F1 - Μπράουν: «Ο Φερστάπεν δεν θα κέρδιζε αν δεν ήταν στη Red Bull»

Επί δεκαετίες ένα από τα μεγάλα φιλοσοφικά ερωτήματα στον κόσμο της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν: «ο οδηγός ή το μονοθέσιο παίζει μεγαλύτερο ρόλο»; Οι απόψεις διίστανται στο συγκεκριμένο ζήτημα και ξεκάθαρη απάντηση δεν υπάρχει.
Με αφορμή την επικείμενη αποχώρηση το Άντριαν Νιούι από τη Red Bull Racing, το ερώτημα «τα μονοθέσιά του ή ο Φερστάπεν κάνουν τη διαφορά» βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο της συζήτησης στη Formula 1. Ο CEO της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, εμφανίστηκε στην εκπομπή «Beyond the Grid» της F1 και μίλησε για το ποιος είναι αυτός που κάνει τη διαφορά στους αγώνες ταχύτητας.
«Συνολικά χρειάζεσαι και τους δύο: και έναν κορυφαίο τεχνικό και έναν κορυφαίο οδηγό. Δεν πιστεύω πως χωρίς έναν αστέρα οδηγό μπορείς να κερδίσεις, χρειάζεσαι και τους δύο. Όλα ξεκινούν από το μονοθέσιο. Ο κόσμος με ρωτάει συνέχεια: “Το μονοθέσιο ή ο οδηγός παίζει ρόλο;” H απάντηση είναι: “και τα δύο”. Πιστεύω πως υπάρχουν 6-7 οδηγοί που θα μπορούσαν να είναι πρωταθλητές με αυτή τη Red Bull. Όσο σπουδαίος κι αν είναι ο Μαξ, και είναι ένας από τους καλύτερους στην ιστορία, δεν πιστεύω πως θα κέρδιζε το πρωτάθλημα σήμερα με άλλο μονοθέσιο πέραν αυτού της Red Bull», είπε ο Αμερικανός.
Η ιστορία μας έχει δείξει πως ένας κορυφαίος οδηγός δεν μπορεί να γίνει πρωταθλητής έχοντας ένα αργό μονοθέσιο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Από την άλλη όμως, μία ομάδα με ένα γρήγορο μονοθέσιο δίχως έναν κορυφαίο οδηγό δεν μπορεί να κερδίσει το πρωτάθλημα.
Ακούστε το νέο podcast του gMotion με τους Κώστα Παστρίμα και Στάθη Κοκκορόγιαννη να αναλύουν όσα έγιναν στο GP Μαϊάμι και όχι μόνο.
Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
V for ventetta
Φίλε Valadi, όσο αφορά την δυναμική τότε του μονοθέσιου της ferrari και που εξέφρασες την προσωπική σου γνώμη θα σου πω ότι κάνεις λάθος. και δεν θα σου μεταφέρω την δική μου γνώμη γιατί ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να λέει και να γράφει ότι θέλει και ό,τι πιστεύει! Θα σου μεταφέρω τις δηλώσεις τότε που είχε κάνει ο αγωνιστικός διευθυντής της ferrari Στέφανο Ντομενικαλι. Είπε λοιπόν: Είχαμε κάνει λάθος στον σχεδιασμό και οι μετρήσεις που κάναμε εκ νέου έδειξαν ότι το μονοθέσιο ήταν 4ης δυναμικής! Ο Φερνάντο μας κράτησε κάτι πάρα πάνω από "ζωντανούς" παλεύοντας με αυτό το μονοθέσιο μέχρι και για το πρωτάθλημα!! Το έκανε δηλαδή να φαίνεται για πρωταθλητισμό ενώ δεν ήταν!! Ο Αλόνσο είναι μοναδική ξεχωριστή περίπτωση στην Φόρμουλα 1!! " Στέφανο Ντομενικαλι"
osfp44
