BYD Seal AWD: O Τάισον φοράει Πράντα

BYD Seal AWD: O Τάισον φοράει Πράντα

BYD Seal AWD: O Τάισον φοράει Πράντα
Πώς συνδυάζεται η κομψότητα με τη θηριώδη ισχύ 530 ίππων; Ας το ανακαλύψουμε.

Την BYD δεν την γνωρίζετε επί της ουσίας. Ούτε και εμείς. Μπορεί να ξέρουμε ότι παράγει περίπου 3.000.000 αυτοκίνητα το χρόνο, ότι έχει υπερσύγχρονα εργοστάσια, ότι θα κατακτήσει τον κόσμο και μπλα, μπλα, μπλα. Ωστόσο όλα τα παραπάνω λίγο μας νοιάζουν -θα συμφωνήσετε- αν μετά την οδήγηση του Seal, ψάχνεις ένα Dacia Sandero να μπεις μέσα να νιώσεις ανθρώπινα. Αν, λέμε.

BYD Seal AWD

Ξεκινήσαμε την γνωριμία μας με την ολοκαίνουρια μάρκα μέσω του κορυφαίου μοντέλου που εισάγεται στη χώρα μας, με την ονομασία Seal AWD. Το κομψό τετράθυρο sedan έχει πληθωρικά χαρακτηριστικά -μεγέθους, ισχύος, εξοπλισμού- και από τις ήδη υπάρχουσες αναφορές σε Μέσα του εξωτερικού, μας είχε εξάψει την περιέργεια. Ας δούμε λοιπόν το ποιόν του.

Η μέρα που φαίνεται από το πρωί θα είναι καλή;

Αισθητικά οι εικόνες κολακεύουν το BYD Seal. Η δια ζώσης πρώτη γνωριμία, ακόμα περισσότερο. Με μια μικρή έκπληξη. Τα πολλά 4,8 μέτρα του αμαξώματος δεν φαίνονται τόσα στον ανοιχτό χώρο, γεγονός που σε κάνει να βλέπεις θετικά τη μεγαλόστομη σχεδιαστική μανιέρα με την ονομασία Ocean Aesthetics που κατά δήλωση του κατασκευαστή διατρέχει όλη τη λογική του σχήματος του Seal. Πριν όχι πολλά χρόνια, οι Κινέζοι σχεδιαστές μας βομβάρδιζαν με δύσπεπτες, κακές αντιγραφές ευρωπαϊκών και αμερικανικών αυτοκινήτων. Με αυτό το δεδομένο μένεις να αναρωτιέσαι πού, ξαφνικά, βρήκαν τέτοια έμπνευση.

 

BYD Seal AWD

Η BYD έκανε ότι οι Κορεάτες πριν 25 χρόνια και οι Ιάπωνες πριν τα διπλάσια. Προσέλαβαν δηλαδή έναν Ευρωπαίο επικεφαλής σχεδιασμού, του οποίου η κουλτούρα, οι προσλαμβάνουσες εικόνες και φυσικά οι ανάλογες σπουδές, του επιτρέπουν να σχεδιάζει σχήματα που κολακεύουν την όραση των Ευρωπαίων καταναλωτών. Για την περίσταση επιστρατεύτηκε ο Γερμανός Βόλφγκανγκ Έγγερ, ο οποίος είχε ξεκινήσει την καριέρα του στην Alfa Romeo και συνέχισε στις Seat, Audi και Lamborghini, πριν αναλάβει την BYD.

BYD Seal AWD

Στο δια ταύτα, το BYD Seal δικαιώνει το motto «Ocean Aesthetics» όχι μόνο δια του ονόματός του. Το σχήμα του έχει όμορφες αναλογίες και μια αξιοθαύμαστη ροή που μοιάζει με κύμα μεγάλου μήκους. Χαμηλό και φαρδύ, αναδίδει συμπαγή αίσθηση, ενώ οι γραμμές που διατρέχουν κατά μήκος πλευρικά το αμάξωμα δίνουν ένα τόνο δυναμισμού, μαζί με τους μεγάλους τροχούς 19 ιντσών που φορούν ελαστικά Continental EcoContact 6 Q σε διάσταση 235/45 R19.

BYD Seal AWD

Εμπρός τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED συμπληρώνονται από φώτα ημέρας που πολύ όμορφα συνδέονται μεταξύ τους με ένα τόξο, ενώ χαρακτηριστικοί είναι οι έντονοι «ώμοι» που δημιουργούν οι θόλοι των τροχών, οι οποίοι σβήνουν με εγκάρσια κατεύθυνση στο κέντρο του καπό.

