Η GM θέλει να αποτρέψει την οδηγική βία μέσω ελέγχου των συστημάτων του αυτοκινήτου

Η GM θέλει να αποτρέψει την οδηγική βία μέσω ελέγχου των συστημάτων του αυτοκινήτου
Η General Motors πατεντάρει τεχνολογία που αξιολογεί την ψυχική κατάσταση του οδηγού και αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων.

Η General Motors (GM) έχει καταθέσει πατέντα για ένα σύστημα που στοχεύει στην αντιμετώπιση περιστατικών οδικής βίας (road rage), λαμβάνοντας υπόψη την ψυχική κατάσταση του οδηγού και αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου όταν είναι απαραίτητο. Tο σύστημα επικεντρώνεται στην αξιολόγηση της ψυχικής ευεξίας των επιβατών και στην ενεργοποίηση μέτρων πρόληψης για την αποφυγή «ανεπιθύμητων καταστάσεων» πίσω από το τιμόνι.

Τι περιλαμβάνει η πατέντα

Η πατέντα, με τίτλο «Αξιολόγηση Ψυχικής Ευεξίας των Επιβατών του Οχήματος και Ανάπτυξη Αντιμέτρων», κατατέθηκε τον Νοέμβριο του 2022 και δημοσιεύθηκε στις 16 Μαΐου. Το σύστημα περιλαμβάνει αισθητήρες και μονάδες που αξιολογούν τι συμβαίνει μέσα στο αυτοκίνητο και, ανάλογα με την κατάσταση, ενεργοποιούν διάφορα αντίμετρα για την αποτροπή επικίνδυνων καταστάσεων.

Πατέντα GM

Οι αισθητήρες μπορούν να παρακολουθούν απότομο φρενάρισμα ή επιτάχυνση, ακολούθηση σε πολύ μικρή απόσταση (tailgating), χρήση της κόρνας, καθώς και συνομιλίες εντός της καμπίνας μέσω μικροφώνων. Επιπλέον, βιομετρικοί αισθητήρες παρακολουθούν την ψυχική κατάσταση του οδηγού.

 

Πώς λειτουργεί το σύστημα

Το σύστημα ξεκινά με μια απλή ειδοποίηση στον οδηγό για να πάρει μια βαθιά ανάσα. Στη συνέχεια, μπορεί να προτείνει να καλέσει κάποιον μέσω του συστήματος hands-free του αυτοκινήτου. Αν η κατάσταση δεν βελτιωθεί, το σύστημα μπορεί να καλέσει αυτόματα έναν εξειδικευμένο σύμβουλο για να μιλήσει με τον οδηγό.

Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα μέτρα που περιλαμβάνονται στην πατέντα είναι η δυνατότητα ενεργοποίησης των συστημάτων προηγμένης υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) για την αφαίρεση του ελέγχου από τον οδηγό. Αυτό σημαίνει ότι το ADAS μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος, ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να ελέγχει το όχημα.

Cadillac Escalade

Αμφίβολη εφαρμογή

Ο λόγος που η GM προχώρησε στην κατοχύρωση αυτής της τεχνολογίας είναι ότι τα περιστατικά οδηγικής βίας (road rage) στους δρόμους των ΗΠΑ είναι πάρα πολλά. Όπως με όλες τις πατέντες, όμως, δεν υπάρχει εγγύηση ότι αυτή η ιδέα θα φτάσει ποτέ στην παραγωγή. Οι ειδοποιήσεις προς τον οδηγό και οι τηλεφωνικές κλήσεις είναι σίγουρα εφικτές, αλλά η υποχρεωτική ενεργοποίηση των συστημάτων υποβοήθησης μπορεί να δημιουργήσει διάφορα προβλήματα.

Φωτογραφίες: GM

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!