MotoGP: Η Yamaha επιβεβαίωσε ότι ετοιμάζει V4 κινητήρα

Κώστας Παστρίμας
MotoGP: Η Yamaha επιβεβαίωσε ότι ετοιμάζει V4 κινητήρα
Η Yamaha αναπτύσσει έναν νέο V4 κινητήρα για να ανταγωνιστεί τις κορυφαίες ομάδες του MotoGP και ενδεχομένως να τον δούμε στις πίστες ήδη από το 2025.

Η Yamaha επιβεβαίωσε αυτό που γράφαμε πριν από λίγες ημέρες, ότι δηλαδή εργάζεται εντατικά στην ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα V4 για το MotoGP, ο οποίος αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του σε αγωνιστικές πίστες το 2025. Η εταιρεία, η οποία μέχρι σήμερα χρησιμοποιεί κινητήρες με τους κυλίδρους σε σειρά από την αρχή της εποχής του MotoGP, σκοπεύει να ανταγωνιστεί πιο αποτελεσματικά τις ομάδες που ήδη χρησιμοποιούν κινητήρες V4, όπως η Ducati, η Aprilia, η KTM και η Honda.

Σε συνέντευξή του στο MotoGP.com, ο διευθυντής της Yamaha Racing, Λιν Τζάρβις, επιβεβαίωσε την είδηση, σημειώνοντας ότι ο κινητήρας είναι ήδη υπό δοκιμές σε πάγκο και ότι στόχος είναι η χρήση του στην πίστα μόλις αποδειχθεί ταχύτερος από τον υπάρχοντα Inline4. «Όταν ο V4 είναι ταχύτερος από τον εν σειρά 4κύλινδρο, τότε θα τον χρησιμοποιήσουμε», δήλωσε ο Τζάρβις.

Λιν Τζάρβις

Η απόφαση της Yamaha να στραφεί στον κινητήρα V4 προκύπτει από τις τελευταίες εξελίξεις στον τεχνικό τομέα του MotoGP, καθώς και από την αποχώρηση της Suzuki, η οποία ήταν η μόνη άλλη ομάδα που χρησιμοποιούσε εν σειρά κινητήρες. Με την προοπτική των νέων κανονισμών για το 2027, η Yamaha θέλει να είναι έτοιμη για το μέλλον, δοκιμάζοντας και εξελίσσοντας τον νέο κινητήρα όσο το δυνατόν νωρίτερα.

 

Παράλληλα, η Yamaha θα εξακολουθήσει να εργάζεται και πάνω στον τρέχοντα εν σειρά κινητήρα, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει και τους δύο τύπους κινητήρων, ανάλογα με την απόδοσή τους στις πίστες. Ο Φάμπιο Κουαρταραρό, που έχει κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα με τη Yamaha το 2021, έχει επίσης εκφράσει ενδιαφέρον για τον V4, σημειώνοντας ότι οι περισσότεροι ανταγωνιστές του χρησιμοποιούν αυτόν τον τύπο κινητήρα.

Αν και οι νέοι κανονισμοί του 2027 σηματοδοτούν μια μεγάλη αλλαγή με τη μείωση της χωρητικότητας στα 850cc, η Yamaha δεν σκοπεύει να περιμένει έως τότε. Ο νέος κινητήρας μπορεί να κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην πίστα το 2025, αν οι δοκιμές φέρουν θετικά αποτελέσματα.

Φωτογραφίες: Yamaha

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!