WRC: Στροφή 180 μοιρών από τη FIA, τα υβριδικά Rally1 μένουν μέχρι το 2026
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA) επιβεβαίωσε ότι τα υβριδικά Rally1 αυτοκίνητα θα παραμείνουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) μέχρι το τέλος του 2026. Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από την ανατροπή της αρχικής πρότασης του Φεβρουαρίου για κατάργηση του υβριδικού συστήματος από τα Rally1 αυτοκίνητα, που είχε προκαλέσει αντιδράσεις από τις ομάδες και τους κατασκευαστές.
Η αρχική πρόταση της FIA, που προήλθε από την ομάδα εργασίας της, στόχευε στη μείωση της απόδοσης των Rally1 αυτοκινήτων σε σχέση με τα Rally2, μέσω μείωσης της αεροδυναμικής και της χρήσης μικρότερου περιοριστή αέρα. Η πρόταση αυτή συνοδευόταν από την ιδέα της δημιουργίας κιτ αναβάθμισης για τα Rally2 αυτοκίνητα, που θα αύξανε την απόδοσή τους και θα επέτρεπε σε περισσότερους ανταγωνιστές να διαγωνίζονται στην κορυφή.
Technical stability has been agreed between all stakeholders for the 2025 and 2026 FIA World Rally Championship seasons. The World Council has confirmed that, following extensive feedback and discussions, the WRC Technical Regulations for Rally1/2 cars will remain unchanged for… pic.twitter.com/1DPyh7ZcRz
— FIA (@fia) June 11, 2024
Οι αντιδράσεις από τις ομάδες και τους κατασκευαστές ήταν έντονες, με ανησυχίες για το σύντομο χρονικό διάστημα που απαιτείτο για τον επανασχεδιασμό και την επικύρωση των αλλαγών, καθώς και για τις επενδύσεις που είχαν ήδη γίνει στα τρέχοντα αυτοκίνητα, με την προοπτική πενταετούς κύκλου ομολογκαρίσματος (2022-2026). Αυτές οι ανησυχίες εκφράστηκαν σε επιστολή που στάλθηκε στην FIA τον Απρίλιο, ζητώντας τη διατήρηση των τρεχόντων κανονισμών.
Η FIA, λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες και τις αντιδράσεις, αποφάσισε τελικά να διατηρήσει τους υφιστάμενους τεχνικούς κανονισμούς για τα Rally1 και Rally2 αυτοκίνητα έως το 2026. «Η τεχνική σταθερότητα συμφωνήθηκε μεταξύ όλων των εμπλεκομένων για τις σεζόν 2025 και 2026 του FIA World Rally Championship. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο επιβεβαίωσε ότι, μετά από εκτενείς ανατροφοδοτήσεις και συζητήσεις, οι τεχνικοί κανονισμοί του WRC για τα Rally1/2 αυτοκίνητα θα παραμείνουν αμετάβλητοι για τα επόμενα δύο χρόνια,» ανέφερε δήλωση της FIA.
Αντιδράσεις Promoter και ομάδων
Η απόφαση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τις ομάδες και τον Promoter του WRC. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Promoter του WRC, Γιόνα Ζίμπελ, δήλωσε: «Ως Promoter του WRC, αυτή είναι μια εξαιρετικά σημαντική στιγμή για εμάς, καθώς μπορούμε να προχωρήσουμε με ενότητα και συνέπεια τα επόμενα δύο χρόνια από τεχνική άποψη, ενώ επενδύουμε σημαντικά σε νέους και συναρπαστικούς τρόπους για να αυξήσουμε την βάση των θαυμαστών του αθλήματος και να παραδώσουμε στους θαυμαστές μας».
Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, πρόσθεσε: «Είναι πολύ καλά νέα, γιατί αν σκεφτούμε αυτόν τον κύκλο, οι επενδύσεις που έχουν γίνει έχουν νόημα να τρέξουν μέσω ενός κύκλου που είναι κανονικά πέντε χρόνια. Αν είχαμε κάνει αλλαγές τώρα, θα χρειαζόταν να κάνουμε μια μεγάλη επένδυση, οπότε είναι μια πολύ έξυπνη επιλογή να συγκεντρωθούμε στη σταθερότητα και να κάνουμε τους νέους κανονισμούς για το 2027».
WRC Promoter welcomes the decisions made by the World Motor Sport Council today (11 June) and look forward to our continued work with all stakeholders in the WRC to continue to grow our sport. https://t.co/0ebNTEXkBh
— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 11, 2024
Η Hyundai, η οποία είχε επηρεαστεί από τις προτεινόμενες αλλαγές, χαιρέτισε την απόφαση, με τον επικεφαλής της ομάδας Σιρίλ Αμπιτεμπούλ να δηλώνει: «Έχουμε συνεργαστεί πολύ στενά με την FIA τους τελευταίους μήνες και ενώ όλοι πιστεύουμε ότι η σταθερότητα των τεχνικών κανονισμών για το 2025 και το 2026 είναι το σωστό, τα πολύ σημαντικά βήματα που έγιναν στη διακυβέρνηση θα παρέχουν μια πιο ενιαία και θετική προσέγγιση προς τις βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις και τις μακροπρόθεσμες καινοτομίες που όλοι συμφωνούμε ότι χρειάζεται το άθλημα».
Ο επικεφαλής της M-Sport Ford, Μάλκολμ Γουίλσον, σημείωσε ότι είναι πλέον καιρός να υλοποιηθούν οι προτάσεις για τη βελτίωση της προώθησης του πρωταθλήματος: «Αυτό είναι ένα πολύ θετικό βήμα για εμάς τα επόμενα χρόνια. Έχουμε δει κάποιες καλές προτάσεις για την προώθηση και το μάρκετινγκ και τώρα πρέπει να αρχίσει η εργασία για την υλοποίησή τους, και με μια σταθερή πρόταση από τεχνικής πλευράς, πιστεύω ότι υπάρχει η δυνατότητα να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας για το WRC».
Φωτογραφία: Ράλλυ Ακρόπολις
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!