To Gazzetta σε νυχτερινή περιπολία στην Εθνική Οδό με την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων

To Gazzetta σε νυχτερινή περιπολία στην Εθνική Οδό με την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων
Παρακολουθήσαμε από κοντά μία νυχτερινή βάρδια του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Βοιωτίας και καταγράψαμε τους ελέγχους σε οχήματα και οδηγούς.

Τα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων άρχισαν να λειτουργούν στις αρχές του 2005 και στόχος της ίδρυσής τους ήταν η εφαρμογή ολοκληρωμένων συστημάτων τροχαίας αστυνόμευσης των εθνικών οδών. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η κίνηση στις εθνικές οδούς είναι αυξημένη, τόσο για τα επιβατικά οχήματα και τα λεωφορεία, όσο και για τα φορτηγά λόγω των αυξημένων αναγκών στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Πώς όμως διεξάγονται οι περιπολίες και οι έλεγχοι στους αυτοκινητόδρομους και πώς διαφέρουν σε σχέση με το αστικό δίκτυο; Εξασφαλίζοντας τη σχετική άδεια,το gMotion του Gazzetta παρακολούθησε μία νυχτερινή βάρδια του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Βοιωτίας.

Η δικαιοδοσία του συγκεκριμένου Τμήματος είναι από τον κόμβο Σχηματαρίου έως τον κόμβο Μαρτίνου, αλλά και ο οδικός άξονας από το Σχηματάρι έως την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας.

Τροχαία

 

Οι ιδιαιτερότητες της νυχτερινής περιπολίας στην εθνική οδό

Η νυχτερινή βάρδια αρχίζει και στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας το προσωπικό είναι έτοιμο. Όπως και το υλικό που έχουν στη διάθεσή τους: τα περιπολικά οχήματα, τις κάμερες ελέγχου ταχύτητας, τις συσκευές αλκοτέστ, τους υπολογιστές για την ανάγνωση των ψηφιακών ταχογράφων των φορτηγών.

Στην Τροχαία γνωρίζουν ότι η αποστολή τους είναι και αποτρεπτική: ένα όχημα της Αστυνομίας που περιπολεί στην εθνική οδό ή βρίσκεται με αναμμένο τον φάρο σε έναν κόμβο, λειτουργεί αποτρεπτικά για όσους αρέσκονται να κινούνται με υπερβολική ταχύτητα ή να πραγματοποιούν επικίνδυνους ελιγμούς. Παράλληλα δε, καταδεικνύει την συνεχή παρουσία του αστυνομικού προσωπικού στο οδικό δίκτυο, με πρωταρχικό σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Με το Διοικητή του Τμήματος, Αστυνόμο Α' Π.Γ., τον Υποδιοικητή Υπαστυνόμο Α' Γ.Τ. και τον Ανθυπαστυνόμο Ν.Π., αρχίσαμε την περιπολία.

Τροχαία

Κατά τη διάρκεια της νύχτας, με μειωμένη ορατότητα, σημεία με ελάχιστο φωτισμό, αλλά και κούραση για τους οδηγούς, οι κίνδυνοι για την οδική ασφάλεια είναι σαφώς μεγαλύτεροι. Στην Τροχαία γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι έλεγχοι πρέπει να γίνονται με τέτοιο τρόπο που δεν θα προκύπτει κίνδυνος ούτε για τους ιδίους, ούτε για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου. Άλλωστε στην εθνική οδό οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές στο αστικό οδικό δίκτυο.

Το σημείο ελέγχου πρέπει να είναι ασφαλές, με καλό φωτισμό, καλή ορατότητα και δυνατότητα ακινητοποίησης του οχήματος χωρίς να υπάρξει κίνδυνος. Μέσα στις πόλεις είναι πιο εύκολο το προσωπικό της Τροχαίας να σταματήσει το όχημα, π.χ. σε ένα φανάρι.

Ραντάρ, αλκοτέστ και ψηφιακός ταχογράφος

Η αρχή της νυχτερινής βάρδιας γίνεται με ελέγχους για υπερβολική ταχύτητα. Τα ραντάρ που έχει προμηθευτεί η Τροχαία μπορούν να «πιάνουν» τα οχήματα και κατά τη διάρκεια της νύχτας, ακόμα και σε απόσταση έως 1,5 χιλιόμετρο! Μην ξεχνάμε ότι σε ορισμένα σημεία της ΠΑΘΕ, όπως στο ύψος της Θήβας, υπάρχουν ευθείες πολλών χιλιομέτρων.

