Suzuki V-Strom 800 & 800DE: Η σωστή συνταγή
Ανέκαθεν η μεσαία κατηγορία των adventure μοτοσικλετών είχε τεράστιο εμπορικό ενδιαφέρον. Η Suzuki V-Strom 650 ήταν από τα μοντέλα που δημιούργησαν αυτή την τάση, με την τεράστια εμπορική της επιτυχία τόσο παγκοσμίως, όσο και ιδιαίτερα στη χώρα μας.
Από το 2004 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η V-Strom 650, χρειάστηκε να περάσουν 18 χρόνια για να αναθεωρήσει εκ βάθρων της συνταγή του μεσαίου της best seller η Suzuki και να δημιουργήσει μια ολοκαίνουρια μοτοσικλέτα, στην οποία το μόνο κοινό με το παρελθόν είναι το όνομα.
Η παντός εδάφους V-Strom 800DE
Η αρχή της νέας εποχής της V-Strom έγινε με το μοντέλο V-Strom 800DE (Dual Explorer), στο οποίο είναι ιδιαίτερα εμφανής ο προορισμός διπλής χρήσης (άσφαλτο και χώμα), χάρη στη διάσταση των τροχών με τον εμπρός να είναι 21 ιντσών, αλλά και της κατασκευής των ζαντών οι οποίες δεν είναι χυτές, αλλά με ακτίνες.
Ο νέος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας DOHC νε 4 βαλβίδες/κύλινδρο, χωρητικότητας 776 κ.εκ., αποδίδει μέγιστη ισχύ 84 ίππων στις 8.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 78 Nm στις 6.800 σ.α.λ. Η διαμόρφωση του στροφάλου 270 μοιρών και το διαξονικό σύστημα αντίβαρων για την εξισορρόπηση των κραδασμών, εξασφαλίζουν εξαιρετική ισορροπία μεστής, ομαλής και ελεγχόμενης ισχύος από τις χαμηλές στροφές και την ευχάριστη αίσθηση διάρκειας της δύναμης μέχρι και τις υψηλές στροφές.
Το 6-τάχυτο κιβώτιο έχει εξαιρετική κλιμάκωση σχέσεων και με τη βοήθεια του στάνταρ quick shifter (up & down) ,οι αλλαγές είναι ακαριαίες.Το σύστημα υποβοήθησης συμπλέκτη της Suzuki (SCAS) βοηθά στην μείωση της κόπωσης σε μεγάλες διαδρομές και συνεισφέρει στην ομαλότερη αλλαγή σχέσεων.
Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του το σύστημα έξυπνης οδήγησης Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S) που περιλαμβάνει σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (Suzuki Drive Mode Selector), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Suzuki Traction Control System) με λειτουργία G (χώμα) και δυνατότητα απενεργοποίησης, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου γκαζιού (ride-by-wire) ABS με δύο ρυθμίσεις λειτουργίας για διαφορετικές οδηγικές συνθήκες, καθώς και την λειτουργία Rear ABS OFF, σύστημα Easy Start που εκκινεί τον κινητήρα με ένα σύντομο πάτημα του μπουτόν της μίζας και λειτουργία υποβοήθησης σε χαμηλές στροφές (Low RPM Assist) για ομαλότερο και ευκολότερο ξεκίνημα.
Το ατσάλινο πλαίσιο με το αφαιρούμενο υποπλαίσιο είναι επίσης ολοκαίνουριο και συνεργάζεται με αναρτήσεις της Showa, με πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός διαδρομής 220 χιλ. και πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ με μοχλικό και διαδρομή τροχού επίσης 220 χιλ. Το ψαλίδι είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ τα φρένα περιλαμβάνουν δύο πλευστούς δίσκους εμπρός και έναν απλό πίσω, με τους εμπρός να έχουν διάμετρο 310 χιλ.
Το ρεζερβουάρ με χωρητικότητα 20 λίτρα εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία χάρη και στη χαμηλή κατανάλωση των 4,4 λίτρων/100 χλμ. Η σέλα είναι άνετη και προσεκτικά σχεδιασμένη ώστε να φιλοξενεί δύο άτομα ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για την τοποθέτηση πλευρικών βαλιτσών και top case.
Μια πλειάδα αξεσουάρ μπορεί να φέρει την V-Strom 800DE ακόμα πιο κοντά στις απαιτήσεις κάθε αναβάτη, ο οποίος θα απολαύσει με τον ίδιο τρόπο τόσο τα μακρινά ταξίδια, όσο και τις εκτός δρόμου αποδράσεις, με απόλυτη ασφάλεια.
Η νέα sport adventure V-Strom 800
Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της V-Strom 800DE έκανε την εμφάνισή της και μια πιο εστιασμένη στην ασφάλτινη χρήση εκδοχή της, η V-Strom 800. Σημαντικές διαφοροποιήσεις σε αναρτήσεις, φρένα και γεωμετρία, καθιστούν την νεότερη V-Strom 800 ακόμα πιο πρακτική στην καθημερινή οδήγηση και πιο ικανή στα ταξίδια υψηλών ταχυτήτων στον αυτοκινητόδρομο.
Ο εξαιρετικός κινητήρας δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό, ωστόσο οι αναρτήσεις της Showa έχουν πλέον διαδρομή 150 χλστ., έναντι 220 της DE, με αποτέλεσμα το σημαντικό χαμήλωμα της μοτοσικλέτας με την παρεπόμενη μείωση του ύψους της σέλας στα 825 από τα 855 χιλιοστά. Έτσι ακόμα και μικρόσωμοι αναβάτες μπορούν πλέον να πατούν σταθερά τα πόδια τους στο έδαφος.
Οι αναρτήσεις παραμένουν ρυθμιζόμενες αλλά σαφώς προσανατολισμένες σε χρήση ασφάλτου, ο ανεμοθώρακας έχει μεγαλώσει και είναι ρυθμιζόμενος σε ύψος, ενώ το τιμόνι είναι λιγότερο φαρδύ. Οι τροχοί είναι πλέον κατασκευασμένοι από χυτό αλουμίνιο, με τον εμπρός τροχό να έχει διάμετρο 19 ιντσών, αντί 21 της DE, και ελαστικά με σαφή ασφάλτινο προσανατολισμό.
Τα φρένα διατηρούν τη διάμετρο των 310 χιλιοστών αλλά έχουν πλέον ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων για ακόμα μεγαλύτερη ισχύ πέδησης, ενώ αλλαγές έχουμε επίσης στο μέγεθος και στη γεωμετρία των μαρσπιέ, για μια θέση οδήγησης που ευνοεί την αεροδυναμική και την άνεση στις μεγάλες ταχύτητες.
Τα ηλεκτρονικά της μοτοσικλέτας και τα όργανα δεν έχουν αλλάξει, όντας πληρέστατα και εξαιρετικά χρήσιμα σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Ορισμένες ρυθμίσεις μόνο έχουν τροποποιηθεί, με βάση τον πιο ασφάλτινο χαρακτήρα της V-Strom 800.
Με τις V-Strom 800 και 800DE, η Suzuki προσφέρει την ελευθερία επιλογής σε κάθε αναβάτη, να επιλέξει την adventure μοτοσικλέτα που ταιριάζει ακριβώς στις ανάγκες του, χωρίς συμβιβασμούς.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!