Honda Civic Type R: Mε 330 ίππους και τιμή 69.900 ευρώ

Honda Civic Type R: Mε 330 ίππους και τιμή 69.900 ευρώ

Newsroom
Honda Civic Type R: Mε 330 ίππους και τιμή 69.900 ευρώ
Το νέο Civic Type R, ένα από τα πλέον σκληροπυρηνικά αυτοκίνητα παραγωγής, είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.

Εμφάνιση, στήσιμο, κινητήρας, τα δυνατά σημεία και του νέου Honda Civic Type R. Η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε την έναρξη πωλήσεών του, στην τιμή των 69.900 ευρώ.

Πώς ξεχωρίζει το Civic Type R

Αξιοποιώντας τις εκλεπτυσμένες και καλαίσθητες γραμμές του νέου Honda Civic, το Type R δείχνει πιο επιθετικό και επιβλητικό στον δρόμο, και δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τον γρήγορο, δυναμικό και απολαυστικό χαρακτήρα του. Το Civic Type R είναι κατά 8 mm χαμηλότερο και 90 mm φαρδύτερο από το Civic e:HEV και
κατά 13 mm χαμηλότερο και 15 mm φαρδύτερο από τον προκάτοχό του. Στη σπορ εμφάνιση συνεισφέρουν οι σμιλεμένοι, μυώδεις θόλοι των τροχών που φιλοξενούν νέους, ανθεκτικούς τροχούς ελαφρού κράματος, με σχέδιο ζάντας ‘stepless reverse’ διαμέτρου 19 ιντσών σε ματ μαύρο χρώμα. Αυτοί συνδυάζονται με τα ειδικά για το μοντέλο ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S 265/30R/19.

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στις λεπτομέρειες, όπως τα μπροστινά φτερά, τα οποία διαθέτουν έναν μεγάλο αεραγωγό πίσω από τον τροχό που βοηθά στη μείωση της πίεσης στο εσωτερικό του θόλου. Η ροή αέρα από τους αεραγωγούς καθοδηγείται κατά μήκος του αυτοκινήτου και των μαρσπιέ, προτού απομακρυνθεί από τους θόλους των πίσω τροχών και τον πρόβολο μέσω του μικρού σπόιλερ που βρίσκεται στο άκρο των μαρσπιέ. Αυτά τα χαρακτηριστικά λειτουργούν σε συνδυασμό με τους φαρδύτερους θόλους των πίσω τροχών, που τώρα είναι πλήρως ενσωματωμένοι στο αμάξωμα, διαμορφώνοντας μία λεία και καθαρή επιφάνεια, η οποία δεν επηρεάζει τη ροή του αέρα. Το σχήμα τους εμποδίζει τις διακυμάνσεις πίεσης που παρατηρούνταν στην προηγούμενη γενιά γύρω από την πέμπτη πόρτα, εξασφαλίζοντας μία πιο ομαλή ροή αέρα στον πίσω διαχύτη και την αεροτομή.

Honda

 

Πίσω, η νέα σχεδίαση τόσο του διαχύτη όσο και της αεροτομής συμβάλλει στην περαιτέρω αύξηση του κάθετου αεροδυναμικού φορτίου, ενώ ταυτόχρονα βοηθά στη μείωση της αντίστασης του αέρα. Εγκατεστημένη σε νέα χυτά αλουμινένια στηρίγματα, η πίσω αεροτομή είναι φαρδύτερη και χαμηλότερη από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου, και αναδεικνύει την κομψή γραμμή της οροφής. Η θέση του βασικού στοιχείου της αεροτομής έχει βελτιωθεί με κλίση προς τα πάνω, βοηθώντας στην παραγωγή κάθετης δύναμης και μειώνοντας τη συνολική αντίσταση. Η θέση της πτέρυγας - εν μέρει τοποθετημένη στο πορτμπαγκάζ από ρητίνη - βελτιώνει επίσης την ορατότητα μέσα από το αυτοκίνητο, καθώς ευθυγραμμίζεται με την άκρη του πίσω παρμπρίζ. Χάρη στη βελτιωμένη σχεδίαση των ζαντών ελαφρού κράματος 19” μεγιστοποιείται η
απόδοση των ελαστικών της Michelin με διαστάσεις 265/30R19. Αποτελώντας τη σχεδιαστική εξέλιξη των σφυρήλατων ζαντών της έκδοσης Limited Edition της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου που εξαντλήθηκε, υιοθετούν σχέδιο ‘stepless reverse’ για μεγαλύτερη αντοχή. Η σχεδίασή τους βελτιώνει τον χειρισμό, σταθεροποιώντας την πίεση που ασκείται στο σημείο επαφής με τον εσωτερικό ώμο του ελαστικού στις στροφές. Οπτικά, αυτό δημιουργεί επίσης την εικόνα ενός τροχού μεγαλύτερης διαμέτρου.

