Νέο Dacia Duster: Τι θα πουλήσει κάθε έκδοση κινητήρα στην Ελλάδα

Νέο Dacia Duster: Τι θα πουλήσει κάθε έκδοση κινητήρα στην Ελλάδα

Νέο Dacia Duster: Τι θα πουλήσει κάθε έκδοση κινητήρα στην Ελλάδα
Βενζίνης, υβριδικό ή μήπως υγραερίου; Ποιο Duster θα επιλέξουν οι Έλληνες;

To νέο Dacia Duster βρίσκεται στην Ελλάδα και μάλιστα ο τιμοκατάλογός του αρχίζει κάτω από τις 20.000 ευρώ! Στην τρίτη γενιά του, το SUV που έχει γίνει δημοφιλές χάρη στην προσιτή τιμή του, την αξιοπιστία και τη δυνατότητα να κινηθεί σε κάθε έδαφος, είναι εμφανώς αναβαθμισμένο τεχνολογικά.

Για πρώτη φορά το Duster δεν είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα, λόγω των περιορισμών που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις εκπομπές ρύπων τους, όμως η χρήση της πλατφόρμας CMF-B του Renault Group του επιτρέπει να εφοδιάζεται με υβριδική τεχνολογία, είτε mild hybrid 48V είτε full hybrid.

Δείτε ακόμα: Οδηγήσαμε το νέο Dacia Duster

Εκδόσεις κινητήρων

Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι στην Ελλάδα η έκδοση ECO-G 100. Η Dacia επιμένει στον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου), επιλογή που της αποφέρει υψηλές πωλήσεις. Η τιμή του υγραερίου είναι η μισή από αυτή της βενζίνης στην Ευρώπη, με το όφελος για τους οδηγούς να είναι αρκετά μεγάλο. Με γεμάτες και τις δύο δεξαμένες καυσίμου (50+50 λίτρα), το Duster ECO-G 100 ίππων έχει αυτονομία έως 1.300 χλμ. Η εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται – όπως και στο τωρινό μοντέλο – με ένα κουμπί στο ταμπλό. Εδώ η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς.

 

Επιλογή βενζίνης είναι ο TCe 130, τον οποίο χρησιμοποιεί για πρώτη φορά η Dacia και συνδυάζεται με κίνηση τόσο στους εμπρός όσο και σε όλους τους τροχούς. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο 1.2 turbo βενζίνης ισχύος 130 ίππων, ο οποίος εφοδιάζεται με τεχνολογία mild hybrid 48V. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ενισχύει τον θερμικό κινητήρα κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση, περιορίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 10%. Η μπαταρία των 0,9 kWh φορτίζεται κατά το φρενάρισμα. Ο κινητήρας TCe 130 συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Υπάρχει προσθιοκίνητη αλλά και 4x4 έκδοση.

Dacia Duster

Στην κορυφή της γκάμας του νέου Duster τοποθετείται η πλήρως υβριδική έκδοση HYBRID 140, την οποία θα οδηγήσουμε σύντομα στο gMotion και θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Την τεχνολογία τη γνωρίζουμε από μοντέλα της Renault αλλά και το Dacia Jogger. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 1.6 βενζίνης (ισχύος 94 ίππων), δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 49 ίππων και έναν που έχει το ρόλο μίζας-γεννήτριας) και αυτόματο κιβώτιο. Η μπαταρία 1,2 kWh φορτίζει κατά το φρενάρισμα και συνολικά το υβριδικό σύστημα – σύμφωνα με την Dacia – εξασφαλίζει μείωση κατανάλωσης 20% στον μεικτό κύκλο και 40% στην πόλη. Και εδώ το Duster είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο.

Τα μερίδια των εκδόσεων του νέου Duster στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις των στελεχών της Dacia στην Ελλάδα, το μερίδιο που θα έχουν οι εκδόσεις κινητήρα επί των συνολικών πωλήσεων του Duster είναι:

ECO-G 100 70%
TCe 130 4x2 και 4x4 25%
HYBRID 140 5%

Καθώς πάντως δεν υπάρχει προηγούμενο δείγμα από υβριδικό Duster για το κοινό και με δεδομένη την αποδοτικότητα του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος και την μεγάλη αυτονομία με ένα γέμισμα (περίπου 1.000 χλμ), είναι πιθανό το μερίδιο του Duster Hybrid να αυξηθεί σημαντικά όσο περνούν οι μήνες.

Τιμές νέου Dacia Duster

ECO-G Essential 19.950€
ECO-G Expression 22.390€
ECO-G Extreme 25.390€
ECO-G Journey 25.390€
TCe 130 Expression 23.990€
TCe 130 Extreme 25.990€
TCe 130 Expression 4x4 26.990€
TCe 130 Extreme 4x4 29.290€
HYBRID 140 Expression 28.890€
HYBRID 140 Journey 30.990€

Dacia Duster

Photo Credits: Dacia

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!