Τροχαία

To «μπλόκο» στήνεται σε σημείο με ευθεία και επαρκή φωτισμό, ώστε οι οδηγοί να αντιλαμβάνονται την παρουσία των στελεχών της Τροχαίας. Τα περισσότερα οχήματα κινούνται εντός των επιτρεπτών ορίων, ενώ για όσους οδηγούς τα ξεπερνούν ακολουθούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία με το ραντάρ, σειρά πήραν οι μετρήσεις για κατανάλωση οινοπνεύματος και οι έλεγχοι για τους ψηφιακούς ταχογράφους των φορτηγών.

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στην εθνική οδό είναι ένα φαινόμενο που δεν συναντάται συχνά, καθώς οι οδηγοί που έχουν πιει χρησιμοποιούν συνήθως το τοπικό δίκτυο. Όμως οι σχετικοί έλεγχοι διενεργούνται από τα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι δεν θα κινούνται στις εθνικές οδούς οδηγοί που είναι επικίνδυνοι για πρόκληση ατυχημάτων.

Τροχαία

Η κίνηση των φορτηγών στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθώς οι ανάγκες στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι πολύ μεγάλες. Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες τα δρομολόγια των φορτηγών είναι πολύ περισσότερα και τις νυχτερινές ώρες τα φορτηγά αποτελούν την πλειοψηφία των οχημάτων που κινούνται στις εθνικές οδούς.

Το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας ελέγχει την κατάσταση των ελαστικών των φορτηγών, αν το όχημα είναι υπέρβαρο ή έχει επισφαλή φόρτωση, αλλά και μέσω ειδικού εξοπλισμού τα δεδομένα που καταγράφονται στους ψηφιακούς ταχογράφους, όπως όρια ταχύτητας, ωράρια εργασίας οδηγού κ.α.

Τροχαία

Η συσκευή του ψηφιακού ταχογράφου µπορεί να αποθηκεύσει στοιχεία για τουλάχιστον 365 µέρες, τα οποία πρέπει να µεταφορτώνονται.

Τα δεδοµένα που καταγράφονται στην µνήµη του ταχογράφου είναι:

  • Η ταχύτητα του οχήµατος
  • Η διανυθείσα απόσταση
  • Οι δραστηριότητες του οχήµατος
  • Άλλες παράµετροι του οχήµατος

Τροχαία

Το σύστηµα αποτελείται από την συσκευή ταχογράφου, τον αισθητήρα KITAS (αισθητήρας κίνησης), έξυπνες κάρτες (πλαστική κάρτα παρόµοια µε πιστωτική σε µέγεθος και σχήµα). Με την κάρτα ψηφιακού ταχογράφου οδηγού ταυτοποιείται ο οδηγός και επιτρέπεται η αποθήκευση δεδομένων δραστηριότητάς του.

Ο ψηφιακός ταχογράφος παρέχει σε εκτυπώσεις τη δραστηριότητα του οδηγού, τα γεγονότα και τα σφάλµατά του, τη δραστηριότητα του οχήµατος, τα γεγονότα και τα σφάλµατα του οχήµατος, την υπέρβαση ταχύτητας οχήµατος, τις τεχνικές πληροφορίες οχήµατος, το διάγραµµα ταχύτητας και το διάγραµµα αριθµών στροφών του κινητήρα.

Το στέλεχος της Τροχαίας αφού εκτύπωσε τα δεδομένα του ταχογράφου, προχώρησε στην ανάλυσή τους στον υπολογιστή που υπάρχει στο ανακριτικό όχημα της υπηρεσίας και βεβαίωσε στον οδηγό τις παραβάσεις και τα πρόστιμα που τις συνοδεύουν.

Τροχαία

Καθώς άρχισε να ξημερώνει μία ακόμα νυχτερινή βάρδια στην εθνική οδό έφθασε στο τέλος της, ευτυχώς χωρίς κάποιο τροχαίο ατύχημα. Άλλωστε οι ασφαλείς μετακινήσεις είναι το κύριο ζητούμενο για κάθε γυναίκα και κάθε άνδρα που υπηρετεί στην Τροχαία.

* Για την πραγματοποίηση του ρεπορτάζ ευχαριστούμε θερμά το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, Αστυνόμο Β' Κωνσταντία Δημογλίδου, την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας και το προσωπικό του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: GAZZETTA

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!