F1 - H Hyundai σκέφτεται σοβαρά την είσοδό της στο σπορ
Την τελευταία δεκαετία η Hyundai έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στους αγώνες ταχύτητας. Το πιο διαδεδομένο πρωτάθλημα στο οποίο συμμετέχει είναι το WRC, ενώ παίρνει μέρος και σε άλλους θεσμούς με αγωνιστικά αυτοκίνητα τύπου TCR.
Οι κορεάτες δεν θέλουν να μείνουν μόνο στο κορυφαίο πρωτάθλημα ράλλυ του πλανήτη και ψάχνουν τρόπο για να κάνουν το επόμενο βήμα. Η Hyundai σύμφωνα με τον Βρετανό δημοσιογράφο Τζο Σέιγουαρντ, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να εισέλθει σύντομα στον κόσμο της Formula 1.
One of the closest WRC finishes EVER 🤯#WRC | #RallyItaliaSardegna 🇮🇹 pic.twitter.com/v9SAnGjsMc
— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 2, 2024
Όπως αναφέρει ο Βρετανός, η κορεατική μάρκα δεν αποκλείεται να εισέλθει στο σπορ αγοράζοντας κάποια από τις υπάρχουσες ομάδες. Σε περίπτωση που το καταφέρει ,τότε το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ θα αποκτήσει έναν ακόμη γίγαντα της αυτοκίνησης.
Τα εμπόδια και τα ερωτηματικά
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε την Andretti Global να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της ώστε να γίνει η 11η ομάδα του grid. Πρόσφατα ο πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ προέτρεψε τον Μάικλ Αντρέτι να αγοράσει μια από τις υπάρχουσες ομάδες.
Αυτό δεν είναι λύση για τον Αμερικανό για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι οι τεράστιες επενδύσεις που έχει κάνει για να δημιουργήσει μια ομάδα προδιαγραφών Formula 1. O δεύτερος είναι πως καμία από τις υπάρχουσες ομάδες δεν είναι προς πώληση, τουλάχιστον στον Αντρέτι.
Four in a row!
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) June 4, 2024
Even the red-flag drama couldn't stop Team Americas from making it four consecutive victories for Hyundai in the TCR class at the Nürburgring 24 Hours, with Team Europe and Team China completing a podium lockout 🥇🥈🥉
📺 Tap below to check out what happened 👇
Το ερώτημα είναι αν τα δεδομένα μπορούν να αλλάξουν ώστε να είναι σε θέση η Hyundai να εισέλθει στη Formula 1. Επιπλέον τίθεται και το ζήτημα των μονάδων ισχύος. Οι κανονισμοί του 2026 έχουν σχεδιαστεί ώστε να γίνουν πόλος έλξης των αυτοκινητοβιομηχανιών και μέχρι τώρα έχουν πετύχει το στόχο τους. Η Honda συνεχίζει ως κατασκευαστής, αυτή τη φορά ως πάροχος κινητήρων της Aston Martin, ενώ η Ford θα συνεργαστεί με τη Red Bull Racing στην εξέλιξη της δικής της μονάδος ισχύος. Επιπλέον η Audi άδραξε την ευκαιρία και εξαγόρασε τη Sauber και θα τρέχει ως εργοστασιακή ομάδα από το 2026.
Στο σενάριο που η Hyundai θα γίνει ομάδα της Formula 1, τότε δεν αποκλείεται να βρεθεί σε μία θέση στην οποία θα προμηθεύεται κινητήρα από άλλον κατασκευαστή. Αυτό είναι άγνωστο το πόσο εφικτό μπορεί να είναι.
Το σενάριο που αλλάζει τα δεδομένα
Η Formula 1 το τελευταίο χρονικό διάστημα θέλει να συνεχίσει την επέκτασή της σε νέες χώρες και συγκεκριμένα στην Ασία. Μία από τις χώρες που ενδιαφέρονται για Grand Prix είναι η Νότια Κορέα. Δεν αποκλείεται ένα Grand Prix στην ασιατική χώρα να συνδέεται με μια πιθανή είσοδο της Hyundai στη Formula 1, κάτι που αλλάζει τα δεδομένα.
Η FOM αρνήθηκε την είσοδο της Andretti στην F1 επειδή δεν θα της έδινε πρόσθετη αξία και μόνο η αμερικανική ομάδα είναι να κερδίσει από αυτό. Θα ισχύσει για τη Hyundai το ίδιο άραγε;
That’s a wrap at the #24hNBR for today! The hard work starts tomorrow 👊 pic.twitter.com/OWglScn65B
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) May 31, 2024
Επικεφαλής της Hyundai Motorsport είναι ο Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, ο οποίος ήταν επικεφαλής της Renault στη Formula 1 και γνωρίζει καλά το χώρο. Πέρα από το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ, η κορεατική φίρμα εξετάζει εδώ και μήνες αγωνιστικό πρόγραμμα στο WEC και την κατηγορία Hypercar.
Ακούστε το νέο podcast του gMotion, με τους Κώστα Παστρίμα και Στάθη Κοκκορόγιαννη να αναλύουν όλα όσα έγιναν στο Grand Prix Μονακό της Formula 1 και όχι μόνο.
Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!