Test Drive νέο Skoda Kodiaq iV: Όλα για την οικογένεια

Test Drive νέο Skoda Kodiaq iV: Όλα για την οικογένεια

Νίκος Γιαννούλας
Test Drive νέο Skoda Kodiaq iV: Όλα για την οικογένεια
Το νέο Skoda Kodiaq iV, το κορυφαίο SUV της τσέχικης μάρκας στην plug in υβριδική εκδοχή του, αποτελεί πρότυπο οικογενειακού αυτοκινήτου.

Στο πλαίσιο του ομίλου Volkswagen η μάρκα που έχει εδώ και δύο τουλάχιστον δεκαετίες τον πιο ξεκάθαρο ρόλο είναι η Skoda. Δημιουργεί μοντέλα με εξαιρετικά χαρακτηριστικά πρακτικότητας και ευκολίας, τα οποία απευθύνονται σε καταναλωτές που επιλέγουν αυτοκίνητο με βάση τη λογική.

Προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να μην προκαλούν αλλά ούτε και να περνούν απαρατήρητα, με κορυφαίους χώρους στην κατηγορία τους, στοιχεία εξοπλισμού που διευκολύνουν πολύ τη μεταφορά ατόμων και αποσκευών, σωστά επιλεγμένα μηχανικά μέρη και πλούσιο εξοπλισμό, δεν υπόσχονται την Άρτα και τα Γιάννενα, αλλά απρόσκοπτη καθημερινότητα και ευχάριστο μεταφορικό έργο.

Skoda Kodiaq iV 2024

Ο όρος «τίμιο αυτοκίνητο» είναι συνώνυμο κάθε Skoda και από αυτό το δεδομένο ευτυχώς δεν ξεφεύγει ούτε η νέα, δεύτερη γενιά της κορωνίδας των SUV της μάρκας, το Kodiaq. Από άποψη διαστάσεων, το μοντέλο έχει φτάσει σε μήκος τα 4,8 μέτρα παρά 9 χιλιοστά και σε πλάτος τα 1,864, τα οποία υποδηλώνουν ένα μεγάλο αμάξωμα.

Revoil

Αισθητικά το αυτοκίνητο δείχνει νέο αλλά και... Kodiaq, ενώ ενσωματώνει στοιχεία της νέαw σχεδιαστικής άποψης της Skoda με την ονομασία Modern Solid, που πλέον αποτελεί την αισθητική ταυτότητα όλων των μοντέλων της μάρκας.

Skoda Kodiaq iV 2024

Χωράει οτιδήποτε χρειάζεσαι -και πολλά περισσότερα

Το σημείο ωστόσο που η Skoda ξεπερνά τον εαυτό της, είναι το εσωτερικό. Αν έκρυβαν όλα τα λογότυπα και τα διακριτικά της μάρκας, θα μπορούσες κάλλιστα να υποθέσεις ότι από τη σχεδίαση έως την ποιότητα των υλικών και την πληρότητα του εξοπλισμού, τα πάντα ανήκουν σε ένα αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας. Με μπόνους τη χρήση οικολογικών υλικών, τα πάντα μέσα στο νέο Kodiaq έχουν κορυφαία ποιότητα αλλά και λόγο ύπαρξης.

Skoda Kodiaq iV 2024

Κατ' αρχάς, το Kodiaq της δοκιμής διέθετε τα εκπληκτικά ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα Ergo Seats εμπρός, τα οποία είναι από μόνα τους λόγος αγοράς του αυτοκινήτου. Δύο ντουλαπάκια εμπρός από τον συνοδηγό, μεγάλες ποτηροθήκες, ελεύθεροι χώροι για μικρά αντικείμενα, θήκη για ομπρέλα στην επένδυση των εμπρός θυρών, επαγωγική και μάλιστα αεριζόμενη φόρτιση για δύο κινητά, κλιματισμός τριών ζωνών, προαιρετικά σκιάδια στα πίσω παράθυρα, προαιρετική προστασία θυρών, βάσεις στήριξης tablet στα πίσω καθίσματα και πολλά ακόμα στοιχεία, κάνουν την παραμονή στο εσωτερικό εξαιρετικά ευχάριστη. Στα παραπάνω προσθέστε τους τεράστιους χώρους για πέντε επιβάτες, το συρόμενο πίσω κάθισμα, το αυτόματο άνοιγμα της πόρτας των αποσκευών και τα 910(!!!) λίτρα όγκου του πορτ μπαγκάζ (με τα συρόμενα πίσω καθίσματα εγγύτερα στα εμπρός), για να έχετε την πλήρη εικόνα.

