Test Drive Fiat 600 Hybrid: Το μούτρο

Test Drive Fiat 600 Hybrid: Το μούτρο

Νίκος Γιαννούλας
Test Drive Fiat 600 Hybrid: Το μούτρο
Τα χαρακτηριστικά σχεδίασης του νέου Fiat 600 θα σε κάνουν να το ερωτευτείς. Αρκούν όμως μόνο αυτά για μια ευτυχισμένη, μακροχρόνια σχέση;

Με θεμέλιο την εξαιρετικά πετυχημένη αισθητική μανιέρα του 500, η Fiat δημιουργεί ένα ακόμα νέο μοντέλο το οποίο θαρρείς πως σε κοιτά, σου χαμογελά και επικοινωνεί μαζί σου με κώδικες έμβιου όντος. Παρότι, όπως όλα τα αυτοκίνητα, είναι ένα σύνολο από δεκάδες χιλιάδες κομμάτια ψυχρού μετάλλου.

Fiat 600 Hybrid

Η μαεστρία των Ιταλών στον τομέα της σχεδίασης αρκεί από μόνη της για να βάλει το νέο Fiat 600 στο short list κάθε οδηγού. Το αυτοκίνητο διεγείρει αμέσως αισθήματα στοργής, φροντίδας και αγάπης σε όποιον το αντικρίζει, χρησιμοποιώντας μοτίβα από έμβια όντα βρεφικής ηλικίας, τα οποία δεν αφήνουν καμία και κανέναν ασυγκίνητο.

Παίζοντας με το 600

Σαφέστατα το Fiat 600 δεν είναι κουτάβι, γατάκι ή κοτοπουλάκι, αλλά έτσι ακριβώς ξεκινάς μαζί του. Και ίσως έτσι να συνεχίσεις, αν το θυμικό μέρος του εαυτού σου υπερτερεί του λογικού. Είναι εντυπωσιακή η προσοχή στη λεπτομέρεια, η ισορροπία των όγκων του αμαξώματος και μια ακόμα, που δεν έχει να κάνει με τη σχεδίαση: H επιλογή της Fiat να εξοβελίσει το όνομά της στο πυρ το εξώτερον. Εξωτερικά, μόνο μια φορά θα δούμε το logo Fiat, και αυτό στο πίσω μέρος.

 

Fiat 600 Hybrid

Σε αντίθεση με το όνομα της μάρκας, αυτό το μοντέλου παρέχεται σε μεγάλες ποσότητες. Συγκεκριμένα το συναντάμε σε 12 σημεία στο αμάξωμα εξωτερικά και σε ακόμα 6 εσωτερικά -αν δεν μας διέφυγε κάτι στο ενδελεχές μέτρημα. Σύνολο δηλαδή, 18. Αν δεν υπήρχαν και οι επενδύσεις των καθισμάτων το σχέδιο των οποίων βασίζεται στην επανάληψη του λογότυπου της Fiat, τότε αυτό το μοντέλο δεν θα είχε επώνυμο, παρά μόνο το όνομα 600.

Fiat 600 Hybrid

Η φαντασία δεν μπήκε μέσα

Η κοπιαστική προσπάθεια των σχεδιαστών της Fiat να κάνουν το αμάξωμα τόσο ξεχωριστό φαίνεται ότι τους εξουθένωσε, με αποτέλεσμα στο εσωτερικό να είναι λιγότερο ευφάνταστοι. Υπό την προϋπόθεση ότι έχεις εικόνες από το Fiat 500 ή ακόμα και τo ομογάλακτo Jeep Avenger. Το ταμπλό έχει λιτή εικόνα με σύγχρονη οριζόντια ανάπτυξη που μειώνει την αίσθηση του όγκου, αλλά όχι κάποια άλλη πρωτοτυπία την οποία δεν την έχεις ήδη γνωρίσει.

Fiat 600 Hybrid

Η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment Uconnect με διαγώνιο 10,25” και ο πίνακας οργάνων 7” ακολουθούν τη σύγχρονη ψηφιακή τάση, ενώ από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν στάνταρ πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ασύρματο Apple CarPlay/Android Auto, ηλεκτρικά παράθυρα, προβολείς LED Reflector, δύο θύρες USB (A+C) αλλά μόνο για τους εμπρός επιβάτες και αυτόματο σύστημα κλιματισμού. Στη βασική έκδοση του αυτοκινήτου μπορούν να προστεθούν τα «πακέτα» Comfort ή Style, σε πολύ λογικές τιμές, ενώ υπάρχει επίσης η κορυφαία έκδοση La Prima, με πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ακόμα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ.

