BMW M2: Επιπλέον 20 ίπποι και τεχνολογίες για το ανανεωμένο μοντέλο (vid)

BMW M2: Επιπλέον 20 ίπποι και τεχνολογίες για το ανανεωμένο μοντέλο (vid)

BMW M2: Επιπλέον 20 ίπποι και τεχνολογίες για το ανανεωμένο μοντέλο (vid)
To compact coupe επιδόσεων αναβαθμίζεται και επιστρέφει πιο ικανό και ισχυρό.

Ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, η BMW M2, δέχτηκε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ανανέωσης. Το νέο μοντέλο προσφέρει περισσότερη ισχύ, φρέσκια εμφάνιση και καινοτόμα στοιχεία εξοπλισμού. Στο επίκεντρο αυτού του νέου κύκλου αναβαθμίσεων είναι η αύξηση της απόδοσης του εξακύλινδρου σε σειρά βενζινοκινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo κατά 20 ίππους, φθάνοντας πλέον τους 480 ίππους.

Επίσης, η νέα BMW M2 διαθέτει νέες σχεδιαστικές πινελιές στο εξωτερικό, ανανεωμένο εσωτερικό, ενώ ταυτόχρονα εισάγει το BMW Operating System 8.5 που υποστηρίζει την τελευταία γενιά του BMW iDrive.

Η νέα BMW M2 θα κατασκευάζεται μαζί με τη νέα BMW Σειρά 2 Coupe στο εργοστάσιο του BMW Group στο Μεξικό. Θα κυκλοφορήσει σε όλο τον κόσμο, ενώ η σταδιακή έναρξη της παραγωγής θα ξεκινήσει από τον Αύγουστο του 2024. Η Ευρώπη αναμένεται να απορροφήσει περισσότερο από το 40% των συνολικών πωλήσεων. Η πιο σημαντική μεμονωμένη αγορά θα είναι εκείνη των ΗΠΑ, ακολουθούμενη από αυτές της Γερμανίας, της Κίνας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιαπωνίας.

 

Εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας με επιπλέον ισχύ και ροπή

Εκτός από την ακατέργαστη δύναμή του, ο αμίμητος τρόπος με τον οποίο ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας αποδίδει αυτή την ισχύ διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην εμπειρία που βιώνει ο οδηγός στο τιμόνι της νέας BMW M2. Η αναβαθμισμένη εκδοχή του κινητήρα που προορίζεται για τη νέα έκδοση του σπορ μοντέλου υψηλών επιδόσεων δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη γραμμική απόδοση ισχύος, που διατηρείται μέχρι τα υψηλότερα κλιμάκια του εύρους στροφών της μονάδας κίνησης και αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων M. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε ένα μεγάλο εύρος στροφών, και συγκεκριμένα μεταξύ 2.650 και 6.130 σ.α.λ. Σε εκδόσεις της νέας BMW M2 με το προαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, η μέγιστη ροπή παραμένει στα 550 Nm. Όταν η ισχύς του εξακύλινδρου μεταφέρεται στους τροχούς μέσω του στάνταρ οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic, η ροπή φτάνει τα 600 Nm. Η αυξημένη μέγιστη ισχύ των 353 kW/480 hp του κινητήρα αποδίδεται στις 6.250 σ.α.λ., ενώ το όριο περιστροφής του φτάνει τις 7.200 σ.α.λ.

Έχουν γίνει περαιτέρω βελτιώσεις στη χαρτογράφηση και την απόκριση του γκαζιού σε όλα τα drive modes που μπορούν να επιλεγούν μέσω του μενού M Setup. Ως αποτέλεσμα, η νέα BMW M2 ανταποκρίνεται αισθητά πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού για επιτάχυνση, τόσο με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic, όσο και με το προαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ο κινητήρας συνεργάζεται στάνταρ με οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic. Το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα επιτρέπει την μεταβολή των χαρακτηριστικών αλλαγής των ταχυτήτων του κιβωτίου, παρέχοντας τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διακριτών ρυθμίσεων. Τόσο ο επιλογέας Μ στην τελευταία σχεδιαστική εκδοχή του όσο και τα paddles στο τιμόνι επιτρέπουν διαδοχικές παρεμβάσεις στη διαδικασία επιλογής ταχυτήτων ανά πάσα στιγμή.

