BMW M5: Μπαίνει στην πρίζα για πρώτη φορά, σε βάζει στην... πρίζα όπως πάντα
- Δυναμικό και ψηφιακό cockpit
- Σύστημα κίνησης M HYBRID
- Σπορ πλαίσιο με ειδική ρύθμιση M
- Συστήματα υποβοήθησης για απόλαυση και ασφάλεια
Η BMW M5 κάνει δυναμική είσοδο σε μια νέα εποχή. Στην έβδομη γενιά του, το μεγάλο sedan επιδόσεων διαθέτει για πρώτη φορά εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Μια ειδική για το μοντέλο έκδοση του συστήματος M HYBRID προσφέρει στη νέα BMW M5 μέγιστη συνδυαστική ισχύ 727 ίππων και μέγιστη ροπή 1.000 Nm. Ο συνδυασμός ενός υψηλόστροφου V8 κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo και ενός ηλεκτροκινητήρα, μαζί με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και το σύστημα τετρακίνησης M xDrive, εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα.
Οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι προεκτάσεις των πλευρικών προστατευτικών ποδιών, ο σμιλεμένος εμπρός προφυλακτήρας και οι ειδικές για το μοντέλο επιφάνειες γύρω από την κολόνα C - συμπεριλαμβανομένου ενός ανάγλυφου λογότυπου "M5" για το στοιχείο Hofmeister kink - προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια αθλητική εμφάνιση που το διαφοροποιεί περισσότερο από ποτέ από τη BMW Σειρά 5 Sedan. Ταυτόχρονα, ένα ασυνήθιστα υψηλό ποσοστό επιφανειών που είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος διαμορφώνουν ένα απέριττο στυλ με κομψές αναφορές στις υψηλές δυναμικές επιδόσεις του μοντέλου.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW M5 θα πραγματοποιηθεί στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Γκούντγουντ στην Αγγλία τον προσεχή Ιούλιο, ενώ θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ τον ίδιο μήνα. Το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας BMW M5 στην αγορά θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2024 ταυτόχρονα με την παρουσίαση της νέας BMW M5 Touring. Οι σημαντικότερες περιοχές πωλήσεων για το sedan υψηλών επιδόσεων είναι η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη.
Δυναμικό και ψηφιακό cockpit
Εκτός από το ειδικό για μοντέλα M πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα, το πρωτοποριακό cockpit σπορ αυτοκινήτου της νέας BMW M5 περιλαμβάνει επίσης ένα νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι M με επίπεδο κάτω τμήμα και φωτιζόμενα πλήκτρα M, καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M με πληθώρα ηλεκτρικών ρυθμίσεων και κυρτή οθόνη BMW Curved Display, στην οποία, όπως και στο στάνταρ BMW Head-Up Display, προβάλλεται περιεχόμενο ειδικό για μοντέλα M. Το στάνταρ BMW Live Cockpit Professional φέρνει επίσης το σύστημα πλοήγησης BMW Maps και τη λειτουργία Augmented View στην οθόνη ελέγχου.
Η αναβαθμισμένη έκδοση του BMW iDrive είναι στάνταρ στη νέα BMW M5. Βασίζεται στο BMW Operating System 8.5 και έχει σχεδιαστεί ειδικά για έλεγχο μέσω αφής και φυσικής ομιλίας. Η ψηφιακή τεχνολογία υποστηρίζει πλέον και τα χειριστήρια για τις λειτουργίες του κλιματισμού. Η επιλογή της θερμοκρασίας, η ένταση της ροής του αέρα, η θέρμανση των καθισμάτων και - αν υπάρχει - η θέρμανση του τιμονιού μπορούν πλέον να ελέγχονται με την αφή μέσω ενός στοιχείου μενού στο κάτω τμήμα της οθόνης ελέγχου ή με φωνητική εντολή.
Στην αποκλειστική ατμόσφαιρα του εσωτερικού ξεχωριστό ρόλο διαδραματίζουν η στάνταρ επένδυση από δέρμα Merino, το BMW Interaction Bar, ο κλιματισμός τεσσάρων ζωνών, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ο ειδικός για μοντέλο Μ ατμοσφαιρικός φωτισμός, συμπεριλαμβανομένου του Welcome Animation, καθώς και η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M5 περιλαμβάνει επίσης Bowers & Wilkins Surround Sound ystem, βάση ασύρματης φόρτισης, Comfort Access, σύστημα συναγερμού, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας και καλώδιο φόρτισης Professional.
Στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνονται το εξωτερικό πακέτο M Carbon, επένδυση οροφής από Alcantara, θέρμανση τιμονιού, ενεργός εξαερισμός καθισμάτων και κοτσαδόρος. Για τη νέα BMW M5 θα διατίθενται επίσης ειδικά εξαρτήματα από τη συλλογή BMW M Performance Parts, ταυτόχρονα με το λανσάρισμα του μοντέλου. Η γκάμα περιλαμβάνει σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M Performance και εξωτερικά στοιχεία κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP).
Σύστημα κίνησης M HYBRID
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID της νέας BMW M5 συνδυάζει έναν κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα 4,4 λίτρων με έναν ενσωματωμένο στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic ηλεκτροκινητήρα, με χαρακτηριστικά απόδοσης ρυθμισμένα ειδικά για την BMW M5. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης επωφελείται από την πρωτοποριακή τεχνολογία M TwinPower Turbo, με cross-bank πολλαπλή εξαγωγής και βελτιστοποιημένο σύστημα διαχωρισμού λαδιού. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 585 ίππων και μέγιστη ροπή 750 Nm. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 197 ίπποι. Έχει ονομαστική ροπή 280 Nm, αλλά ένα στάδιο pre-gearing επιτρέπει την αύξηση της πραγματικής ροπής στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων στα 450 Nm.
Ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα βασίζεται στις αρχές λειτουργίας του συστήματος κίνησης της BMW M Hybrid V8 με την οποία η εταιρεία συμμετέχει στους αγώνες αντοχής. Η ικανότητα του ηλεκτροκινητήρα να παράγει άμεσα την ισχύ του και η έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδρασή του με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζουν ότι το σύστημα M HYBRID ανταποκρίνεται χωρίς καθυστέρηση στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Η γραμμική παροχή ισχύος που είναι χαρακτηριστική για τα μοντέλα BMW M παίρνει εδώ μία ιδιαίτερα συναρπαστική μορφή. Ο οκτακύλινδρος κινητήρας μπορεί να περιστρέφεται μέχρι τις 7.200 σ.α.λ. χαρίζοντας στον οδηγό της νέας BMW M5 μια αίσθηση ακατάπαυστης παροχής ισχύος ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες ή με πλήρες φορτίο. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στάνταρ στα 250 χλμ/ώρα. Όμως, με το προαιρετικό πακέτο M Driver's Package, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 305 χλμ/ώρα.
Το σπορ σύστημα εξαγωγής της νέας BMW M5 υπογραμμίζει την εμπειρία επιδόσεων εξασφαλίζοντας έναν πολυδιάστατο και συναισθηματικά συναρπαστικό ήχο κινητήρα. Διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια που ρυθμίζονται συνεχώς, καθώς και δύο ζεύγη διπλών απολήξεων που είναι γνωστά από άλλα μοντέλα M. Κάθε απόληξη έχει διάμετρο 100 mm με φινιρίσματα σε χρώμα Black Chrome.
Η παροχή ισχύος του ηλεκτροκινητήρα συνοδεύεται από το δικό της soundtrack με τη μορφή του BMW IconicSounds Electric. Ο ειδικός για τα μοντέλα M αυτός ήχος δημιουργεί ένα αυθεντικό αποτέλεσμα «ντύνοντας» ηχητικά όλες τις κινήσεις του γκαζιού στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Με τη σχετική διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, παράγει επίσης ένα ελκυστικό soundtrack για να αναδείξει την ηλεκτρική ισχύ που έρχεται να προστεθεί σε αυτήν του V8 κινητήρα.
Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η νέα BMW M5 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 χλμ/ώρα. Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 67 - 69 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Η Μονάδα Συνδυασμένης Φόρτισης (Combined Charging Unit) της νέας BMW M5 εξασφαλίζει φόρτιση AC με ισχύ έως και 7,4 kW.
