ΒΟΑΚ, Πάτρα - Πύργος, Ε65: Πώς προχωρούν τα μεγάλα οδικά έργα, πού υπάρχουν καθυστερήσεις
- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, Ε65
- Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος
- Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
- Flyover
Για «σημαντικά, μετρήσιμα και απτά αποτελέσματα στους 10 άξονες προτεραιοτήτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» έκανε λόγο ο Χρήστος Σταϊκούρας κατά τη συνέντευξη Τύπου για τον ετήσιο απολογισμό έργου.
Ο πρώτος άξονας αφορά τα μεγάλα έργα υποδομής και κυρίως τα οδικά έργα. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε για την πρόοδο των εργασιών μέχρι σήμερα και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους.
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, Ε65
Τον περασμένο Απρίλιο δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Λαμία-Καλαμπάκα, μήκους 135 χλμ.
Το βόρειο τμήμα Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός, μήκους 46 χλμ, έχει προχωρήσει στο 56% και θα παραδοθεί προς τα τέλη του 2025.
Εκεί υπάρχουν ορισμένες καθυστερήσεις με τις απαλλοτριώσεις, σύμφωνα όμως με την κατασκευάστρια εταιρεία, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του 2025.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος έχει μήκος 75 χλμ. και τη διαχείρισή του έχει αναλάβει η Ολυμπία Οδός.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, η πρόοδος του έργου θα φθάσει στα τέλη Ιουνίου το 49,5%. Το ποσοστό ολοκλήρωσης στα τέλη του 2024 θα υπερβεί το 75% και η παράδοσή του στην κυκλοφορία προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2025.
Το πρώτο τμήμα των 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα αφορά διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών-Πύργου. Τα υπόλοιπα 62 χλμ. είναι κατασκευή σε νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας. Το πλάτος του οδοστρώματος θα υπερβαίνει τα 21 μέτρα, με δύο λωρίδες + ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και όριο ταχύτητας τα 120 χλμ/ώρα.
Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
Πρόκειται για το σημαντικότερο οδικό έργο αυτή την περίοδο στην επικράτεια, συνολικού προϋπολογισμού κοντά στα 2,5 δισ. ευρώ. Ο ΒΟΑΚ, μήκους 294 χλμ., θα ενώνει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί. Έχουν εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τη Χερσόνησο Ηρακλείου έως τον Άγιο Νικόλαο, ενώ προχωρά η συμβασιοποίηση της παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.
Το συγκεριμένο τμήμα έχει μήκος 157,5 χλμ. και είναι το μεγαλύτερο του ΒΟΑΚ, με προσωρινό ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Εκεί εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στην υλοποίηση του ΒΟΑΚ, καθώς υπάρχουν ενστάσεις των δημοτικών αρχών Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, οι οποίες έχουν προσφύγει στο ΣτΕ. Οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου ζητούν υπογειοποίηση τμημάτων εντός των ορίων τους, ώστε να μην διχοτομηθούν περιοχές των δήμων τους.
Για το ΒΟΑΚ δεν υπάρχει προς το παρόν ένα ασφαλές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του.
Flyover
H Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης είναι γνωστή σε όλους ως Flyover. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει μήκος 13 χλμ., εκ των οποίων τα 4 χλμ. θα έχουν την μορφή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου.
Το έργο αναμένεται - σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα - να δοθεί προς χρήση τον Μάιο του 2027.
Ο Flyover δεν θα έχει σταθμούς διοδίων, ενώ αναμένεται να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, από 5.000 που είναι τώρα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!