Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί έχουν υποχρεωτικό σύστημα εκπομπής ήχου έως τα 20 χλμ/ώρα

Κώστας Μπιτσικώκος
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί έχουν υποχρεωτικό σύστημα εκπομπής ήχου έως τα 20 χλμ/ώρα
Γνωρίζετε το ελάχιστο όριο ντεσιμπέλ που πρέπει να εκπέμπει ένα ηλεκτρικό όχημα όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα;

Όσοι έχετε οδηγήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσα στην πόλη θα έχετε προσέξει ότι δύσκολα γίνεται αντιληπτή η παρουσία του από τους πεζούς όταν τους προσεγγίζει εκτός του οπτικού τους πεδίου. Αυτό απαιτεί μεγάλη προσοχή εκ μέρους του οδηγού, προκειμένου να αποφευχθεί τροχαίο ατύχημα.

Προκειμένου να γίνεται πιο εύκολα αντιληπτή η κίνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε χαμηλές ταχύτητες και για να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα με ευάλωτους χρήστες των δρόμων (πεζούς, ποδηλάτες, αναβάτες ηλεκτρικών πατινιών), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εφοδιάζονται υποχρεωτικά με σύστημα παραγωγής ήχου, το λεγόμενο AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System).

Το AVAS είναι υποχρεωτικό στην Ευρωπαϊκή Ένωση για όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα που έλαβαν έγκριση τύπου από την 1η Ιουλίου 2019 και ταξινομήθηκαν από τον Ιούλιο του 2021.

Το όριο των 56 ντεσιμπέλ και των 20 χλμ/ώρα

Καθώς λοιπόν τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, στις χαμηλές ταχύτητες είναι σχεδόν αθόρυβα. Η υποχρέωση των κατασκευαστών είναι το σύστημα AVAS να παράγει έναν συνεχή ήχο τουλάχιστον 56 ντεσιμπέλ (dBA) εντός απόστασης 2 μέτρων, σε ταχύτητες έως τα 20 χλμ/ώρα. Η μέγιστη ένταση είναι τα 75 dBA.

Τα 20 χλμ/ώρα επελέγησαν ως ανώτατο όριο για την εκπομπή του ήχου καθώς πάνω από αυτή την ταχύτητα ο θόρυβος που προκαλείται από την κύλιση των τροχών στην άσφαλτο καλύπτει εκείνον του AVAS.

Photo Credits: Mercedes-Benz

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!