F1 - Η Renault εξετάζει την αποχώρησή της από κατασκευαστής κινητήρων
Oι φήμες γύρω από την εμπλοκή του Ομίλου Renault στη Formula 1 δεν σταματούν. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει γνωρίσει τεράστιες επιτυχίες στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ έχοντας κερδίσει πρωταθλήματα τόσο ως εργοστασιακή ομάδα όσο και ως κατασκευαστής κινητήρων.
Από το 2021 παίρνει μέρος στο θεσμό υπό την ονομασία Alpine F1 Team, σε μία προσπάθεια να προωθήσει εμπορικά τη θυγατρική της μάρκα, με το όνομα της Renault να αποστασιοποιείται ολοένα και περισσότερο από τη Formula 1. Μάλιστα ως κατασκευαστής κινητήρων για το 2026 έχει δηλώσει συμμετοχή με την ονομασία Alpine και όχι Renault όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.
Returning to Barcelona this week and we can't wait 🙌🇪🇸 pic.twitter.com/oYmnnu4fGv
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 17, 2024
Το θέμα των κινητήρων ωστόσο είναι άγνωστο κατά πόσο θα υλοποιηθεί. Σύμφωνα με το racingnews365 η Renault εξετάζει να αποσύρει τη συμμετοχή της ως κατασκευαστής κινητήρων από το 2026, κάτι που αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα στη Formula 1.
Who is ready for THREE back-to-back weekends of racing? 😮💨 pic.twitter.com/UMIjOFcedL
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 17, 2024
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η Alpine να χάσει το εργοστασιακό της στάτους και θα γίνει πελατειακή ομάδα. Μάλιστα, υπάρχουν ήδη αναφορές πως οι Γάλλοι βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις με άλλους κατασκευαστές ώστε να προμηθεύονται μονάδες ισχύος από το 2026.
Drivin' around the incredible Circuit Gilles Villeneuve 🫶 pic.twitter.com/ws50TWvnpK
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 14, 2024
Ο κύριος λόγος για τον οποίο εξετάζεται το κλείσιμο του τμήματος κινητήρων της Formula 1 στο Βιρί Σατιγιόν της Γαλλίας είναι για τη μείωση των δαπανών. Ωστόσο βρισκόμαστε 18 μήνες πριν τα μονοθέσια του 2026 πατήσουν για πρώτη φορά πίστα με τους κινητήρες της επόμενης γενιάς. Αυτό σημαίνει πως ήδη έχουν δαπανηθεί σημαντικά ποσά στην εξέλιξη των νέων μονάδων ισχύος.
Πριν από μερικές ημέρες, ο CEO του Ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, είχε τονίσει πως δεν έχει μπει πωλητήριο στην Alpine F1. Μάλιστα, έριξε «βέλη» σε όσους διέδιδαν φήμες στον Τύπο πως η ομάδα του Ένστον ήταν προς πώληση.
Ακούστε το νέο podcast του gMotion, με τους Κώστα Παστρίμα και Στάθη Κοκκορόγιαννη να αναλύουν όλα όσα έγιναν στο Grand Prix Καναδά της Formula 1 και όχι μόνο.
Φωτογραφίες: Alpine media
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!