Ακολουθώντας την τάση της εποχής, το τετράθυρο αμάξωμα αντιγράφει τη μικρή γωνία ένωσης του μεσαίου με τον οπίσθιο όγκο που αποτελούσε ανέκαθεν χαρακτηριστικό των δίθυρων σπορ κουπέ αμαξωμάτων, ενώ οι λεπτές κολώνες της οροφής εμπρός και πίσω πάνε κόντρα στη συνήθη πρακτική. Τα πίσω φωτιστικά σώματα, πολύ λεπτά επίσης και full led, ενώνονται μεταξύ τους μέσω μιας εγκάρσιας φωτεινής γραμμής.

BYD Seal AWD

Το θέμα της αισθητικής έχει μεγάλες δόσεις υποκειμενισμού, ωστόσο η ανάδειξη του BYD Seal ως κορυφαίου σχεδιαστικά αυτοκινήτου για το 2023 από τον διεθνή οργανισμό iF, δίνει μια επιπρόσθετη σιγουριά ότι δεν μας γελούν τα μάτια μας.

Πάμε μέσα

Αφού αναδυθούν οι χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών μέσω του συστήματος keyless entry & go πλησιάζοντας το αυτοκίνητο, φτάνει η ώρα για μια πρώτη γνωριμία και με το εσωτερικό. Του οποίου το σκούρο χρώμα των επενδύσεων κολακεύει το σύνολο κατά την άποψή μας, ενώ η συνολική αίσθηση ποιότητας δεν υπολείπεται στο ελάχιστο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το ταμπλό είναι κατά ένα μέρος του επενδεδυμένο με ύφασμα, το οποίο λειτουργεί θετικά από αισθητική άποψη, ενώ οι εγκάρσιες γραμμές που ενώνουν τους αεραγωγούς από άκρη σε άκρη του ταμπλό μάλλον υπερβολικές μπορούν να χαρακτηριστούν.

BYD Seal AWD

Highlight στο ταμπλό αποτελεί σίγουρα η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο 15,6 ιντσών, η οποία περιστρέφεται μέσω διακόπτη στο τιμόνι ή μέσω του μενού της οθόνης και μπορεί να λειτουργεί τόσο με κάθετο, όσο και με οριζόντιο προσανατολισμό. Όταν ωστόσο λειτουργεί το android auto, δεν ενεργοποιείται ο κάθετος προσανατολισμός.

BYD Seal AWD

Ευπρόσδεκτος είναι επίσης ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, μέσω του οποίου ο οδηγός έχει άμεση οπτική επαφή με κρίσιμες ενδείξεις. Από τη συνδεσιμότητα και τη λειτουργικότητα του συστήματος πολυμέσων μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι, όχι όμως και από το δέκτη του ραδιοφώνου, ο οποίος έχει μέτρια έως και κακή λήψη των σταθμών ανάλογα με την περιοχή κίνησης. Έτσι, για να αξιοποιήσει κανείς το πολύ καλό σύστημα ήχου της Dynaudio με τα 12 ηχεία, θα πρέπει να συνδέσει εξωτερική πηγή ήχου, να κάνει online streaming ή να επιλέξει το Digital Audio Broadcast (DAB).

BYD Seal AWD

Ο εξοπλισμός είναι εντυπωσιακά πλήρης, με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, διζωνικό κλιματισμό, τεράστια ηλιοροφή, ηλεκτρικό άνοιγμα χώρου αποσκευών και μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, η οποία λειτουργεί χωρίς προβλήματα και επιτρέπει στον οδηγό την παραμετροποίηση.

BYD Seal AWD

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι, καθώς το μεγάλο μεταξόνιο μήκους 2,92 μέτρων αφήνει επαρκή χώροι για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ και το πλάτος των 1,875 μέτρων αξιοποιείται σωστά. Μόνο μειονέκτημα αποτελεί το ανύπαρκτο ύψος από το πάτωμα έως τη βάση των εμπρός καθισμάτων, που καθιστά αδύνατο για τους πίσω επιβάτες να τοποθετήσουν τα πέλματά τους κάτω από αυτά. Από την άλλη πλευρά οι χώροι για την εναπόθεση μικρών αντικειμένων -ειδικά εμπρός- είναι πολλοί και πρακτικοί, ενώ υπάρχουν δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης κινητών τηλεφώνων.

BYD Seal AWD

Για ένα τετράθυρο αυτοκίνητο με μήκος 4,8 μέτρων, ο χώρος αποσκευών με όγκο 400 λίτρα είναι -συγκριτικά- μικρός. Τουλάχιστον για τα καλώδια φόρτισης και κάποια ακόμα μικροπράγματα, υπάρχει χώρος και κάτω από το εμπρός καπό, όγκου 53 λίτρων.