Fiat 600 Hybrid

Από άποψη πρακτικότητας και εργονομίας το νέο Fiat 600 δεν εισάγει καινά δαιμόνια. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα κάθισμα όχι ιδιαίτερα άνετο και υποστηρικτικό, με ρύθμιση ύψους όμως και τιμόνι τόσο με τηλεσκοπική, όσο και και με καθ' ύψος ρύθμιση. Έτσι μπορεί να φέρει τη θέση οδήγησης στα μέτρα του και να απολαμβάνει επίσης καλή εποπτεία περιμετρικά. Εμπρός οι θήκες και θέσεις για μικροπράγματα είναι αρκετές, αλλά οι δύο ποτηροθήκες πολύ ρηχές και περιορισμένης διαμέτρου. Οι πίσω καλά θα κάνουν να μην έχουν τίποτα μαζί τους, καθώς η Fiat δεν θέλησε ούτε θήκες, ούτε θύρες USB να τους διαθέσει.

Fiat 600 Hybrid

Οι χώροι είναι επαρκείς για τη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων και σχετικά άνετοι με βάση το μήκος του αμαξώματος (4,17 μέτρα). Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 385 λίτρων και δύο επίπεδα τοποθέτησης του δαπέδου του. Μάλιστα υπάρχει και χώρος για ρεζέρβα, ο οποίος δυστυχώς δεν έχει αξιοποιηθεί. Γνώμη μας ότι καλό θα είναι να τοποθετηθεί ένας after market τροχός ανάγκης στο χώρο αυτό, καθώς τα κιτ επισκευής ελαστικού σπάνια καταφέρνουν να φέρουν εις πέρας το έργο τους, ενώ είναι παντελώς άχρηστα στην περίπτωση σκισίματος και όχι απλής τρύπας του ελαστικού.

Fiat 600 Hybrid

Όχι μόνο λόγια

Το κινητήριο σύνολο του νέου Fiat 600 Hybrid είναι γνωστό από αρκετές υλοποιήσεις του ομίλου Stellantis που έχουν ήδη κυλήσει τους τροχούς τους στο δρόμο και δεν έχει καμία σχέση με το σύνολο του μοντέλου που αντικαθιστά, δηλαδή του Fiat 500X.

Revoil

To υβριδικό «πακέτο» περιλαμβάνει έναν κινητήρα βενζίνης 1.199 κ.εκ. με 3 κυλίνδρους, ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και διαθέτει τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Αποδίδει 100 ίππους ισχύος και 205 Nm ροπής. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 28,5 ίππων έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις και αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 0,89 kWh, η οποία φορτίζεται κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα.

Fiat 600 Hybrid

Ο ηλεκτρικός κινητήρας επικουρεί τον θερμικό, ενώ λειτουργεί και αποκλειστικά αυτός όταν η ταχύτητα είναι χαμηλή, έως 30 χλμ., ή όταν οι ανάγκες ισχύος είναι πολύ μικρές, σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Το αποτέλεσμα εντός αστικού ιστού είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό, καθώς η μέση κατανάλωση του άστρωτου μοτέρ στα χέρια μας ήταν 5,7 λίτρα/100 χλμ. και έως 7,0 το μέγιστο σε υψηλότερες ταχύτητες.

Fiat 600 Hybrid

Οι 100 ίπποι για τα 1.280 κιλά του αμαξώματος μπορεί να μην ακούγονται πολλοί, αλλά στην πράξη είναι απόλυτα επαρκείς. Επιπρόσθετα, χάρη στην αρωγή του ηλεκτρικού κινητήρα, ο οδηγός βιώνει μεστό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και μηδενικά κενά ισχύος στην επιτάχυνση. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν έχει καμία σχέση με το ένοχο παρελθόν των αυτόματων 500X και λειτουργεί απόλυτα ομαλά και άμεσα, ενώ έχει και πολύ καλά κλιμακωμένες σχέσεις. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ και τα 184 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας, ανταποκρίνονται απόλυτα στην αίσθηση του οδηγού ότι το 600 είναι ένα σβέλτο αυτοκίνητο.