Εγώ έχω μια απορία αν μπορείς να μου την λύσεις: Αν υποθέσουμε ότι η Φερράρι το 2010 ήταν το 4ο σε δυναμική μονοθέσιο ποιοι ήταν οι 3 από μπροστά? Γιατί άντε πες Ρεντ Μπούλ και Μακλάρεν ήταν πιο μπροστά η άλλη ομάδα ποια ήταν πραγματικά θέλω να μου λύσεις αυτή την απορία γιατί για εμένα στην χειρότερη περίπτωση ήταν το 3ο σε δυναμική μονοθέσιο
Valadis_21
Υπάρχει και άλλη πλευρά φίλε μου όπου ο chief engineer της Μclaren τότε τοποθετούσε την Ferrari ως ίδιας δυναμικότητας μονοθέσιο με αυτό της Mclaren όπου την θεωρούσαν ανώτερης δυναμικότητας και 2η δύναμη τότε με την διαφορά μεταξύ των 2 μονοθεσίων να την υπολογίζουν από την MClaren κάτω από το 1δέκατο.Αλλά και πάλι να δεχθούμε ότι η Ferrari το 2010 ήταν το 4 σε δυναμικότητα μονοθέσιο αυτό δείχνει την μία όψη του νομίσματός καθώς μπορεί να εμφανίζεσαι 4ος στους πίνακες αλλά η διαφορά από την κορυφή να είναι της τάξης του 0.2-0.3 όπου ξέρουμε ότι τέτοιες διαφορές καλύπτονται εύκολα ανάλογα την πίστα πόσο μάλλον από έναν οδηγό σαν τον Αλόνσο.Η ''διαφωνία'' μου είναι ότι παρουσιάζεται ότι ο Αλόνσο το 2010 πήγε να πάρει πρωτάθλημα με ένα μονοθέσιο όπου ήταν για 7-8 θέση.Βέβαια για να το ξεκαθαρίσουμε:Δεν έχω σκοπό να μειώσω επουδενί τον Αλόνσο και την ικανότητά του αλλά όπως ακούμε υπερβολές από διαφόρους περί goat Χάμιλτον,ανταγωνιστικών πρωταθλημάτων την περίοδο 2014-2020,χάρτινων πρωταθλητών και τελειωμένων οδηγών και λέμε ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο έτσι και τώρα θα πούμε ότι ο Αλόνσο δεν πήγε να πάρει πρωτάθλημα το 2010 οδηγόντας μονοθέσιο αντίστοιχο της φετινής Astonmartin.
zackspeed
Το πιθανότερο είναι χωρίς ανταγωνιστικό μονοθέσιο ή αλλιώς μονοθέσιο πρωταθλητισμού ( η Μακλαρεν προς το παρόν τέτοιο δεν είναι), δεν θα το κέρδιζε. Οπότε από αυτήν την άποψη, συμμερίζομαι τα λεγόμενα του συνονόματου και ικανότατου αγωνιστικού διευθυντή της Μακλαρεν. Με αυτό το μονοθέσιο όμως ο Μαξ θα πήγαινε πολύ καλύτερα από ότι ο Νόρις και ο Πιάστρι. Και δεν μιλάω μόνο για νίκες, αλλά και για διεκδίκηση πρωταθλήματος. Αυτό είναι σίγουρα κάτι που δεν μπορεί να εκφράσει αλλά το ξέρει και ο ίδιος. Και σίγουρα θα οδηγούσε πολύ καλύτερα και σε μία Φεράρι, Μερσέντες, ΑΜ. Για την πρώτη ισχύει, ότι και για την Μακλαρεν, για τις δύο τελευταίες σίγουρα βάθρα και σποραδικές νίκες. Και αυτό επειδή μέχρι στιγμής, είναι στην καλύτερη φάση της καριέρας του. Και να μπορεί να μην κερδίσει 19 αγώνες φέτος, όμως ποιος αμφιβάλλει ότι είναι το φαβορί και φέτος και του χρόνου για τον τίτλο; Ο μόνος που θα του έβαζε δύσκολα είναι ο Αλόνσο. Και αυτό διότι, είναι ο μόνος οδηγός μετά τον Σουμάχερ που διεκδίκησε πρωτάθλημα με επικές εμφανίσεις με μονοθέσιο (10,12) που δεν έπρεπε καν να είναι εκεί. Για τους άλλους, έχουμε γράψει σε αντίστοιχες περιπτώσεις τι απέγιναν και δεν έχω όρεξη να τα επαναλαμβάνω.