BYD Seal AWD

Η ώρα της κρίσεως

Η BYD στην έκδοση AWD του Seal υπόσχεται ισχύ 530 ίππων και ροπή 670 Nm, η οποία αποδίδεται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο εμπρός είναι ασύγχρονος, ενώ ο πίσω σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη. Η συστοιχία μπαταριών τεχνολογίας Blade, η οποία αποτελείται από 172 λεπτές επιμήκεις κυψέλες που μοιάζουν με λεπίδες και τους τροφοδοτεί, έχει χωρητικότητα 82,5 kWh. Το βάρος του Seal φτάνει στα 2.185 κιλά, διόλου ευκαταφρόνητο δηλαδή.

Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία τους οι μπαταρίες είναι λεπτές, ενώ το πλαίσιο με την ονομασία e-Platform 3.0 τις ενσωματώνει ως μέρος του. Αυτή η κατασκευαστική πρακτική με την ονομασία Cell-to-Body, καθώς και η κυψελοειδής δομή υψηλής αντοχής από αλουμίνιο, αποφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα.

BYD Seal AWD

Πιο συγκεκριμένα το ύψος του πατώματος του αυτοκινήτου μειώνεται κατά 1,5 εκατοστά, επιτρέποντας πιο χαμηλή συνολική γραμμή αμαξώματος με αποτέλεσμα κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,219. Ταυτόχρονα, βελτιώνεται η χωροταξική εκμετάλλευση του αμαξώματος, ενώ αυξάνεται η στιβαρότητά του. Σύμφωνα με την BYD, η τελευταία φτάνει τα 40.500 Nm/μοίρα, μια τιμή εξαιρετικά υψηλή για αυτοκίνητο παραγωγής.

Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων είναι επίσης κορυφαία, με διπλά ψαλίδια για τους εμπρός τροχούς και πολλαπλούς συνδέσμους για τους πίσω, συμβατικά ελατήρια και αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης ανάλογα με τη συχνότητα των κραδασμών, τα περισσότερο γνωστά και ως FSD (Frequency Selective Damping). Τα φρένα περιλαμβάνουν δίσκους σε όλους τους τροχούς με τους εμπρός να είναι αεριζόμενοι.

BYD Seal AWD

Η BYD ξεκίνησε με «γκολ από τα αποδυτήρια» στην περίπτωση του Seal. Το μοντέλο αξιολογήθηκε από τον ανεξάρτητο φορέα EuroNCAP με την ανώτατη βαθμολογία των πέντε αστέρων και το γεγονός αυτό δείχνει πρώτα από όλα ότι έχουμε να κάνουμε με μια πολύ σωστή βάση.

Από την άλλη πλευρά, τόσο η ισχύς όσο και η ροπή που αποδίδουν οι κινητήρες του μοντέλου είναι θηριώδεις, και προφανώς μπορούν να εκθέσουν όχι μόνο ένα οικογενειακό τετράθυρο αυτοκίνητο, αλλά ακόμα και μια αμιγώς σπορ κατασκευή. Σε κάθε περίπτωση, η BYD αναγράφει χωρίς κόμπλεξ το χρόνο για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα κάτω από το λογότυπο του μοντέλου στο πίσω μέρος: 3,8 s. Κάτι το οποίο είναι εντυπωσιακό μεν, αλλά και σχετικά εύκολο να επιτευχθεί από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται -πολύ σωστά κατά την άποψή μας- στα 180 χλμ./ώρα, ωστόσο αλλού είναι η ουσία: Μπορούν τα ατελείωτα άλογα και η ουρανομήκης ροπή να αξιοποιηθούν;

BYD Seal AWD

Η απάντηση είναι ένα αναπάντεχο ναι, υπό μερικές προϋποθέσεις. Κατ' αρχάς, το περιθώριο πρόσφυσης που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 19 ιντσών, η ιδανική κατανομή του βάρους και το πολύ χαμηλό κέντρο του, βοηθούν πολύ. Φυσικά, υπό πλήρη επιτάχυνση τα πράγματα ειδικά σε δρόμο με στροφές μπορούν να λάβουν διαστάσεις... απογείωσης από την άσφαλτο, για την αποτροπή της οποίας φροντίζουν τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και το εξελιγμένο σύστημα διαμοιρασμού της ροπής (Torque Vectoring) που η BYD ονομάζει iTAC (Intelligent Torque Adaption Control).

Ευτυχώς η BYD έχει δώσει προτεραιότητα μεταφοράς ισχύος στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα τα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς να είναι ελαφρώς υπερστροφικά. Αυτό βοηθά πολύ την τοποθέτηση του αυτοκινήτου σε κλειστές στροφές, αυξάνοντας την ευελιξία και την ευκολία οδήγησης.