Η ισχύς που παράγεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα περνούν στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive. Στο πρόγραμμα 4WD Sport, το σύστημα στέλνει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει τη λειτουργία 2WD. Εδώ, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με απενεργοποιημένο το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), κάτι το οποίο θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι έμπειροι οδηγοί που προτιμούν μια καθαρόαιμη εμπειρία. Αυτή η περαιτέρω εξελιγμένη εκδοχή του M xDrive - όπως και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Ενεργό Διαφορικό M στον πίσω άξονα - είναι ειδικά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του συστήματος κίνησης M HYBRID.
Σπορ πλαίσιο με ειδική ρύθμιση M
Το πλαίσιο της νέας BMW M5 περιλαμβάνει έναν μπροστινό άξονα με διπλά ψαλίδια και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω με ειδική κινηματική και ελαστοκινηματική, καθώς και πληθώρα άλλων ειδικά ρυθμισμένων εξαρτημάτων. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με M Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού διαθέτει μια άκαμπτη σύνδεση με το υποπλαίσιο του μπροστινού άξονα, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη δυνατή πληροφόρηση από το δρόμο και υψηλή κατευθυντική ακρίβεια. Σε συνδυασμό με τα φαρδιά μετατρόχια και την εξαιρετική στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος και των βάσεων του πλαισίου, η νέα BMW M5 προσφέρει την απαράμιλλη οδική συμπεριφορά για την οποία φημίζονται τα μοντέλα BMW M. Κύρια χαρακτηριστικά της είναι η ευελιξία, η ακρίβεια και η γραμμική ανάπτυξη των πλευρικών δυνάμεων όταν ο οδηγός πιέζει το αυτοκίνητο στις στροφές.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και Integral Active Steering, το οποίο προσφέρει χαρακτηριστικά τετραδιεύθυνσης στρέφοντας τους πίσω τροχούς έως και 1,5 μοίρες. Οι ειδικές για μοντέλα Μ ρυθμίσεις, καθώς και η δυνατότητα που παρέχεται σε κάθε οδηγό να επιλέξει το δικό του set-up, αλλά και να προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ σε κάθε τροχό ξεχωριστά βελτιστοποιούν τη σύνδεση του αμαξώματος με το δρόμο και βοηθούν το αυτοκίνητο να ξεδιπλώσει όλα τα ταλέντα του - από την οδηγική άνεση που προσφέρει στην καθημερινότητα μέχρι την δυναμική υπεροχή σε αγωνιστικές συνθήκες. Η περιστροφή των πίσω τροχών βελτιώνει την κατευθυντική ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και την ευελιξία και την άνεση κατά τους ελιγμούς, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις.
Η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια επωφελούνται από την τεχνολογία περιορισμού της ολίσθησης των τροχών near-actuator wheel slip limitation και τη δικτύωση όλων των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διαχείρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα. Τόσο τα στάνταρ φρένα M Compound όσο και τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon συνδυάζονται με ένα ενσωματωμένο σύστημα πέδησης που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ. Οι ζάντες ελαφρού κράματος M (20 ιντσών στον εμπρός άξονα, 21 ιντσών στον πίσω) είναι στάνταρ και συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων.
Συστήματα υποβοήθησης για απόλαυση και ασφάλεια
Η αυτοπεποίθηση και η άνεση στην καθημερινή οδήγηση φτάνουν σε νέα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο χάρη σε μια σημαντικά διευρυμένη γκάμα από στάνταρ και προαιρετικά συστήματα για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M5 περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning με επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Attentiveness Assistant και Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional προσθέτει Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go μαζί με τεχνολογίες όπως Steering & Lane Control Assistant, ανίχνευση φωτεινών σηματοδοτών, αυτόματο Speed Limit Assist και Active Navigation.
Η νέα BMW M5 διαθέτει Parking Assistant με λειτουργία Reversing Assistant στον βασικό εξοπλισμό της. Από την άλλη, το προαιρετικό Parking Assistant Professional επιτρέπει τον αυτοματοποιημένο έλεγχο στάθμευσης και ελιγμών σε απόσταση έως και 200 μέτρων από το εσωτερικό του αυτοκινήτου ή μέσω smartphone από το εξωτερικό του.
Photo Credits: BMW Group
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!