F1 - Οι πτέρυγες των Ferrari και Mercedes τράβηξαν το ενδιαφέρον της FIA

F1 - Οι πτέρυγες των Ferrari και Mercedes τράβηξαν το ενδιαφέρον της FIA
Η Scuderia Ferrari και η Mercedes-AMG είναι δύο εκ των ομάδων που η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού θα ελέγξει τα επίπεδα ευκαμψίας της εμπρός αεροτομής της.

Τους τελευταίους μήνες έχει επανέλθει το ζήτημα των εύκαμπτων εμπρός αεροτομών στη Formula 1. Ορισμένες ομάδες θεωρούν πως αντίπαλοί τους εκμεταλλεύονται τους κανονισμούς προς όφελός τους ώστε να έχουν κέρδος σε χρόνο. Μάλιστα είχαν κυκλοφορήσει ορισμένες φήμες πως η Red Bull Racing είχε κάνει παράπονα στην FIA για το πόσο εύκαμπτες είναι οι εμπρός αεροτομές των McLaren και Ferrari.

Πριν από κάθε Grand Prix όλα τα μονοθέσια του grid περνούν από τεχνικό έλεγχο. Μία από τις διαδικασίες είναι η μέτρηση της ευκαμψίας των εμπρός αεροτομών. Όπως έχει αναφέρει η FIA, όλα τα μονοθέσια έχουν περάσει επιτυχώς τα τεστ ευκαμψίας, όμως το πρόβλημα δεν είναι εκεί.

Οι μετρήσεις αυτές είναι στατικές και όχι εν κινήσει. Το «πρόβλημα» και μέχρι τώρα η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν ήταν σε θέση να πραγματοποιήσει τέτοια τεστ. Αυτό αναμένεται να αλλάξει από το Grand Prix Βελγίου, το τριήμερο 26-28 Ιουλίου.

Η FIA από τον αγώνα στο Σπα θέτει σε ισχύ την τεχνική οδηγία TD034G η οποία της επιτρέπει να κάνει μετρήσεις σε ανύποπτο χρόνο να ελέγχει την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών. Πέρα από αισθητήρες στο εσωτερικό του πλαϊνού τοιχώματος των εμπρός αεροτομών, θα τοποθετηθεί μια ειδική κάμερα στις ελεύθερες δοκιμές σε ορισμένα μονοθέσια και θα συλλέγει δεδομένα.

Στο Grand Prix Βελγίου η FIA θα ελέγξει τις εμπρός αεροτομές των Scuderia Ferrari και Mercedes-AMG, δύο εκ των ομάδων που πρωταγωνιστούν στη φετινή σεζόν. Αμφότερες έχουν πανηγυρίσει από δύο νίκες στο 2024 και θέλουν ακόμη περισσότερες έως το τέλος της χρονιάς. Δεν θα είναι όμως οι μόνες, καθώς η παγκόσμια ομοσπονδία θα ελέγξει επίσης τις Aston Martin και Sauber.

Στόχος της FIA είναι να κατανοήσει καλύτερα πώς οι ομάδες εκμεταλλεύονται την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών. Εφόσον φυσικά το κρίνει αναγκαίο, θα προβεί σε αλλαγές κανονισμών.

Ακούστε το νέο podcast του gMotion με τους Στάθη Κοκκορόγιαννη και Κώστα Παστρίμα να αναλύουν τη νίκη της McLaren στο Grand Prix Ουγγαρίας και τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε τον αγώνα των οδηγών της.

Φωτογραφίες: Mercedes-AMG media/Scuderia Ferrari Press Office

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!