Σταϊκούρας στο Gazzetta: «Στο νέο ΚΟΚ οι ποινές θα αφορούν κυρίως τον οδηγό και όχι το όχημα»

Σταϊκούρας στο Gazzetta: «Στο νέο ΚΟΚ οι ποινές θα αφορούν κυρίως τον οδηγό και όχι το όχημα»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε αποκλειστικά στο περιοδικό gMotion του Gazzetta για τις αλλαγές του ΚΟΚ, τα νέα μεγάλα οδικά έργα στην Ελλάδα και το ενδεχόμενο απόσυρσης παλαιών οχημάτων.

Μπροστά σε ένα μεγάλο πρόγραμμα έργων υποδομών νέας γενιάς στους τομείς των μεταφορών βρίσκεται η Ελλάδα. Πέρα από τη δημιουργία αυτοκινητοδρόμων, δρομολογούνται οι επεκτάσεις των γραμμών του Μετρό στην Αθήνα αλλά και τη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα δίνεται έμφαση στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης τόσο για τα ΜΜΜ όσο και για τα ΙΧ αυτοκίνητα.

Στην αποκλειστική του συνέντευξη στο επετειακό τεύχος για τα 10 έτη του gMotion, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέλυσε επίσης τη φιλοσοφία που διέπει το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και σχολίασε τις φήμες για επαναφορά του της απόσυρσης ως μέτρο για την ανανέωση του γερασμένου στόλου οχημάτων.

Ποια είναι η φιλοσοφία του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας; Θα αυστηροποιηθούν οι ποινές για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις; (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ).

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα προβλέπει την αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Θα υπάρξει επικαιροποίηση των διατάξεών του, ώστε αυτός να είναι πλήρως προσαρμοσμένες στις σύγχρονες ανάγκες ασφαλούς κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων. Θα υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για τους ευάλωτους χρήστες της οδού και επέκταση των παραβάσεων που ενέχουν αντικοινωνική συμπεριφορά.

Χρήστος Σταϊκούρας

Θα τιμωρείται μόνο ο οδηγός ή και το όχημα; (π.χ. αφαίρεση πινακίδων).

Αυτή πρόκειται να είναι η κεντρική φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ. Οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, που ενδέχεται να έχουν και ποινικές κυρώσεις. Πολύ σύντομα θα παρουσιάσουμε αναλυτικά τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που θα εφαρμοστεί από το 2025.

Η Ελλάδα διαθέτει το γηραιότερο στόλο ΙΧ στην ΕΕ, με μέσο όρο 17,3 έτη. Γνωρίζουμε το μεγάλο δημοσιονομικό κόστος, όμως το μέτρο της απόσυρσης μήπως θα έπρεπε να επεκταθεί και για την αγορά υβριδικών αυτοκινήτων; Τα οποία έχουν χαμηλότερη τιμή από τα αμιγώς ηλεκτρικά και δεν υπάρχει το άγχος της αυτονομίας.

Έχετε απόλυτο δίκιο ότι η χώρα μας διαθέτει τον πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων, αλλά για να υλοποιηθεί μια νέα απόσυρση χρειάζονται πόροι. Είναι κάτι το οποίο παρακολουθούμε, όμως, οφείλουμε να τηρούμε τους δημοσιονομικούς στόχους και να θέτουμε τις προτεραιότητες. Βέβαια, ας μην ξεχνάμε ότι στην ουσία τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν τη φιλοσοφία της επιδότησης για την απόσυρση ρυπογόνων οχημάτων.

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη του Χρήστου Σταϊκούρα στο gMotion

Photo Credits: Λάμπρος Στοιχειός

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!