Το Seal είναι εξαιρετικά ευχάριστο καθώς προσπερνά οτιδήποτε ώσπου να ανοιγοκλείσεις τα μάτια, έχει σωστό σε αίσθηση τιμόνι και μια ανάρτηση που συνδυάζει αριστοτεχνικά τον έλεγχο του αμαξώματος με την απορρόφηση των κραδασμών.

BYD Seal AWD

Όσο καλή και αν είναι όμως μια συμβατική ανάρτηση, με πάνω από 2 τόνους βάρος και 530 άτια να την σφυροκοπούν, κάπου στο όριο της πρόσφυσης του αυτοκινήτου αρχίζει να ταλαντώνεται, παρέχοντας την έσχατη προειδοποίηση ότι έρχεται η ώρα της συνάντησης με την Νέμεσις. Με το βάρος μάλιστα του Seal δεν θες να συμβεί κάτι τέτοιο, ειδικά σε δημόσιο δρόμο. Συνολικά το BYD Seal AWD είναι ένα εξαιρετικό GT, που εξασφαλίζει άνετη και ταχύτατη μετακίνηση στους πέντε επιβάτες του.

Όσον αφορά πιο πρακτικά ζητήματα, όπως αυτό της αυτονομίας, το Seal διαχειρίζεται με φειδώ την ενέργεια, καθώς καταφέρνει μέσα στην πόλη και με το πρόγραμμα οδήγησης Eco (υπάρχουν επίσης διαθέσιμα τα Normal και Sport) να διανύει με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας λίγα περισσότερα από 500 χιλιόμετρα. Στον ανοιχτό δρόμο, με μέση κατανάλωση λίγο πάνω από 21 kWh/100 χλμ., η αυτονομία πέφτει κάτω από 400 χιλιόμετρα. Δεν είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την επίδοσή του σε πολύ κρύο, ωστόσο η ύπαρξη αντλίας θερμότητας στο στάνταρ εξοπλισμό του εξασφαλίζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Με δυνατότητα φόρτισης 11 kW σε φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και 150 kW σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC), το BYD Seal δεν θα ταλαιπωρήσει τον ιδιοκτήτη του με μεγάλους χρόνους αναμονής. Στην πρώτη περίπτωση από άδεια η μπαταρία θα φτάσει στο 100% της χωρητικότητάς της σε χρόνο 8,6 ωρών, ενώ στη δεύτερη θα φορτίσει από 10-80% σε 37 λεπτά.

Εντυπωσιακά ολοκληρωμένο, απίστευτα προσιτό

Πως είναι η συνολική εμπειρία της οδήγησης του BYD Seal; Ευχάριστη έκπληξη. Το αυτοκίνητο συγκρίνεται άνετα με τα Tesla 3 Performance και BMW i4 M50. Ακόμα πιο ευχάριστη έκπληξη ωστόσο είναι το κόστος του, που το καθιστά μια ασυναγώνιστη πρόταση. Το αποκτάς με μόλις 48.990 ευρώ, χωρίς να υπολογίζουμε την κρατική επιδότηση, την ίδια στιγμή που ένα Tesla 3 Performance κοστίζει από 55.990, ενώ η BMW i4 M50 από 75.850.

Τα αυτοκίνητα της BYD εισάγονται και διανέμονται στη χώρα μας από τον Όμιλο Σφακιανάκη, που έχει πολυετή και δυναμική παρουσία στην ελληνική αγορά. Έτσι το Seal, όπως και όλα τα μοντέλα της BYD, καλύπτεται από 6 χρόνια ή 150.000 ολική εγγύηση, η οποία αυξάνεται στα 8 έτη ή 150.000 στην περίπτωση του ηλεκτρικού κινητήρα και στα 8 έτη ή 200.000 χλμ. ειδικά για τη συστοιχία των μπαταριών.

BYD Seal AWD

Προς το παρόν στην Αττική μπορείτε να δείτε τόσο το Seal της δοκιμής, όσο και την έκδοση RWD με κίνηση στους πίσω τροχούς και ισχύ 330 ίππων, σε δύο σημεία εξυπηρέτησης, στην Λεωφ. Κηφισίας 57 στο Μαρούσι και στην Λεωφόρο Αθηνών 173 στο Αιγάλεω. Καθώς υπάρχουν διαθέσιμα αυτοκίνητα test drive, αν ψάχνετε ηλεκτρικό τετράθυρο GT, μην χάσετε την ευκαιρία να τα οδηγήσετε.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!