Όλα τα λειτουργικά εξαρτήματα, μεταξύ των οποίων η μάσκα, ο πίσω διαχύτης και το κεντρικό τμήμα της πίσω αεροτομής, φέρουν γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα που τονίζει τον σπορ χαρακτήρα. Η γκάμα των διαθέσιμων χρωμάτων τιμά την αγωνιστική κληρονομιά του μοντέλου, και ανάμεσά τους ξεχωρίζουν το εμβληματικό Championship White, και τα Rallye Red metallic, Racing Blue, Crystal Black και Sonic Grey Pearls.

To εσωτερικό με σπορ προσανατολισμό

Το εσωτερικό του νέου Civic Type R έχει ως στόχο να αυξήσει τον ενθουσιασμό του οδηγού, με το που θα ανοίξει την πόρτα του αυτοκινήτου. Παρά τον αγωνιστικό χαρακτήρα του, το νέο Civic Type R διατηρεί το υψηλό επίπεδο άνεσης, πρακτικότητας και καθημερινής χρηστικότητας που χαρακτηρίζει τη στάνταρ έκδοση Civic.
Ο οδηγός κάθεται 8 χιλιοστά χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο Civic Type R και το πιο πρόσφατο Civic 11ης γενιάς, κάτι που ενισχύει τη σπορ αίσθηση. Τα νέα, σπορ μπροστινά καθίσματα παρέχουν την κατάλληλη στήριξη στον οδηγό, σταθεροποιώντας τον κορμό του και επιτρέποντάς του να έχει απόλυτη άνεση και ελευθερία τόσο σε ακραίες συνθήκες οδήγησης στην πίστα όσο και σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα μια φυσική θέση οδήγησης που του μεταφέρει την αίσθηση ότι είναι άμεσα συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο όταν στρίβει με υψηλή ταχύτητα.

Χαμηλά καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα και αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία της συναρπαστικής εμπειρίας που προσφέρει το cockpit. Το περιβάλλον της καμπίνας βοηθά τον οδηγό να παραμένει συγκεντρωμένος στις προκλήσεις της σπορ οδήγησης. Όλα τα βασικά χειριστήρια βρίσκονται σε θέση άμεσης πρόσβασης, ενώ η κύρια οθόνη πληροφοριών είναι εγκατεστημένη όσο το δυνατόν πιο κεντρικά, ώστε να μη διασπάται η προσοχή του από τον δρόμο. Παρά τη χαμηλή θέση οδήγησης, η ορατότητα είναι βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο Type R. Ο οδηγός μπορεί να βλέπει τις μπροστινές γωνίες του καπό, ενώ τα τυφλά σημεία γύρω από τη βάση των κολόνων Α και των πλευρικών καθρεπτών έχουν σχεδόν εξαλειφθεί. Για να περιοριστούν στο ελάχιστο τα φαινόμενα διάσπασης της προσοχής, τα στοιχεία που
δημιουργούν ανάκλαση στο οπτικό πεδίο του οδηγού έχουν μειωθεί. Εκτός από τη βελτιωμένη ορατότητα προς τα πίσω που προσφέρει η νέα σχεδίαση της πίσω πτέρυγας, η επίπεδη γραμμή των ώμων του αυτοκινήτου προσφέρει μέσω των εξωτερικών καθρεπτών μία πιο άμεση αντίληψη του εξωτερικού περιβάλλοντος.