Skoda Kodiaq iV 2024

Στο ταμπλό, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με δυνατότητα διαμόρφωσης, ενώ η οθόνη του infotainment στο κέντρο είναι πλέον «ελεύθερη», με διαγώνιο 13 ίντσες. Προαιρετικά, υπάρχει και η δυνατότητα προσθήκης head up display. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πλέον τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που απελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα. Τα Skoda Smart Dials, οι περιστροφικοί διακόπτες που βρίσκονται κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς και κάθε ένας διαθέτει ψηφιακή οθόνη ενδείξεων, είναι shortcuts που επιλέγει ο οδηγός. Με το πάτημα του εκάστοτε διακόπτη αλλάζει η λειτουργία του - για παράδειγμα από θερμοκρασία κλιματισμού σε προγράμματα οδήγησης- και στη συνέχεια με την περιστροφή του ελέγχεται το σχετικό μενού.

Skoda Kodiaq iV 2024

Για τη σύνδεση smartphone και συσκευών υπάρχουν συνολικά πέντε θύρες USB τύπου C στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ από το σύστημα infotainment μπορεί να γίνει mirroring των κινητήρων μέσω ασύρματου Android Auto και Apple CarPlay. Υπάρχει ακόμα η δυνατότητα φωνητικής λειτουργίας με την ενεργοποίηση της καθοδήγησης από την εικονική βοηθό Laura, ενώ από το τέλος του 2024 αυτή θα επικουρείται και από το βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη - chatbot ChatGPT.

Skoda Kodiaq iV 2024

Στο πλαίσιο της ασφάλειας, το νέο Skoda Kodiaq είναι εξοπλισμένο με 7 αερόσακους και μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, τα οποία προαιρετικά μπορούν να περιλαμβάνουν και adptive cruise control. Να σημειώσουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο απέσπασε την κορυφαία διάκριση στις δοκιμές του Euro NCAP με πέντε αστέρια και πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας στους τέσσερις διαφορετικούς τομείς αξιολόγησης.

Skoda Kodiaq iV 2024

Plug - in hybrid κορυφαίας αποδοτικότητας

Μηχανολογικά η plug-in υβριδική έκδοση iV του νέου Skoda Kodiaq την οποία δοκιμάσαμε διαθέτει κορυφαία χαρακτηριστικά. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι το σύγχρονο, turbo τετρακύλινδρο σύνολο TSi των 1.5 λίτρων με ισχύ 150 ίππων και σε σειρά με το νέο αυτόματο κιβώτιο DSG, βρίσκεται τοποθετημένος ένας ηλεκτρικός κινητήρας με ισχύ 116 ίππων και ροπή 330 Nm.

Skoda Kodiaq iV 2024

Μια μπαταρία με συνολική χωρητικότητα 25.7kWh και 19.7kWh αξιοποιήσιμη, που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, παρέχει ρεύμα για τη λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα και φορτίζει τόσο από εξωτερική παροχή όσο και από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον ηλεκτρικό στο ρολάρισμα, αλλά και κατά την πέδηση. Η εξωτερική φόρτιση μπορεί να γίνει σε φορτιστή A/C με 11 kW, αλλά επίσης για πρώτη φορά σε PHEV της Skoda και σε φορτιστή D/C με 50 kW. Έτσι, στο νέο Skoda Kodiaq iV η μπαταρία να ανακτήσει ενέργεια από 10-80% σε μόλις 26 λεπτά σε φορτιστή D/C και σε δυόμιση ώρες σε A/C.

