Η BMW Motorrad παρουσιάζει την νέα αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη (vid)
Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση που κάνει τη ζωή του αναβάτη πιο εύκολη και άνετη. Σύμφωνα με το σλόγκαν «Simplify your ride», η εμπειρία του αναβάτη αναβαθμίζεται περαιτέρω με την αυτοματοποίηση του συμπλέκτη και της αλλαγής ταχυτήτων, χωρίς να θυσιάζεται η σημαντική – σε συναισθηματικό επίπεδο - δυναμική διαδικασία της αλλαγής ταχυτήτων.
Το Automated Shift Assistant βασίζεται σε μια έξυπνη τεχνολογία με δύο ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές να αυτοματοποιούν τη λειτουργία του συμπλέκτη και την αλλαγή σχέσεων στο εξατάχυτο κιβώτιο, γεγονός που αποτελεί την κύρια διαφορά σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων. Δε χρειάζεται μανέτα για τη λειτουργία του συμπλέκτη. Η εκκίνηση, η ακινητοποίηση και οι ελιγμοί γίνονται εύκολα με το Automated Shift Assistant. Ο αναβάτης απολαμβάνει την οδήγηση χάρη στις γρήγορες και προσαρμοσμένες τόσο στη στροφές όσο και στο φορτίο του κινητήρα αλλαγές σχέσεων που εξασφαλίζει ακρίβεια στην όλη διαδικασία. Ο φόρτος «εργασίας» του αναβάτη μειώνεται, γεγονός που κάνει την οδήγηση ακόμη πιο ευχάριστη. Επιπλέον, το Automated Shift Assistant δημιουργεί μια ακόμα πιο άμεση σύνδεση με τον ισχυρό boxer κινητήρα, καθώς η ακριβής ενεργοποίηση του συμπλέκτη καθιστά ακόμα πιο εύκολο τον έλεγχο της οδήγησης μέσω του grip του γκαζιού και του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων.
Τα κατεβάσματα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλά, ώστε ελάχιστα να επηρεάζουν τη λειτουργία του πλαισίου. Ειδικά χαρακτηριστικά της αυτόματης λειτουργίας αλλαγής ταχυτήτων αντιστοιχίζονται στα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, ώστε να διασφαλίζεται η τέλεια διαδοχή αλλαγών, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Σε συνδυασμό με το Active Cruise Control ή την προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, η δικτύωση των λειτουργιών φέρνει το μέλλον της μοτοσικλέτας στο σήμερα.
Αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη και αλλαγή σχέσεων προσφέρει μία νέα οδηγική εμπειρία.
Σε δύσκολες καταστάσεις οδήγησης, η χρήση του συμπλέκτη και του γκαζιού απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση. Ταξιδεύοντας με αποσκευές και ενδεχομένως με έναν συνεπιβάτη, η χρήση του συμπλέκτη και του επιλογέα ταχυτήτων αυξάνει τον φόρτο εργασίας του αναβάτη, ενώ με το Automated Shift Assistant ο τελευταίος διατηρεί τον έλεγχο και έχει περισσότερη ελευθερία σε κάθε οδηγική κατάσταση. Η οδήγηση γίνεται έτσι μια πιο χαλαρή και απολαυστική εμπειρία.
Ο boxer κινητήρας επιτρέπει σχεδόν αβίαστη εκκίνηση στις ανηφόρες, για παράδειγμα, χάρη στην αυτοματοποιημένη λειτουργία του συμπλέκτη, η οποία αποδίδει επίσης καρπούς όσον αφορά τον καλύτερο έλεγχο της μοτοσικλέτας εκτός δρόμου ή σε δύσκολες επιφάνειες.
Η οδηγική απόλαυση αποκτά εντελώς νέο νόημα με την επιλογή της αυτοματοποιημένης λειτουργίας ''D''. Οι βέλτιστα επιλεγμένες αλλαγές ταχυτήτων δημιουργούν μια νέα οδηγική αίσθηση. Η σωστή σχέση στο κιβώτιο επιλέγεται αυτόματα ανάλογα με τις ατομικές ανάγκες οδήγησης, με αποτέλεσμα μια αρμονική και εξαιρετικά ομαλή οδηγική εμπειρία.
Οι ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές συμπλέκτη και αλλαγής ταχυτήτων συνδυάζονται με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου.
Το Automated Shift Assistant είναι η λογική και τεχνική εξέλιξη του BMW Motorrad Shift Assistant Pro. Δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές αναλαμβάνουν τη λειτουργία του συμπλέκτη και την αλλαγή ταχυτήτων, επιτρέποντας εύκολη εκκίνηση και αυτοματοποιημένη διαδοχή σχέσεων. Το αίτημα αλλαγής ταχυτήτων του αναβάτη μεταδίδεται στη μονάδα ελέγχου μέσω ενός αισθητήρα στον συμβατικό μοχλό αλλαγής ταχυτήτων που λειτουργεί με το πόδι. Πρόσθετοι αισθητήρες καθορίζουν τις στροφές του πρωτεύοντα άξονα μετάδοσης και τη θέση του συμπλέκτη. Οι τιμές αυτές μεταδίδονται στην TCU (Transmission Control Unit), η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με τη μονάδα ελέγχου κινητήρα, για την μοντελοποίηση και τον έλεγχο του συμπλέκτη, την ενεργοποίηση της αλλαγής ταχυτήτων και τον καθορισμό της οδηγικής κατάστασης.
Ο συμπλέκτης λειτουργεί μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού ενεργοποιητή σε συνδυασμό με ένα υδραυλικό σύστημα για άμεση σύνδεση μεταξύ της κύριας και δευτερεύουσας αντλίας του συμπλέκτη. Ο ενεργοποιητής ρυθμίζει την απαιτούμενη ολίσθηση του συμπλέκτη, τον εμπλέκει σε κάθε αλλαγή ταχύτητας και τον απεμπλέκει εν στάσει.
Στο χειροκίνητο πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων "M" ο αναβάτης μπορεί να μετακινήσει το μοχλό αλλαγής ταχυτήτων προς την επιθυμητή κατεύθυνση με το συνηθισμένο τρόπο. Εάν οι στροφές στην επιθυμητή ταχύτητα-στόχο βρίσκονται εντός του μέγιστου ή του ελάχιστου εύρους στροφών, η αλλαγή γίνεται απευθείας. Εάν οι στροφές του κινητήρα πέσουν κάτω από ένα ελάχιστο όριο που εξαρτάται από την επιλεγμένη σχέση, τα κατεβάσματα πραγματοποιούνται αυτόματα και στη χειροκίνητη λειτουργία. Έτσι αποτρέπεται το σβήσιμο του κινητήρα.
Στο πρόγραμμα "D" οι σχέσεις αλλάζουν αυτόματα ανάλογα με το riding mode, τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και τις παραμέτρους που αφορούν την κλίση της μοτοσικλέτας. Οι σχέσεις αλλάζουν ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και τις δυναμικές απαιτήσεις.
Photo credits: BMW Group
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!