Οι κόκκινες πινελιές, γνώριμες από πολλά σπορ μοντέλα Honda του παρελθόντος, παραπέμπουν σε υψηλές επιδόσεις. Τα μπροστινά καθίσματα φέρουν μία νέα,
πιο ζωηρή σουέτ επένδυση με αντιολισθητική υφή, ενώ τα πίσω υιοθετούν το ίδιο υλικό, αλλά με μαύρο φινίρισμα που δημιουργεί αντίθεση με τις κόκκινες ραφές, προσφέροντας σε όλους τους επιβάτες βελτιωμένα επίπεδα στήριξης στη γρήγορη οδήγηση. Η μοκέτα υιοθετεί τώρα ασορτί κόκκινο χρώμα, ξυπνώντας μία νοσταλγία για τις προηγούμενες γενιές Type R. Ακολουθώντας το παράδειγμα των προκατόχων του, το νέο Type R διαθέτει επίσης μια μοναδική πλακέτα αρίθμησης, με τη διαφορά ότι τώρα είναι τοποθετημένη στο ταμπλό, και όχι στην κεντρική κονσόλα, ως μία ακόμα νότα αποκλειστικότητας της εμπειρίας Type R. Υψηλής ποιότητας πινελιές κοσμούν την καμπίνα, όπως η κονσόλα από γνήσιο αλουμίνιο και το πλαίσιο των αεραγωγών σε χρώμα Polarized Gun Metal, που όχι μόνον ενισχύουν την premium αίσθηση αλλά συμβάλλουν ενεργά στη μείωση των ανακλάσεων.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του στάνταρ μοντέλου έχει αναβαθμιστεί για το Type R, διατηρώντας μια λειτουργική απεικόνιση δύο οργάνων στα προγράμματα Comfort και Sport. Η επιλογή του +R ενεργοποιεί ένα ειδικά σχεδιασμένο σύνολο γραφικών, και προβάλλονται μόνον οι βασικές πληροφορίες οδήγησης σε πίστα. Το ψηφιακό στροφόμετρο που καταλαμβάνει όλο το πλάτος του πίνακα οργάνων βρίσκεται πάνω από τις ενδείξεις δεδομένων σπορ οδήγησης, όπως θερμοκρασίες ζωτικής σημασίας, χρονόμετρο (lap timer) και μετρητής g-force. Η νέα λειτουργία Individual επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόσουν την διάταξη της οθόνης σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.

Ο κινητήρας

Το νέο Civic Type R χρησιμοποιεί έναν αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα VTEC 2,0 λίτρων, ο οποίος υποστηρίζεται από μεγάλο αριθμό τεχνολογιών προερχόμενων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτές βελτιώνουν περαιτέρω την ισχύ, τη ροπή και την απόκριση υπερβαίνοντας τις δυνατότητες ακόμη και της έκδοσης Limited Edition του προηγούμενου μοντέλου. Η ομάδα εξέλιξης επανασχεδίασε τον υπερτροφοδότη με σκοπό να βελτιώσει την απόδοσή του. Με τη μείωση του αριθμού των πτερυγίων της φτερωτής και τη βελτίωση του σχήματος και της διαμέτρου τους, η αδράνεια μέσα στον συμπιεστή έχει μειωθεί. Το επανασχεδιασμένο
περίβλημα είναι μικρότερο και πιο συμπαγές συγκριτικά με του προκατόχου του συνεισφέροντας στην υψηλότερη απόδοση και απόκριση του υπερτροφοδότη.

Το ευθύγραμμο σύστημα εξαγωγής αυξάνει τη ροή των καυσαερίων κατά 13% σε σχέση με πριν, μειώνοντας την ανάστροφη πίεση και επιτρέποντας την πιο αποδοτική λειτουργία του κινητήρα. Το σύστημα ολοκληρώνεται με έναν νέας σχεδίασης τελικό σιγαστήρα με τρεις απολήξεις εξαγωγής και ενεργή βαλβίδα για ακόμα πιο ελεύθερη ροή καυσαερίων. Οι παρεμβάσεις στη διαμόρφωση του ήχου απογειώνουν την ακουστική αίσθηση για μία ακόμα πιο καθηλωτική εμπειρία οδήγησης.
Το νέο μοντέλο διαθέτει βελτιωμένο σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας και ψύξης του αέρα μέσω ενός αναβαθμισμένου intercooler, εξασφαλίζοντας συνεχή, βέλτιστη απόδοση σε υψηλά φορτία χάρη στο μεγαλύτερο κατά 48% άνοιγμα που προσφέρει η νέα σχεδίαση της μάσκας και του προφυλακτήρα. Η αναβαθμισμένη εισαγωγή αέρα έχει μεγαλύτερη διάμετρο που επιτρέπει αύξηση της εισροής αέρα κατά 10%.