Skoda Kodiaq iV 2024

Η μεγάλη μπαταρία επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα -εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής σε αστική χρήση ξεπεράσαμε τα 120. Με αυτονόητο πλεονέκτημα ότι οι διαδρομές στην πόλη είναι ιδιαίτερα οικονομικές. Η μεγαλύτερη ένδειξη κατανάλωσης καυσίμου που διαπιστώσαμε με εντελώς αποφορτισμένη μπαταρία, δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Skoda Kodiaq iV 2024

Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων είναι 204 ίπποι και η ροπή 350 Nm. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας της υβριδικής πρόωσης, τα E-mode, Hybrid mode και Sport mode. Το πρώτο επιτρέπει μόνο τη λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα όταν υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία και είναι διαθέσιμο μόνο σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες των -10 βαθμών Κελσίου. Το δεύτερο αποφασίζει το βέλτιστο συνδυασμό λειτουργίας με βάση τη μικρότερη κατανάλωση, ενώ το τρίτο με βάση τη μέγιστη ισχύ και ροπή.

Skoda Kodiaq iV 2024

Το μεγάλο αμάξωμα του Skoda Kodiaq iV ζυγίζει ανάλογα με τον εξοπλισμό περίπου 1.900 κιλά και ταυτόχρονα καλείται να μεταφέρει πέντε άτομα και πολλές αποσκευές. Με αυτά τα δεδομένα οι 204 ίπποι δεν φαίνονται πολλοί, ωστόσο κάνουν καλή δουλειά σε επίπεδο επιδόσεων. Χάρη στην αρωγή του ηλεκτρικού κινητήρα με τη μεγάλη και άμεσα αποδιδόμενη ροπή και της άμεσης λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου των 6 σχέσεων, η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 8,4 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 210 χλμ./ώρα.

Πραγματικό SUV

Την αίσθηση ενός σβέλτου αυτοκινήτου έχει και οδηγός, ενώ εξαιρετική είναι επίσης η συνεργασία των δύο κινητήρων και του κιβωτίου, που επιτρέπουν την άμεση επιτάχυνση ενώ ο θόρυβος και οι κραδασμοί είναι ιδιαίτερα χαμηλού επιπέδου. Χάρη και στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης -με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω- το ταξίδι με το αυτοκίνητο είναι απολαυστικό από κάθε άποψη.

Skoda Kodiaq iV 2024

Σε πιο απαιτητικές διαδρομές, η υποστροφή θα χτυπήσει πρώτη και μόνη την πόρτα του οδηγού, αλλά ελέγχεται εύκολα. Το περιθώριο πρόσφυσης από τους πλατιούς και μεγάλους σε διάμετρο τροχούς με ελαστικά 235/50/19 στο αυτοκίνητο της δοκιμής είναι πολύ υψηλό, ενώ και η ισχύς του συστήματος πρόωσης μεταφέρεται χωρίς απώλεια από τους εμπρός τροχούς.

Με απόσταση από το έδαφος περίπου 19 εκατοστά, το νέο Skoda Kodiaq iV διεκπεραιώνει με ευκολία περάσματα από βατούς χωματόδρομους, τιμώντας το χαρακτηρισμό SUV σε αυτό τον τομέα, παρά την έλλειψη μετάδοσης σε όλους τους τροχούς. Συνολικά, είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να διακρίνεται στις μεγάλες αποστάσεις, να ικανοποιεί σε απαιτητικές διαδρομές και να αντεπεξέρχεται εκτός δρόμου πάνω από το μέσο όρο, αποτελώντας ένα πραγματικό πολυεργαλείο.

Skoda Kodiaq iV 2024

Μετά από αρκετά χιλιόμετρα με το Skoda Kodiaq iV, η αίσθηση που αποκομίζει είναι αυτή ενός εντυπωσιακά ισορροπημένου, άνετου, πρακτικού, αποδοτικού και απολαυστικού αυτοκινήτου. Παράλληλα προσφέρει κορυφαία αντιληπτή ποιότητα και πληρότητα εξοπλισμού.

Κοστίζει αλλά αξίζει

Skoda Kodiaq iV 2024

Με αυτά τα δεδομένα, τα 48.400 ευρώ που ζητά η Skoda για τη βασική έκδοση του Kodiaq iV ή τα περίπου 53.000 ευρώ που θα σας κοστίσει με το επίπεδο εξοπλισμού του αυτοκινήτου της δοκιμής, είναι απόλυτα δικαιολογημένα. Όχι λίγα, αλλά πολύ λιγότερα από ανταγωνιστικά σε απόδοση και δυνατότητες μοντέλα της premium κατηγορίας, τα οποία κοστίζουν τουλάχιστον 50% περισσότερο.

Photo Credit: Αιμίλιος Βελία

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!