Test drive: Οδηγούμε το ολοκαίνουριο Suzuki Swift 1.2 Hybrid
- Ο άσος του χαμηλού βάρους
- Ήρωας της καθημερινότητας
- Πληρότητα εξοπλισμού από τη βασική έκδοση
- Το Swift και η θέση του στην κατηγορία B
Το Suzuki Swift έχει χαράξει μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία τόσο στην εγχώρια, όσο και στην παγκόσμια αγορά, με δυνατά του στοιχεία την αισθητική, τις συμπαγείς διαστάσεις, την οικονομία και την αξιοπιστία.
Μια τόσο πετυχημένη συνταγή δύσκολα αλλάζει και έτσι η Suzuki, από το 2004 που παρουσιάστηκε η σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου -καθώς στην Ευρώπη το Swift υπήρχε ως μοντέλο από τη δεκαετία του '90- διατηρεί τα βασικά χαρακτηριστικά σχεδίασης αναλλοίωτα, επενδύοντας όμως από γενιά σε γενιά σε πιο σύγχρονα μηχανικά μέρη, τεχνολογίες ασφάλειας και φυσικά σε αναβαθμισμένα στοιχεία εξοπλισμού.
Ο άσος του χαμηλού βάρους
Από την πρώτη του γενιά το Swift ήταν ένα ελαφρύ αυτοκίνητο και αυτό το βοηθούσε να είναι ταχύ, ευέλικτο και οικονομικό, χωρίς να χρειάζεται να μετέλθει εξεζητημένες τεχνικές λύσεις. Η απλότητα της κατασκευής είχε ένα ακόμα θετικό αντίκτυπο επίσης, στον τομέα της αξιοπιστίας. Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει σε μικρά κινητήρια σύνολα με turbo, ακόμα και η Suzuki, στο Swift όμως ζει και βασιλεύει ένα εντελώς νέο μεν, αλλά και πάλι με ατμοσφαιρική τροφοδοσία μοτέρ.
Λιγότερα εξαρτήματα ίσον λιγότερο βάρος και λιγότερες πιθανές φθορές. Έτσι, το εντελώς νέο μοτέρ του Swift με όγκο κυλίνδρων 1.197 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 82 ίππων και ροπή 112 Nm στις 4.500 σ.α.λ. και με τη συνδρομή του συστήματος 12V Mild Hybrid, εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η επίσημη τιμή είναι 4,4 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 98 γρ/χλμ. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ προαιρετικά υπάρχει η επιλογή αυτόματου CVT.
Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Το οποίο στην εποχή μας μπορεί να ακούγεται αναχρονισμός, ωστόσο συνεργάζεται εξαιρετικά με το νέο τρικύλινδρο μοτέρ και στην πράξη εξασφαλίζει καλές επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση, η οποία δεν ξεπέρασε τα 5,3 λίτρα σε πραγματικές συνθήκες.
Στην πράξη ο κινητήρας αποδεικνύεται πιο ζωντανός απ' ό,τι υποδηλώνουν τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Είναι ελαστικός από χαμηλά, καθιστώντας ευχάριστη την οδήγηση του Swift. Τα 100 χλμ/ώρα έρχονται από στάση σε 12,5 δευτερόλεπτα (13,1 δλ. στο προηγούμενο Swift). Να λοιπόν πως το βάρος των 919 κιλών παίζει κεφαλαιώδη ρόλο, ώστε οι 82 ίπποι να ακούγονται μεν λίγοι, αλλά στην πράξη να είναι ακριβώς όσοι χρειάζεσαι.
Ήρωας της καθημερινότητας
Το ολοκαίνουριο Suzuki Swift παραμένει στο κάτω άκρο της κατηγορίας Β όσον αφορά το μήκος του (στα 3,86 μέτρα). Το πλάτος είναι 1,73 μ. και το ύψος 1,49 μ. (1,52 μ. στην έκδοση 4x4). Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 265 λίτρα (VDA), ενώ το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο και διαιρούμενο.
