάτοψης του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντος χώρου 360 μέσω της κάμερα οπισθοπορείας και πολλά ακόμα.
Νέο πλαίσιο STLA Medium
Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα με την ονομασία STLA Medium, το νέο Peugeot 5008 έρχεται με προηγμένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης αλλά και καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές.
Από άποψη διαστάσεων, το μήκος του έχει φτάσει στα 4,79 μέτρα, το πλάτος στα 1,89 και το μεταξόνιο στα 2,9 μέτρα. Χάρη και στην boxy σχεδίαση, το εσωτερικό είναι εξαιρετικά άνετο, με στάνταρ 7 θέσεις επιβατών διαμορφωμένες σε τρεις σειρές. Η μεσαία σειρά καθισμάτων διαθέτει ένα πολύ πρακτικό μηχανισμό ταυτόχρονης αναδίπλωσης και προώθησης προς τα εμπρός, ώστε σε συνδυασμό με το μεγάλο άνοιγμα των θυρών, η πρόσβαση στην τρίτη σειρά των δύο καθισμάτων να είναι εύκολη ακόμα και για ενήλικες.
Όπως είναι προφανές και από τις σχετικές εικόνες, οι δύο θέσεις στην τρίτη σειρά μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση δύο ενήλικα άτομα, ενώ «χάνονται» στο πάτωμα του αυτοκινήτου όταν δεν χρησιμοποιούνται. Η πρακτικότητα του αυτοκινήτου εξασφαλίζεται και από την 40/20/40 διαίρεση του μεσαίου καθίσματος, το οποίο μπορεί να διπλωθεί σε τρία τμήματα αλλά και να μετακινηθεί κατά μήκος.
Ο χώρος αποσκευών στην εφταθέσια διάταξη έχει όγκο 259 λίτρα, στην πενταθέσια φτάνει στα 748 λίτρα, ενώ στη διθέσια στα 1.815 λίτρα και δίνει τη δυνατότητα μετακόμισης. Χάρη και στις δεκάδες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού, είναι προφανές ότι το νέο Peugeot 5008 είναι από τα πλέον ευέλικτα και πρακτικά αυτοκίνητα της αγοράς.
Ηλεκτρική πρόωση με μεγάλη αυτονομία
Σχεδιασμένο εξαρχής -και- ως αμιγώς ηλεκτρικό, το νέο Peugeot E-5008 ενσωματώνει τεχνολογία αιχμής για να επιτύχει δυναμικές επιδόσεις αλλά και μεγάλη εμβέλεια κίνησης με μια πλήρη φόρτιση.
Μια συστοιχία μπαταριών 98 kWh είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου ανάμεσα στους δύο άξονες και τροφοδοτεί τρεις εκδόσεις. Μια με κινητήρα 210 ίππων και μια με κινητήρα 230 ίππων, με κίνηση στους δύο τροχούς. Κορυφαία είναι η τετρακίνητη εκδοχή με συνδυαστική ισχύ 320 ίππων από δύο κινητήρες.
Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ως στάνταρ αντλία θερμότητας στο σύστημα κλιματισμού για μέγιστη οικονομία ενέργειας, ενώ η συστοιχία μπαταριών είναι υγρόψυκτη. Η πλατφόρμα των 400 Volt επιτρέπει μέγιστη φόρτιση έως και 160 kW σε φορτιστές συνεχούς ρεύματος, ενώ σε εναλλασσόμενο δίνεται η δυνατότητα εσωτερικού φορτιστή 11 ή 22 kW.
Με αυτά τα δεδομένα, σε διάστημα 10 λεπτών τo Peugeot E-5008 μπορεί να φορτιστεί για να καλύψει απόσταση έως 100 χλμ., ενώ από 20-80% SoC, απαιτείται περίπου μισή ώρα.
Με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του το μεγάλο SUV έχει εμβέλεια που μπορεί να φτάσει τα 660 χιλιόμετρα στην έκδοση με τον κινητήρα των 210 ίππων. Η ισχυρότερη και τετρακίνητη έκδοση έχει αυτονομία 500 χλμ.
Μετά το λανσάρισμα του E-5008 το φθινόπωρο του 2024, θα προστεθούν στη γκάμα του 5008 δύο ακόμα, υβριδικές όμως εκδόσεις. Μια HEV 48V με κινητήρα βενζίνης 1.2 λίτρων και ηλεκτρικό, συνδυαστικής απόδοσης 136 ίππων και μια plug in hybrid επίσης με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικό, όπου η απόδοση ανεβαίνει στους 195 ίππους. Η τελευταία θα έχει τη δυνατότητα, με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας της, να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση μεγαλύτερη των 60 χιλιομέτρων.
Image credit: Peugeot Media
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!