Οι οδηγοί που επιθυμούν να συνδυάσουν μια έντονα συναρπαστική εμπειρία απόδοσης με ακόμα πιο άμεση αλληλεπίδραση με το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορούν να επιλέξουν προαιρετικά το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αυτό συνοδεύεται από το Gear Shift Assistant, ένα σύστημα το οποίο ελέγχει πόσο γρήγορα εμπλέκεται η σχέση στο κιβώτιο προκειμένου να διασφαλίσει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στο κατέβασμα ταχυτήτων κατά το φρενάρισμα στις στροφές.

BMW M2

Η αυξημένη ισχύς του κινητήρα μειώνει κατά 0,1 δευτερόλεπτα τον χρόνο που απαιτείται για την επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα. Έτσι η νέα BMW M2 σημειώνει χρόνο 4,0 δευτ. με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και 4,2 δευτ. με το προαιρετικό χειροκίνητο για το 0-100. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 250 χλμ/ώρα, αλλά μπορεί να αυξηθεί στα 285 χλμ/ώρα με το προαιρετικό πακέτο M Driver's Package.

Οι έντονα σμιλεμένες επιφάνειες και οι αθλητικές αναλογίες τονίζουν τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα της νέας BMW M2, ενώ οι compact διαστάσεις και τα φαρδιά μετατρόχιά της συμβάλουν καθοριστικά για την δημιουργία μιας καθηλωτικής σιλουέτας. Τα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά Μ που είναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις για βελτιωμένη παροχή αέρα ψύξης και υψηλή αεροδυναμική ισορροπία τονίζουν την εντυπωσιακή εμφάνιση του δίθυρου αυτοκινήτου. Η μεγάλη, οριζόντια μάσκα νεφρών της BMW και η διαιρούμενη σε τρία τμήματα κάτω εισαγωγή αέρα βελτιστοποιούν την ψύξη των εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης και των φρένων.

Οι ειδικοί προβολείς LED είναι τοποθετημένοι προς τα εξωτερικά άκρα του εμπρόσθιου τμήματος. Προαιρετικά διατίθενται τα Adaptive LED Headlights με αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας BMW Selective Beam, High Beam Assistant και τα φώτα M Shadowline με σκούρα ένθετα.

Η νέα BMW M2 διατίθεται επίσης προαιρετικά με οροφή M Carbon, η οποία όχι μόνο μειώνει το βάρος του αυτοκινήτου κατά περίπου έξι κιλά, αλλά και αυξάνει την ευελιξία, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Στον πίσω μέρος της νέας BMW M2 δεσπόζει ένας σμιλεμένος διαχύτης που παραπέμπει σε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Το σύστημα εξαγωγής περιλαμβάνει δύο ζεύγη απολήξεων, οι οποίες είναι τοποθετημένες σε μεγάλη απόσταση από τα άκρα του πίσω μέρους αποτυπώνοντας και οπτικά τα αγωνιστικά γονίδια της M2. Οι διπλές απολήξεις φέρουν τώρα μαύρο φινίρισμα στάνταρ. Μαύρο χρώμα υιοθετούν επίσης οι επιγραφές Μ2 που βρίσκονται στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών και στη μάσκα, δημιουργώντας μια ιδιαίτερα αριστοκρατική εντύπωση με το ασημί χρώμα του περιγράμματος τους.

Νέα τιμόνια και επενδύσεις καθισμάτων

Το τιμόνι έχει σχεδιαστεί εκ νέου, προσδίδοντας μια φρέσκια εμφάνιση στο εσωτερικό του compact μοντέλου υψηλών επιδόσεων. Το στάνταρ δερμάτινο τιμόνι M της νέας BMW M2 διαθέτει τώρα στεφάνη με επίπεδο κάτω τμήμα και ακτίνες τροποποιημένες με ακρίβεια. Η κόκκινη σήμανση στη θέση της ευθείας, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων και τα δύο μπουτόν M για την επιλογή των ατομικά διαμορφωμένων ρυθμίσεων του οχήματος αποπνέουν έντονα την αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου. Το τιμόνι M Alcantara διαθέτει την ίδια σχεδίαση και διατίθεται επίσης προαιρετικά. Η λειτουργία θέρμανσης είναι προαιρετική και για τις δύο παραλλαγές του τιμονιού.

Τα προαιρετικά καθίσματα M Sport με δέρμα Vernasca διατίθενται τώρα κατόπιν παραγγελίας και σε μια δίχρωμη εκδοχή κόκκινου/μαύρου χρώματος. Επιπλέον, τα ελαφριά bucket καθίσματα M Carbon για τη νέα BMW M2 δεν διατίθενται μόνο σε συνδυασμό με το πακέτο M Race Track, αλλά τώρα και ως μεμονωμένη επιλογή. Με επένδυση από δέρμα Merino, ηλεκτρική ρύθμιση πολλαπλών κατευθύνσεων, αφαιρούμενα προσκέφαλα και δυνατότητα προσθήκης ζώνης πολλαπλών σημείων, βελτιστοποιούν τόσο τα επίπεδα άνεσης του αυτοκινήτου όσο και τα αγωνιστικά του διαπιστευτήρια.

BMW M2

Το ειδικό περιεχόμενο Μ στην κυρτή οθόνη BMW Curved Display και το προαιρετικό BMW Head-Up Display ενισχύουν την σπορ αίσθηση στο cockpit. Η πλήρως ενοποιημένη επιφάνεια των ψηφιακών οθονών - μια οθόνη πληροφοριών 12,3” και μια οθόνη ελέγχου 14,9” - δημιουργεί το υπόβαθρο για την τελευταία εξέλιξη του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive που βασίζεται στο BMW Operating System 8.5. Οι λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού ελέγχονται πλέον επίσης ψηφιακά. Οι ρυθμίσεις θερμοκρασίας και εξαερισμού, η θέρμανση των καθισμάτων και - εφόσον υπάρχει - η θέρμανση του τιμονιού μπορούν τώρα να ελέγχονται στη νέα BMW M2 είτε μέσω αφής με μια ειδική επιλογή μενού στην κάτω περιοχή της οθόνης ελέγχου είτε μέσω φωνητικής εντολής με τη βοήθεια του BMW Intelligent Personal Assistant. Αυτή η ευρεία χρήση της ψηφιοποίησης έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση του αριθμού των κουμπιών και των χειριστηρίων στο cockpit καθώς και μια νέα σχεδίαση για τον πίνακα οργάνων. Τα νέα χειριστήρια ρύθμισης για τις περσίδες εξαερισμού στο κέντρο του ταμπλό και στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού επιτρέπουν τη ρύθμιση της κατεύθυνσης της ροής του αέρα με κινήσεις περιστροφής και ανάκλισης.

Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M2 περιλαμβάνει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, ατμοσφαιρικό φωτισμό, σύστημα ηχείων HiFi, βάση ασύρματης φόρτισης καθώς και το σύστημα πλοήγησης BMW Live Cockpit Plus με BMW Maps. Η επίσης στάνταρ ενσωμάτωση smartphone επιτρέπει τη χρήση των Apple CarPlay και Android Auto. Τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης και στάθμευσης που προσφέρονται ως βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνουν προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Cruise Control με λειτουργία πέδησης, λειτουργία Speed Limit Info με ένδειξη απαγόρευσης προσπέρασης, Lane Departure Warning και Park Distance Control με αισθητήρες στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Ανάμεσα στα προαιρετικά διαθέσιμα στοιχεία εξοπλισμού περιλαμβάνονται τα Driving Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go και Parking Assistant Reversing Assistant.

Η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει επίσης το Comfort Access, ηλεκτρικά συρόμενη/ανακλινόμενη ηλιοροφή και σύστημα ήχου Harman Kardon Surround. Πέρα από το BMW Head-Up Display, το προαιρετικό BMW Live Cockpit Professional στη νέα BMW M2 περιλαμβάνει τώρα Augmented View στην οθόνη ελέγχου.

Photo Credits: BMW Group

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!