Με αυτές τις διαστάσεις δεν μπορεί να περιμένει κανείς θαύματα σε επίπεδο χώρων, ωστόσο και εδώ τα φαινόμενα απατούν. Πέραν λοιπόν του πορτ μπαγκάζ του οποίου ο όγκος δεν είναι κορυφαίος, εσωτερικά το αυτοκίνητο είναι πολύ άνετο και θα φιλοξενήσει εύκολα τέσσερις ενήλικες επιβάτες.
Ο οδηγός απολαμβάνει μια εξαιρετική θέση οδήγησης, ένα πολύ μαλακό και λειτουργικό συμπλέκτη και ένα καλό στη λειτουργία του κιβώτιο. Ο εξοπλισμός είναι απόλυτα ικανοποιητικός ακόμα και από τη βασική έκδοση, ενώ έχει αλλάξει προς το καλύτερο η σχεδίαση του ταμπλό. Στον πίνακα οργάνων διατηρούνται οι αναλογικές ενδείξεις, όμως υπάρχει νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη 9 ιντσών που έχει καλύτερα γραφικά και είναι ψηλότερα τοποθετημένη. Μάλιστα το infotainment του Swift είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, κάτι που θα εκτιμήσει το νεανικό κοινό.
Η ευκολία οδήγησης του Swift είναι χαρακτηριστική, η ορατότητα άπλετη και οι διαστάσεις τέτοιες για να νιώθεις ότι δεν υπάρχει πρόβλημα πρόσβασης σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης. Από την άλλη πλευρά, το ραφινάρισμα της ανάρτησης και της κύλισης είναι μέτριο, με αποτέλεσμα ταξίδια και υψηλές ταχύτητες να σημαίνουν περισσότερο θόρυβο από ότι συνήθως.
Στον αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητα κοντά στο όριο των 120 χλμ/ώρα, ο κινητήρας λειτουργεί στις 3.000 σ.α.λ. και ακούγεται λίγο περισσότερο. Ωστόσο, παρότι τρικύλινδρος, δεν ταλαιπωρεί με κραδασμούς καθώς η Suzuki επέλεξε τη λύση των υδραυλικών βάσεων για τη στήριξή του.
Πληρότητα εξοπλισμού από τη βασική έκδοση
Πέραν των στοιχείων εξοπλισμού άνεσης, το νέο Suzuki Swift 1.2 Hybrid περιλαμβάνει μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης υπό την ονομασία Suzuki Safety Support, από τη βασική του έκδοση. Αυτό δεν είναι σύνηθες στην κατηγορία, ειδικότερα δε η ύπαρξη adaptive cruise control.
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι τα συστήματα αυτά είναι πλέον πιο σωστά καλιμπραρισμένα, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται φαινόμενα του παρελθόντος όπου το αυτοκίνητο γινόταν "χριστουγεννιάτικο δέντρο" για ψύλλου πήδημα, με ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις στον οδηγό.
Το Swift και η θέση του στην κατηγορία B
Με τιμή που ξεκινά από τα 18.450 ευρώ, συμπαγές μέγεθος, εξαιρετικά οικονομική λειτουργία, κορυφαία ευκολία οδήγησης και πλήρη εξοπλισμό, το νέο Suzuki Swift 1.2 Hybrid διεκδικεί το θρόνο στο πεδίο της αστικής μετακίνησης.
Είναι επίσης πολύ ευχάριστο στην οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους, χάρη στο χαμηλό βάρος και στον ευέλικτο χαρακτήρα του. Οι χώροι, ειδικά αυτός για τις αποσκευές δεν είναι το φόρτε του, ενώ υπολείπεται και σε ποιότητα κύλισης στις μεγάλες ταχύτητες. Ξεκάθαρα αστικός λοιπόν ο χαρακτήρας του μοντέλου, θα ικανοποιήσει απόλυτα όλες και όλους που έχουν ως κύριο πεδίο τους την πόλη, χωρίς, ταυτόχρονα, να απογοητεύει σε ενδεχόμενες αποδράσεις.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!