V for ventetta
Το έχουμε πει το έχουμε αναφέρει αρκετές φορές κατά καιρούς εδώ και θα το πούμε ακόμα μία φορά για να καταλαβαίνει ο κόσμος που βλέπει formula 1 τα τελευταία χρόνια και όχι μόνο. Όπως σε όλα τα πράγματα υπάρχουν κανόνες έτσι και στην formula 1 υπάρχει ο κανόνας ότι για να γίνεις πρωταθλητής πρέπει να έχεις το ταχύτερο μόνοθεσιο. Παραδείγματα όπως αυτά του Φετελ με την RB και του Χάμιλτον στην κυριαρχία της Mercedes και στην μετέπειτα πορεία τους που έχασαν το κυρίαρχο μονοθέσιο και πού όχι μόνο δεν μπόρεσαν να διεκδικήσουν πρωτάθλημα αλλά δεν κατάφεραν και σχεδόν τίποτα μαρτυρούν την πραγματικότητα αυτού του κανόνα! Βέβαια υπάρχει και το άλλο δεδομένο ότι σχεδόν σε όλους τους κανόνες υπάρχει μία εξαίρεση και σε αυτή την περίπτωση σε αυτόν τον κανόνα η εξαίρεση είναι και λέγεται Φερνάντο Αλόνσο! Ο Ισπανός πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα με την Renault χωρίς να είναι το ταχύτερο μονοθέσιο και μάλιστα απέναντι στην πιο ισχυρή Ferrari όλων των εποχών! ( Ζαν Τοντ, Ρος Μπρον Μ. Σουμάχερ κτλ..) Δίκαια είχε χαρακτηριστεί και ως dream team!! Φυσικά ο Αλόνσο πήγε να το επαναλάβει άλλες 2 φορές ως οδηγός αυτή τη φορά με την Ferrari το 2010 και 2012 με μονοθέσιο παρακαλώ 4ης 5ης δυναμικής!!! Και μάλιστα στους τελευταίους αγώνες για ελάχιστους βαθμούς! ( Από την πανίσχυρη και τότε RB!) Φυσικά και πέρα από την κυριαρχία του μονοθεσίου χρειάζεται και ο συνδυασμός της οδηγικής ικανότητας για να γίνει κάποιος πρωταθλητής!
Gianns G
Αυτό που λες δεν ισχύει. Όταν ο Αλόνσο πηρε το πρωτάθλημα το 2005 ήταν η χρονιά που εφάρμοσαν τον κανονισμό ανέκδοτο με τη μη αλλαγή ελαστικών που όπως αργότερα μαθεύτηκε το έκαναν μόνο και μόνο για να ρίξουν την Φερράρι. Οπότε εκείνη τη χρονιά η Φερράρι πήρε τη μια και μοναδική της νίκη στον αγώνα παρωδία στο gran Prix της Αμερικής στο οποίο πήραν μέρος μόνο 6 αυτοκίνητα Από την αντίθετη τα πρωταθλήματα του φετελ το 2010 και 2012 ήταν τα μόνα πρωταθλήματα εδώ και πολλά χρόνια που υπήρχε έντονος ανταγωνισμός. Ενδεικτικό είναι ότι μέχρι τους τελευταίους αγώνες είχαν ελπίδα για πρωτάθλημα 3-4 οδηγοί αν θυμάμαι καλά ενώ το 2012 στους πρώτους 6-7 αγώνες είχαμε 6-7 διαφορετικούς νικητές. Ήταν η χρονιά που ο μαλντοναντο έκανε τη μεσημεριανή σ και μοναδική νίκη της καριέρας του
_Believer_
Αν και σε γενικές γραμμές συμφωνώ με όσα γράφεις θα μου επιτρέψεις μερικές φιλικές διορθώσεις. Ο Αλονσο πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα αέρα με την Φεράρι να καταφέρνει μια μόνο νίκη στο πρωτάθλημα και αυτό στο φιάσκο του αγώνα της Αμερικής που πήραν εκκίνηση μόνο τα μονοθέσια της Bridgestone. Βασικός παράγοντας ήταν η αλλαγές των κανονισμών και το αβαντάζ που είχαν τα μονοθέσια που φορούσαν Michelin κυρίως διότι είχαν φαρδύτερο πέλμα και τους έδινε καλύτερη πρόσφυση. Στην δεύτερη χρόνια ήταν καλύτερη η Renault μέχρι την απαγόρευση του κινητού στοιχείου μέσα στην αεροτομή που μετέβαλε το κέντρο βάρους του μονοθεσίου (κάτι που κάνουν και οι μοντέρνοι ουρανοξύστες για να ελαττώνουν την ταλάντωση. ) έπειτα τους έφτασε η Φεράρι τους προσπέρασε αλλά λίγο η διαφορά που είχε φτιάξει ως τότε, λίγο η εγκατάλειψη μετά από ένα και πλέον χρόνια συνεχόμενων τερματισμών στον αγώνα της Ιαπωνίας, έδωσε τον τίτλο στον Αλονσο . Αυτά που έκανε πάντως με την Φεράρι συμφωνώ ήταν εξωγήινα.