Fiat 600 Hybrid

Το αποτέλεσμα είναι μια απολαυστική αίσθηση οδήγησης, της οποίας το μόνο μελανό σημείο που εντοπίσαμε αφορά στους πιεστικούς διακόπτες επιλογής του κιβωτίου, οι οποίοι είναι 4 διαφορετικοί. Ένας περιστροφικός ή συρόμενος θα ήταν καλύτερος, ώστε να μην χρειάζεται κάθε φορά το βλέμμα να ψάχνει τι θα πατήσει για αλλαγή από στάση σε κίνηση ή όπισθεν. Θετική πάντως είναι η ύπαρξη paddles στο τιμόνι για χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων.

Συμπεριφορά ενήλικου, όχι βρέφους

Παρότι το παρουσιαστικό του Fiat 600 είναι νηπιακό -με την καλή έννοια- η οδική του συμπεριφορά είναι ιδιαίτερα ώριμη. Σε επίπεδο τεχνολογίας δεν έχει να επιδείξει κάτι πέραν των κλασικών επιλογών των γονάτων και του ημιάκαμπτου άξονα με ελατήρια και αμορτισέρ για την ανάρτηση των εμπρός και πίσω τροχών αντίστοιχα. Ωστόσο στην πράξη η λειτουργία των παραπάνω είναι προσεκτικά ρυθμισμένη, ώστε να μην κουράζει στις συνεχείς κακοτεχνίες των δρόμων της πόλης ενώ, παράλληλα, εξασφαλίζει καλό έλεγχο του αμαξώματος σε στροφές και στις υψηλές ταχύτητες.

Fiat 600 Hybrid

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, που φορούσε τα μικρότερα διαθέσιμα σε διάμετρο και πλάτος ελαστικά με διάσταση 215/65R16 σε ατσάλινες ζάντες, η πρόσφυση ήταν εξαιρετική, Η ακρίβεια, χάρη και στο σχετικά ελαφρύ τιμόνι δεν παίρνει άριστα, ωστόσο για ένα συμπαγές αυτοκίνητο πόλης προέχει η άνεση παρά η απόλυτα κοφτερή συμπεριφορά. Τέλος, ο θόρυβος τόσο από τον αέρα όσο και από την κύλιση είναι σχετικά χαμηλού επιπέδου, με αποτέλεσμα το 600 να είναι το ίδιο αποτελεσματικό τόσο σε αστική χρήση, όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Fiat 600 Hybrid

Για όσους θελήσουν να κινηθούν εκτός δρόμου, τα 20,5 εκατοστά της απόστασης του κάτω μέρους του αμαξώματος από το έδαφος αποτελούν μια πρώτη ενθαρρυντική συνθήκη, όλα τα υπόλοιπα όμως -ελαστικά, μετάδοση μόνο στους εμπρός τροχούς, λειτουργία ανάρτησης- δεν συνηγορούν για κάτι περισσότερο από μια απλή διάσχιση βατού χωματόδρομου.

Πάμε να κάνουμε την άθροιση

Στην κατηγορία των B SUV, την πιο εμπορική τόσο στη χώρα μας όσο και σε όλη την Ευρώπη, ο ανταγωνισμός είναι όχι μόνο έντονος αλλά και αμείλικτος. Δεκάδες μοντέλα, με πολύ δυνατά χαρακτηριστικά διαγκωνίζονται για το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των ταξινομήσεων και αποτελούν την αιχμή του δόρατος όχι απλώς της επιτυχίας, αλλά της επιβίωσης μιας μάρκας.

Fiat 600 Hybrid

Το Fiat 600 ξεκινά με γκολ από τα αποδυτήρια σε επίπεδο αισθητικής και τίθεται άνω του μέσου όρου σε τομείς όπως η ευκολία οδήγησης, η οικονομία, οι επιδόσεις και ο εξοπλισμός. Η τιμή της βασικής του έκδοσης δεν είναι χαμηλή στα 23.990 ευρώ, είναι όμως ανταγωνιστική με βάση τη συνολική του απόδοση και τον ανταγωνισμό. Αν θέλει κανείς τους μεγαλύτερους δυνατούς χώρους ή τις πιο δυναμικές επιδόσεις στην κατηγορία θα πρέπει να κοιτάξει αλλού. Για όλους τους υπόλοιπους όμως αποτελεί μια άκρως δελεαστική πρόταση, η οποία μάλιστα συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση και ίσης διάρκειας οδική βοήθεια.

Photo Credit: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!