Honda

Το σύστημα ελέγχου του κινητήρα έχει ομοίως αναβαθμιστεί, με πιο αναλυτικό έλεγχο του χρονισμού ανάφλεξης και ακριβή ρύθμιση του VTC (Variable Timing Control), ώστε να βελτιώνεται η συνολική απόκριση του γκαζιού κατά την επιτάχυνση. Το αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων του κινητήρα είναι η αυξημένη απόδοση στις υψηλές
στροφές και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου στις χαμηλές στροφές, καθώς και η υψηλότερη αναλογία ισχύος / βάρους στην κατηγορία του. Ο κινητήρας αποδίδει 329 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 420 Nm είναι διαθέσιμη μόλις στις 2.200 σ.α.λ. και παραμένει διαθέσιμη μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., Το όριο περιστροφής του κινητήρα είναι οι 7.000 σ.α.λ. Το Civic Type R επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ/ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 275 χλμ/ώρα. Στις υψηλές επιδόσεις συμβάλλει το αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο διαθέτει μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο Type R. Αυτά συνεισφέρουν στην ομαλή διαδικασία αλλαγής σχέσεων και βελτιώνουν το φορτίο. Ένα νέο ελαφρύτερο κατά 18% βολάν μειώνει την αδράνεια κατά 25% και αυξάνει την
απόκριση του VTEC TURBO. Το αναβαθμισμένο σύστημα rev-match με auto blip εξασφαλίζει τέλειο συγχρονισμό στροφών στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, βοηθώντας στο «ζύγισμα» του αυτοκινήτου κατά την είσοδο στις στροφές. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αλλαγή από 2η σε 1η ταχύτητα. Το ανθεκτικό κιβώτιο έχει επίσης αποκτήσει έναν επιλογέα με ελάχιστους τζόγους, βελτιστοποιημένες διαδρομές, καθώς και έναν μοναδικό για το Type R μηχανισμό σύνδεσης με το κιβώτιο ταχυτήτων για πιο ομαλές αλλαγές. Η αίσθηση έχει επίσης βελτιωθεί για ταχύτερες αλλαγές με καλύτερο «ζύγισμα» της δύναμης που ασκεί ο οδηγός. Παρά το γεγονός ότι είναι το ισχυρότερο Civic Type R όλων των εποχών, οι μηχανικοί της Honda βελτίωσαν τις εκπομπές ρύπων και την αποδοτικότητα καυσίμου. Με την εφαρμογή προηγμένων τεχνολογικών μέτρων, οι εκπομπές CO 2 είναι μόλις 186 γρ/χλμ, και η κατανάλωση καυσίμου 8,2 λίτρα/100 χλμ (WLTP).

Το στήσιμο του Civic Type R

Ελαφρύ, άκαμπτο πλαίσιο ρυθμισμένο για απολαυστικές επιδόσεις Η τελευταία γενιά Civic έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης και η ανάρτηση να παρέχουν υψηλές επιδόσεις, δυναμική απόκριση και αξιόπιστη πληροφόρηση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Η ομάδα εξέλιξης εστίασε στην ακριβή πληροφόρηση από
το τιμόνι και στη σταθερή συμπεριφορά, ώστε ο οδηγός να νιώθει καλύτερα συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο – κάτι που γίνεται ακόμα πιο αισθητό στο νέο Type R.
Το μεγαλύτερο κατά 35 mm μεταξόνιο, σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R, και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων της βασικής έκδοσης συνδυάζονται με ένα πολύ φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο με στόχο την επίτευξη καλύτερης σταθερότητας στις στροφές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η βελτίωση αυτή είναι προϊόν αλλεπάλληλων δοκιμών τόσο στην Autobahn όσο και στο Nürburgring.

Η μπροστινή ανάρτηση Dual Axis Strut, μία διάταξη που ελαχιστοποιεί το torque steer, έχει τροποποιηθεί με νέους κάτω βραχίονες βελτιωμένου σχήματος και ακαμψίας, πετυχαίνοντας αύξηση της σταθερότητας της γωνίας κάμπερ κατά 16% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Type R. Η γεωμετρία του μπροστινού τμήματος έχει αναθεωρηθεί με ακρίβεια χιλιοστού προκειμένου να φιλοξενήσει τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S διαστάσεων 265/30R19 και να υποστηρίξει την αυξημένη ροπή του κινητήρα. Τα ενεργητικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ έχουν διατηρηθεί από την προηγούμενη γενιά, αλλά τώρα διαθέτουν νέα ρύθμιση για βελτιστοποιημένο έλεγχο των κλίσεων κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα.

