MotoGP: Η Pramac είναι έτοιμη να εγκαταλείψει την Ducati και να πάει στη Yamaha
Η Pramac Racing βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για να γίνει η δορυφορική ομάδα της Yamaha από το 2025 και μετά, μια κίνηση που θα σημάνει το τέλος της πολύχρονης συνεργασίας της με την Ducati, που ξεκίνησε το 2005. Η είδηση αυτή έχει προκαλέσει αναταραχή στο MotoGP, καθώς αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την ισορροπία δυνάμεων στο πρωτάθλημα.
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Yamaha έχει κάνει μια εξαιρετικά δελεαστική προσφορά στην Pramac. Η προσφορά περιλαμβάνει την κάλυψη των μισθών των αναβατών, παροχή μοτοσυκλετών ίδιων με αυτές της εργοστασιακής ομάδας χωρίς κόστος, καθώς και πρόσθετη χρηματοδότηση για τον προϋπολογισμό της ομάδας. Αυτή η κίνηση δείχνει την αποφασιστικότητα της Yamaha να αποκτήσει μια ισχυρή δορυφορική ομάδα, μετά την αποχώρηση της Petronas Yamaha και της WithU-Yamaha τα προηγούμενα χρόνια.
Από την άλλη πλευρά, η Ducati πρόσφερε στην Pramac πρόσβαση σε μοτοσυκλέτες GP25 και συνεχή εργοστασιακή υποστήριξη, διατηρώντας την ως κύρια δορυφορική ομάδα της. Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις με τους Μαρκ Μάρκεθ και Χόρχε Μαρτίν και ο τρόπος που η Ducati χειρίστηκε αυτό το θέμα φαίνεται ότι «αποξένωσαν» την Pramac και τον ιδιοκτήτη της Πάολο Καμπινιότι, ο οποίος βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Yamaha εδώ και πολλούς μήνες.
Επιπτώσεις στο MotoGP και στα εργοστάσια
Η μετακίνηση της Pramac στη Yamaha θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στο MotoGP. Για την Pramac, αυτή η αλλαγή μπορεί να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή με καλύτερες οικονομικές και τεχνικές συνθήκες, αν και η άμεση ανταγωνιστικότητα της Yamaha αποτελεί ερωτηματικό. Η Yamaha, με τη σειρά της, φιλοδοξεί να αναβιώσει την επιτυχία της στο MotoGP, έχοντας περισσότερες μοτοσυκλέτες στην πίστα και ενισχύοντας την παρουσία της στο πρωτάθλημα.
Η Ducati, από την πλευρά της, θα πρέπει να αναπροσαρμόσει τη στρατηγική της για να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της. Η αποχώρηση της Pramac θα σημαίνει ότι η Ducati θα χάσει μια από τις πιο ισχυρές δορυφορικές της ομάδες, η οποία έχει συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη των μοτοσυκλετών και των αναβατών της. Ωστόσο, η Ducati εξακολουθεί να έχει άλλες δορυφορικές ομάδες, τις VR46 και Gresini, που μπορούν να συνεχίσουν να την υποστηρίζουν.
Το μέλλον των αναβατών
Η αλλαγή αυτή θα επηρεάσει και την αγορά των αναβατών. Η Pramac θα πάει στη Yamaha χωρίς να πάρει αναβάτες μαζί της και θα χρειαστεί να βρεθούν εκείνοι που θα οδηγούν από του χρόνου τις Μ1. Αν έμενε στην Ducati, σίγουρα ο ένας από τους αναβάτες της θα ήταν ο Φερμίν Αλντεγκέρ, ο οποίος όμως όπως είναι τώρα τα πράγματα θα ενταχθεί είτε στην Gresini είτε στην VR46.
Επομένως, η Yamaha θα χρειαστεί να κοιτάξει στην αγορά για υποψήφιους αναβάτες. Είναι αρκετά τα ονόματα που έχει ακουστεί ότι την ενδιαφέρουν, όπως αυτό του Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο, που φέτος τρέχει στην VR46, του Μιγκέλ Ολιβέιρα της Trackhouse Aprilia, ακόμα και εκείνο του πρωταθλητή του 2020, Τζοάν Μιρ, o οποίος ακόμα διαπραγματεύεται με τη Honda τη συνέχεια της συνεργασίας τους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης και το αυξημένο ενδιαφέρον του MotoGP στον Τόπρακ Ραζγκταλίογλου, ο οποίος εντυπωσιάζει με τις εμφανίσεις του με την BMW στο WSBK.
Η απόφαση της Pramac να αλλάξει «στρατόπεδο» από την Ducati στη Yamaha είναι καθοριστική για το μέλλον της ομάδας και του MotoGP γενικότερα. Ενώ η Yamaha προσφέρει καλύτερες οικονομικές συνθήκες, η άμεση ανταγωνιστικότητά της παραμένει αβέβαιη. Από την άλλη, η Ducati θα πρέπει να βρει νέους τρόπους για να διατηρήσει την κυριαρχία της στο πρωτάθλημα. Η κοινότητα του MotoGP αναμένει με αγωνία τις ανακοινώσεις, που όπως φαίνεται θα έρθουν άμεσα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!