F1 - H FIA έκρινε νόμιμα τα μονοθέσια των McLaren και Mercedes

F1 - H FIA έκρινε νόμιμα τα μονοθέσια των McLaren και Mercedes
H διαμαρτυρία της Red Bull Racing σχετικά με τη νομιμότητα των μονοθεσίων των δύο αντιπάλων της στη Formula 1 δεν απέδωσε καρπούς.

Στη Formula 1 μπορεί να βρίσκεται στο προσκήνιο για τα αγωνιστικά της δρώμενα, όμως στο παρασκήνιο εξελίσσεται ένας κρυφός πόλεμος ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες. Το θέμα για το οποίο… σφάζονται το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι η νομιμότητα των εμπρός αεροτομών και η ευκαμψία τους.

Η Red Bull Racing μέσω παραγόντων έφτασε στο σημείο να αμφισβητήσει τη νομιμότητα των εμπρός αεροτομών στα μονοθέσια των McLaren MCL38 και Mercedes W15. Στο «παιχνίδι» μπήκε και η Ferrari, με τον επικεφαλής της, Φρεντ Βασέρ, να αποφεύγει να κάνει δημόσια δήλωση επί του θέματος στο πλαίσιο του Grand Prix Ιταλίας. Οι δύο ομάδες φαίνεται πως ήταν δυσαρεστημένες με τον τρόπο με τον οποίο τα αντίπαλα μονοθέσια λειτουργούν και ζήτησαν εξηγήσεις από την FIA.

Λίγες ημέρες μετά το τέλος του αγώνα στη Μόντσα, η FIA εξέδωσε ανακοίνωση πως οι εμπρός αεροτομές όλων των μονοθεσίων είναι σύμφωνες με τους τεχνικούς κανονισμούς. Αυτό σημαίνει πως οι προσπάθειες των Red Bull και Ferrari να αποκτήσουν αγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους απέτυχε. Τώρα, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να ακολουθήσουν την ίδια οδό, από τη στιγμή που δεν υπάρχει θέμα μη τήρησης των κανονισμών.

 

Η FIA έχει πραγματοποιήσει ορισμένες ενέργειες ώστε να αποτρέψει τις ομάδες από το να εφαρμόζουν γκρίζες ζώνες των κανονισμών. Στο περιθώριο του Grand Prix Βελγίου τοποθέτησε ειδικούς αισθητήρες στις εμπρός αεροτομές όλων των μονοθεσίων ώστε να ελέγξει τα επίπεδα ευκαμψίας τους και πιθανά «τρικ» των ομάδων. Τα δεδομένα τα οποία σύλλεξε είχαν ως αποτέλεσμα την παραπάνω ανακοίνωση.

Λάντο Νόρις
Φωτογραφία: McLarenF1/X

Επιπλέον η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού τόνισε πως η αστυνόμευση της ευκαμψίας των εμπρός αεροτομών είναι μία «απαιτητική» διαδικασία λόγω των διαφορετικών φορτίων που ασκούνται σε κάθε μονοθέσιο. Επιπλέον η διαφορετική δομή κατασκευής κάθε εμπρός αεροτομής συμβάλει στην αύξηση του επιπέδου δυσκολίας.

Προς ώρας η FIA δεν έχει σκοπό να προβεί σε αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο πραγματοποιηθεί όμως, θα είναι από τη σεζόν του 2025.

Φωτογραφίες:

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!