Η αύξηση της ακαμψίας του πίσω μέρους του αμαξώματος κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο Civic βελτιώνει περαιτέρω τη σταθερότητα στις στροφές. Για να καταστήσει το αμάξωμα πιο άκαμπτο, η Honda έχει αυξήσει σημαντικά τη χρήση δομητικών συγκολλήσεων σε όλο το πλαίσιο. Χρησιμοποιήθηκε 3,8 φορές περισσότερη κόλλα σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R, με τους μηχανικούς να εφαρμόζουν την επίστρωση γύρω από βασικές περιοχές, όπως το πάνελ που χωρίζει το χώρο του κινητήρα από την καμπίνα, τα ανοίγματα των θυρών και οι βάσεις στους θόλους της πίσω ανάρτησης. Η αυξημένη χρήση δομητικών συγκολλήσεων είναι ενδεικτική της προσήλωσης της ομάδας ανάπτυξης του Civic στη μείωση του βάρους. Το αλουμινένιο καπό του νέου Civic είναι κατά 43% ελαφρύτερο από το ατσάλινο πάνελ του προκατόχου του, ενώ η πίσω πόρτα από ρητίνη είναι κατά 20% ελαφρύτερη από πριν. Η χρήση ελαφρύτερων υλικών σε σημεία στρατηγικής σημασίας, σε συνδυασμό με δομικές βελτιώσεις, δημιουργούν ένα ελαφρύ αλλά εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα.

Το σύστημα φρένων της Brembo έχει αναβαθμιστεί με τροποποιημένους αεραγωγούς ψύξης και νέα, μηχανική κεντρική αντλία. Πέρα από τον καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας, αυτά εξασφαλίζουν βελτιωμένη διαχείριση φρεναρίσματος, καθώς και αδιάλειπτη ισχύ πέδησης. Οι πλευστές διαιρούμενες δισκόπλακες διατηρούνται από την προηγούμενη γενιά για να εξασφαλίσουν την κορυφαία απόδοση του συστήματος πέδησης.

To συστήματα ασφαλείας

Το Civic Type R υποστηρίζεται από κορυφαία στην κατηγορία συστήματα ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των πιο πρόσφατων αναβαθμίσεων του Honda SENSING, που εισήχθησαν στο στάνταρ Civic. Αυτά σηματοδοτούν το επόμενο βήμα στην τολμηρή φιλοδοξία της Honda να μηδενίσει τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες Honda μέχρι το 2050. Οι αισθητήρες σόναρ που έκαναν το ντεμπούτο τους στο νέο Civic, τέσσερις μπροστά και τέσσερις πίσω, χρησιμοποιούν την ανάκλαση των ηχητικών κυμάτων για την ανίχνευση μη μεταλλικών αντικειμένων όπως το γυαλί και οι τοίχοι. Η εμπρός κάμερα παρέχει γωνία θέασης 100 μοιρών με αναβαθμισμένη τεχνολογία αναγνώρισης που βελτιώνει την ικανότητα του αυτοκινήτου να εντοπίζει διαγραμμίσεις, όρια του δρόμου, μοτοσυκλέτες και δικυκλιστές. Ένας ισχυρός επεξεργαστής έχει χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση της ανίχνευσης, της απόδοσης και του συνολικού ελέγχου του συστήματος, που σημαίνει ότι το Honda SENSING μπορεί να ανιχνεύει αντικείμενα πιο έγκαιρα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από τα συμβατικά ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος, ακόμα και πεζούς σε φωτεινό ή σκοτεινό περιβάλλον.

Η σουίτα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING περιλαμβάνει:

  • Forward Collision Warning System
  • Collision Mitigation Braking System (CMBS)
  • Cross Traffic Monitor
  • Blind Spot Information System
  • Lane Keeping Assist System (LKAS)
  • Road Departure Mitigation System
  • Adaptive Cruise Control (ACC)
  • Traffic Sign Recognition
  • Automatic High Beam

Πηγή: ΔΤ Όμιλος Σαρακάκη

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!