F1 - Η FIA αναγκάζει τη McLaren να αλλάξει πίσω πτέρυγα - Έντονες οι αντιδράσεις των Βρετανών
Η McLaren Racing κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix Αζερμπαϊτζάν, με τον Όσκαρ Πιάστρι να ανεβαίνει για δεύτερη φορά στην καριέρα του στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου. Η νίκη του Αυστραλού ήταν εντυπωσιακή, όμως αυτό που ακολούθησε έφερε την ομάδα του στο επίκεντρο της προσοχής.
Ορισμένα βίντεο που κυκλοφορούν στα social media είναι εμφανές πως όχι μόνο η πτέρυγα «βυθιζόταν» σε υψηλές ταχύτητες, αλλά το άνω στοιχείο της πίσω αεροτομής δημιουργούσε ένα κενό σε σχέση με το κάτω. Αυτό λειτουργεί σαν ένα μίνι-DRS και έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται η τελική ταχύτητα του μονοθεσίου.
Οι αντίπαλοι της McLaren διαμαρτυρήθηκαν έντονα για την πίσω αεροτομή της MCL38 και τον τρόπο λειτουργίας της. Μάλιστα, ο οδηγός της Red Bull Racing, