Νέο Dacia Duster: Κάτω από τις 20.000 ευρώ και στην Ελλάδα η βασική του τιμή
Από τον περασμένο Δεκέμβριο το gMotion είχε γράψει για την προσπάθεια της ελληνικής αντιπροσωπείας της Dacia να λανσάρει το νέο Duster με βασική τιμή κάτω από τις 20.000 ευρώ.
Η επιθυμία έγινε... πράξη και όπως ανακοινώθηκε οι τιμές του νέου Dacia Duster αρχίζουν από τις 19.950 ευρώ. Βασική έκδοση είναι αυτή με κινητήρα τον ECO-G 100 διπλού καυσίμου (βενζίνης - υγραερίου) και το επίπεδο εξοπλισμού Essential.
Εκδόσεις κινητήρων – μετάδοσης
Για πρώτη φορά το Duster δεν είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα, λόγω των περιορισμών που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις εκπομπές ρύπων τους.
Ο TCe 130, τον οποίο χρησιμοποιεί για πρώτη φορά η Dacia και συνδυάζεται με κίνηση τόσο στους εμπρός όσο και σε όλους τους τροχούς. Πρόκεται για τον τρικύλινδρο 1.2 turbo βενζίνης ισχύος 130 ίππων, ο οποίος εφοδιάζεται με τεχνολογία mild hybrid 48V. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ενισχύει τον θερμικό κινητήρα κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση, περιορίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 10%. Η μπαταρία των 0,9 kWh φορτίζεται κατά το φρενάρισμα. Ο κινητήρας TCe 130 συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Δείτε ακόμα: Οδηγήσαμε στην Μάλαγα το νέο Dacia Duster
Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι η έκδοση ECO-G 100. Η Dacia επιμένει στον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου), επιλογή που της αποφέρει υψηλές πωλήσεις. Η τιμή του υγραερίου είναι η μισή από αυτή της βενζίνης στην Ευρώπη, με το όφελος για τους οδηγούς να είναι αρκετά μεγάλο. Με γεμάτες και τις δύο δεξαμένες καυσίμου (50+50 λίτρα), το Duster ECO-G 100 ίππων έχει αυτονομία έως 1.300 χλμ. Η εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται – όπως και στο τωρινό μοντέλο – με ένα κουμπί στο ταμπλό. Εδώ η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου Duster τοποθετείται η πλήρως υβριδική έκδοση HYBRID 140. Την τεχνολογία τη γνωρίζουμε από μοντέλα της Renault αλλά και το Dacia Jogger. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 1.6 βενζίνης (ισχύος 94 ίππων), δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 49 ίππων και έναν που έχει το ρόλο μίζας-γεννήτριας) και αυτόματο κιβώτιο. Η μπαταρία 1,2 kWh φορτίζει κατά το φρενάρισμα και συνολικά το υβριδικό σύστημα – σύμφωνα με την Dacia – εξασφαλίζει μείωση κατανάλωσης 20% στον μεικτό κύκλο και 40% στην πόλη. Και εδώ το Duster είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο.
Τετρακίνηση με 5 προγράμματα
Στην έκδοση TCe 130, το Duster είναι διαθέσιμο με το σύστημα 4x4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα. Η επιλογή τους γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη.
AUTO: η μετάδοση αυτόματα μοιράζει την ισχύ ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, ανάλογα με την πρόσφυση σε κάθε τροχό.
SNOW: βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, με ειδική ρύθμιση στο ESP και τo πρόγραμμα αντι-ολίσθησης.
MUD/SAND: για επιφάνειες με λάσπη ή άμμο.
OFF-ROAD: για πέρασμα από δύσκολες επιφάνειες. Προσομοιάζει στο 4x4 Lock του τωρινού Duster, προσθέτοντας την αυτόματη κατανομή ροπής στους μπροστινούς και πίσω άξονες, ανάλογα με την πρόσφυση και την ταχύτητα των τροχών.
ECO: δίνει έμφαση στον περιορισμό της κατανάλωσης, ρυθμίζοντας ανάλογα την απόδοση του κλιματισμού και τις επιδόσεις του οχήματος.
Τιμές
- ECO-G Essential 19.950€
- ECO-G Expression 22.390€
- ECO-G Extreme 25.390€
- ECO-G Journey 25.390€
- TCe 130 Expression 23.990€
- TCe 130 Extreme 25.990€
- TCe 130 Expression 4x4 26.990€
- TCe 130 Extreme 4x4 29.290€
- HYBRID 140 Expression 28.890€
- HYBRID 140 Journey 30.990€
Εξοπλισμός
Οι αγοραστές του νέου Duster θα μπορούν να διαμορφώσουν το δικό τους επιλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερις εκδόσεις κινητήρων - μετάδοσης και άλλες τόσες εξοπλισμού: τη βασική Essential, την μεσαία Expression, ενώ στην κορυφή έχουν διπλή επιλογή. Είτε την Extreme (με έμφαση στο off road look), είτε την Journey (πιο ντιζάιν και με πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης).
Η Essential προσφέρει μεταξύ άλλων το Media Control, σταθερές ράγες οροφής, 6 αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος.
Η Expression προσθέτει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, οθόνη αφής 10,1 ιντσών και το σύστημα Media Display, κάμερα οπισθοπορείας και άλλα.
Το Duster Extreme προσθέτει στον εξοπλισμό του Expression τις αρθρωτές ράγες οροφής, επενδύσεις που μπορούν να αφαιρεθούν και να πλυθούν, λαστιχένια πατάκια και πάτωμα του πορτμπαγκάζ, αυτόματο κλιματισμό, το σύστημα 3-in-1, διακοσμητικά στοιχεία εντός και εκτός κ.α.
Η έκδοση Journey έχει επιπλέον της Expression τις 18άρες ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ασύρματη φόρτιση κινητού, το σύστημα Media Nav Live με πλοήγηση, ηχοσύστημα Arkamys 3D Sound System με 6 ηχεία κ.α.
Το Cruise control είναι στάνταρ από το επίπεδο Expression, ενώ το αυτόματα φώτα είναι στάνταρ στα μοντέλα Extreme και Journey. Η λίστα με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα (με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών), αναγνώριση οδικής σήμανσης, υποβοήθηση στάθμευσης, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού και αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης (eCalls).
Photo Credits: Renault Group
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!