Valadis_21
Θα συμφωνήσω σε αρκετά από αυτά που αναφέρεις καλέ μου φίλε αλλά επίτρεψέ μου να διαφωνήσω στην αναφορά σου σε σχέση με το πρωτάθλημα του 2010 στο οποίο ο Αλόνσο αυτοκτόνησε κατά την γνώμη μου καθώς πήγε στον τελευταίο αγώνα όντας 17 βαθμούς μπροστά και κόλλησε πίσω από μια Renault έχοντας πολύ ταχύτερο μονοθέσιο.Αυτό βέβαια δεν αμαυρώνει το μεγάλο προσόν που έχει ο Ισπανός να ξεπερνάει αρκετές φορές τις δυνατότητες που έχει το μονοθέσιο που οδηγεί.Από εκεί και πέρα αρχίζω να βλέπω όλο και ποιο συχνά απέναντι στον Φερστάπεν να ακούγονται τα ίδια επιχειρήματα που ακούμε και για τον Χάμιλτον μιλώντας για ταχύτερο μονοθέσιο κτλ.Εγώ χωρίς να είμαι και υποστηρικτής του Ολλανδού λέω ότι κορυφαία μονοθέσια οδήγησαν αρκετοί (Πέρεζ,Μπότας,Μάσσα,Γουέμπερ,Μπαρικέλο) πρωταθλητές όμως δεν γίνεται όποιος απλά οδηγεί το καλύτερο μονοθέσιο.
RED-WHITE EMPIRE 7
Δεν θεωρώ ότι φταίει ο Alonso στον τελευταίο αγώνα σε αντίθεση με την ομάδα του που υποτίμησε τον Vettel, ενώ πριν το AD είχε κερδίσει τους τελευταίους 2 από 3 αγώνες και θα είχε κάνει το 3/3, αν δεν είχε πρόβλημα στον κινητήρα του στην Κορέα και εκκινούσε και 1ος. Και δεν είχε κανένα πολύ ταχύτερο μονοθέσιο ο Alonso εκεί. Η Renault ήταν πύραυλος στις ευθείες, δεν υπήρχε DRS/KERS και τα ελαστικά της Bridgestone άντεχαν την πίεση. Ο Alonso κόλλησε πίσω από τον Petrov που έκανε τον αγώνα της ζωής σου και ο Hamilton είχε επίσης κολλήσει για λίγο πίσω από τον Kubica, ενώ και οι 2 είχαν πιο φρέσκια γόμα από τους οδηγούς της Renault. Ήταν πολύ καλή η Renault εκείνο το ΣΚ. Όμως, ο Alonso έκανε λάθη και δεν αναφέρομαι σε θέματα ατυχίας/αξιοπιστίας, αλλά δικά του λάθη, κυρίως στο 1ο μισό της χρονιάς, που τελικά του κόστισαν το πρωτάθλημα και γενικά θεωρώ το 2010 είναι υπερτιμημένη χρονιά για τον Ισπανό. Την περίοδο 11-14 κατ'εμέ όμως ήταν μακράν του 2ου, ο κορυφαίος στο grid.
Valadis_21
Στον τελευταίο αγώνα απλά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα με βάση τι μονοθέσιο είχε και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει το πρωτάθλημα μέσα από τα χέρια του,έγραψα αυτοκτονία γιατί καλώς ή κακώς όταν στον τελευταίο αγώνα πηγαίνεις όντας 17 βαθμούς μπροστά μόνο αν υπάρχει εγκατάληψη χάνεις πρωτάθλημα οδηγόντας κιόλας κορυφαίο μονοθέσιο γιατί η Ferrari του 2010 ήταν για πρωτάθλημα.