Nissan: Νέα τεχνολογία βαφής μειώνει τη θερμοκρασία των οχημάτων το καλοκαίρι (vid)

Nissan: Νέα τεχνολογία βαφής μειώνει τη θερμοκρασία των οχημάτων το καλοκαίρι (vid)

Κώστας Παστρίμας
Nissan: Νέα τεχνολογία βαφής μειώνει τη θερμοκρασία των οχημάτων το καλοκαίρι (vid)
Καινοτόμα βαφή με μεταυλικά υπόσχεται χαμηλότερη θερμοκρασία μέσα και έξω, εξοικονόμηση ενέργειας και βελτιωμένη άνεση στους επιβάτες.

Η Nissan έχει ξεκινήσει τη δοκιμή μιας επαναστατικής τεχνολογίας βαφής που στόχο έχει να μειώσει την εσωτερική θερμοκρασία των οχημάτων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, προσφέροντας παράλληλα σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας από τη μειωμένη χρήση του κλιματιστικού. Η βαφή αυτή, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Radi-Cool, ειδική σε προϊόντα ακτινοβολούμενης ψύξης, ενσωματώνει μεταυλικά, συνθετικά σύνθετα υλικά με μοναδικές ιδιότητες που δεν υπάρχουν στη φύση.

Nissan

Η νέα τεχνολογία της Nissan βρίσκεται ήδη σε φάση δοκιμών από τον Νοέμβριο του 2023 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Haneda στο Τόκιο, όπου ένα όχημα εξυπηρέτησης της All Nippon Airways έχει βαφτεί με την καινοτόμο αυτή βαφή. Η τοποθεσία του αεροδρομίου, με την εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο, προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για την αξιολόγηση της απόδοσης της βαφής σε πραγματικές συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών.

Nissan

 

Τα πρώτα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, με τη βαφή της Nissan να επιτυγχάνει μείωση έως και 12 βαθμών Κελσίου στην εξωτερική επιφάνεια του οχήματος και έως 5 βαθμών Κελσίου στο εσωτερικό του, συγκριτικά με ένα όχημα βαμμένο με παραδοσιακή βαφή. Αυτή η μείωση της θερμοκρασίας καθιστά πιο ευχάριστη την είσοδο στο όχημα και μειώνει την ανάγκη για χρήση κλιματιστικού, οδηγώντας σε χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και βελτιωμένη αποδοτικότητα, ιδιαίτερα σε ηλεκτρικά οχήματα όπου η κατανάλωση ενέργειας είναι κρίσιμη.

Nissan

Η βαφή αυτή λειτουργεί χάρη σε δύο μικροσωματίδια που ανταποκρίνονται στο φως. Το πρώτο σωματίδιο αντανακλά τις υπέρυθρες ακτίνες του ήλιου, οι οποίες συνήθως προκαλούν την αύξηση της θερμοκρασίας στο υλικό της βαφής. Το δεύτερο σωματίδιο εκπέμπει ηλεκτρομαγνητικά κύματα που αντιδρούν στις ακτίνες του ήλιου, ανακατευθύνοντάς τες πίσω στην ατμόσφαιρα και μειώνοντας έτσι την απορρόφηση θερμότητας από την επιφάνεια του οχήματος.

Nissan

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτής ηγείται από τον Δρ. Susumu Miura, ανώτερο διευθυντή στο Εργαστήριο Προηγμένων Υλικών και Επεξεργασίας της Nissan, ο οποίος έχει αφιερώσει μεγάλο μέρος της καριέρας του στη βελτίωση της άνεσης και της αποδοτικότητας των οχημάτων. Η εξέλιξη της βαφής ξεκίνησε το 2021, και μέχρι σήμερα, η ομάδα του Δρ. Miura έχει δοκιμάσει πάνω από 100 δείγματα, αναζητώντας την ιδανική ισορροπία μεταξύ πάχους, απόδοσης και ανθεκτικότητας. Η τρέχουσα έκδοση της βαφής έχει πάχος 120 μικρόμετρα, έξι φορές παχύτερη από την παραδοσιακή αυτοκινητιστική βαφή, και έχει δοκιμαστεί για ανθεκτικότητα σε αλάτι, γρατζουνιές, χημικές αντιδράσεις και άλλα περιβαλλοντικά φαινόμενα.

Nissan

Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστική φάση, η Nissan βλέπει μεγάλες προοπτικές για την εμπορική της εφαρμογή, ιδιαίτερα σε οχήματα όπως βαν, φορτηγά και ασθενοφόρα που εκτίθενται στον ήλιο για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Φωτογραφίες: Nissan

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!