ΒΟΑΚ: Ποια είναι τα εμπόδια στην κατασκευή του, πού θα υπάρχουν διόδια

ΒΟΑΚ: Ποια είναι τα εμπόδια στην κατασκευή του, πού θα υπάρχουν διόδια
Οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας να αλλάξει η χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Τα σφιχτά χρονοδιαγράμματα και ο κίνδυνος να χαθούν πολύτιμοι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης, φέρνουν... σύννεφα πάνω από τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, τον αυτοκινητόδρομο μήκους 294 χλμ. που θα ενώνει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία. Ο προϋπολογισμός του θα προσεγγίσει τα 2,5 δισ. ευρώ.

Πρόσφατα ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, επισκέφθηκε την Κρήτη με αποστολή να δει την πρόοδο των εργασιών και να κάμψει τις αντιρρήσεις των δημοτικών αρχών Ηρακλείου και Μαλεβιζίου πριν συζητηθούν οι προσφυγές τους στο ΣτΕ κατά του ΒΟΑΚ. Οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου ζητούν υπογειοποίηση τμημάτων εντός των ορίων τους, ώστε να μην διχοτομηθούν περιοχές των δήμων τους.

«Ο Δήμαρχος Ηρακλείου μου εξέθεσε τις απόψεις του για τον ΒΟΑΚ, τις οποίες ακούω και έχοντας στο βάθος του μυαλού μου ότι βρίσκω λογική σε αυτές. Το θέμα είναι από την λογική να περάσουμε στην πράξη, δηλαδή να λύσουμε θέματα που τίθενται», ανέφερε ο κ. Ταχιάος μετά τη συνάντησή του με τον Αλέξη Καλοκαιρινό.

ΒΟΑΚ

 

«Προβλέπουμε με βεβαιότητα ότι θα δημιουργούσε προβλήματα ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος, χωρίς τις κατάλληλες πρόνοιες. Μιλάμε για τις άνω διαβάσεις cut&cover, για τις υπόγειες διαβάσεις, για το παρόδιο δίκτυο», δήλωσε ο Δήμαρχος Ηρακλείου.

Τις αντιρρήσεις στη χάραξη του ΒΟΑΚ, στο εντός Γαζίου τμήμα (δυτικά του Ηρακλείου), εξέθεσε στον Υφυπουργό και ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου. «Ο λόγος που θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει υπογειοποίηση του εντός Γαζίου τμήματος είναι γιατί με την υφιστάμενη χάραξη αποκόπτονται εντελώς οι περιοχές νότια και βόρεια του Γαζίου. Μιλάμε για περιοχές που έχουν πολύ μεγάλη οικιστική ανάπτυξη. Ζητάμε να αναπτυχθεί η περιοχή με βάση τις πραγματικές της δυνατότητες και να μην βάλουμε άλλα εμπόδια», δήλωσε ο Μενέλαος Μποκέας.

Το συγκεριμένο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο έχει μήκος 157,5 χλμ. και είναι το μεγαλύτερο του ΒΟΑΚ, με προσωρινό ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Οι σταθμοί διοδίων στο ΒΟΑΚ

Το κόστος των διοδίων έχει υπολογιστεί έως 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Επικρατέστερα σημεία για τη χωροθέτηση των σταθμών διοδίων είναι (από δυτικά προς ανατολικά), οι Καλύβες στα Χανιά, η Σκαλέτα Ρεθύμνου, το Γάζι στο Ηράκλειο και τα Μάλια, λίγο πριν την Περιφερειακή ενότητα Λασιθίου.

Photo Credits: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!