F1 - O Λεκλέρ παραπονιέται για τις ποινές με αφορμή το συμβάν Αλόνσο-Ράσελ στην Αυστραλία
Για χρόνια στη Formula 1 υπάρχει ζήτημα με την επιβολή ποινών από τους αγωνοδίκες στους οδηγούς. Έχουμε δει διαφορετικές ποινές σε παρόμοια συμβάντα, κάτι το οποίο προκαλεί δυσαρέσκεια στους οδηγούς, στις ομάδες και στους φίλους του σπορ.
Ένα πρόσφατο συμβάν το οποίο υπήρξε αντικείμενο συζήτησης ήταν αυτό των Φερνάντο Αλόνσο και Τζορτζ Ράσελ στον 57ο γύρο του Grand Prix Αυστραλίας. Πλησιάζοντας το apex της στροφής 6, ο οδηγός της Mercedes ήταν πιο κοντά από ποτέ στον Αλόνσο. Όμως ενώ πίστευε πως θα πάρει DRS και θα προσπεράσει, το πίσω μέρος της W15 αποσταθεροποιήθηκε και ο Βρετανός έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου. Ο Ράσελ δεν κατάφερε να το σώσει, προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά, η Mercedes του διαλύθηκε και επέστρεψε με επικίνδυνο τρόπο στην πίστα. Ο Βρετανός βγήκε από το μονοθέσιο αλώβητος.
This ship may have sailed...
— Kunal Shah (@kunalashah) April 8, 2024
But here's George Russell's on-board
(last lap crash in Melbourne)
If you replay in slow motion, what do you see?
Can you notice RUS making any steering wheel changes whatsoever before his eventual crash?
A downshift as a reaction to ALO?#F1 pic.twitter.com/VhBwEXCZ0Z
Ο Αλόνσο δέχθηκε ποινή 20 δευτερολέπτων και τρεις βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια χάνοντας δύο θέσεις από τους Λανς Στρολ και Γιούκι Τσουνόντα.
Στο περιθώριο του Grand Prix Ιαπωνίας, το ζήτημα απόδοσης ποινών ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν. Ερωτώμενος σχετικά με τις ποινές και το συμβάν στο τέλος του αγώνα της Αυστραλίας, ο οδηγός της Scuderia Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ είπε: «Πιστεύω πως κάτι ανάλογο το κάνουμε οι οδηγοί, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό. Αυτό που έκανε ο Αλόνσο ήταν υπερβολικό και έπρεπε να τιμωρηθεί. Πιστεύω όμως πως πρέπει να δούμε τις ποινές που δίνονται σε κάθε οδηγό. Λειτουργούμε με ποινές χρόνου τα τελευταία χρόνια κάτι που κατά τη γνώμη μου είναι λάθος. Μερικές φορές είσαι θύμα της ίδιας σου της τύχης. Αν βγει αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα στους τελευταίους γύρους τότε από 5ος θα πέσεις τελευταίος. Στην περίπτωση του Αλόνσο, έχασε δύο θέσεις μόνο. Πρέπει μελλοντικά να εξετάσουμε αλλαγές. Το πιο δίκαιο πιστεύω είναι να δίνονται ποινές θέσεων. Έτσι, σε οποιαδήποτε θέση και να είσαι θα τιμωρείσαι. Έτσι υπάρχει τιμωρία. Με τις ποινές χρόνου μπορεί να υπάρξουν διαφορετικές αποφάσεις σε κάθε συμβάν».
Επιπλέον τόνισε πως είναι υπέρ της κοινής λογικής σε αποφάσεις για συμβάντα στην πίστα μεταξύ οδηγών: «Είναι ξεκάθαρο πιστεύω το τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε. Μπορούμε να ξαναγράψουμε τους κανόνες για να είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα. Μελλοντικά πιστεύω πως πρέπει να επικρατεί η κοινή λογική. Ποτέ δεν πρόκειται να γραφτούν κανονισμοί για κάθε ξεχωριστό σενάριο. Ενδέχεται να υπάρξουν περιστάσεις που θα είναι ξεκάθαρο για όλους, ειδικά για τους οδηγούς πως πρέπει να επιβληθεί ποινή, αλλά η περίπτωση να μην υπάρχει στους κανονισμούς. Οπότε πιστεύω πως η κοινή λογική πρέπει να εφαρμόζεται και στην περίπτωση του Αλόνσο στην Αυστραλία αυτό έγινε».
Φωτογραφίες: F1/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!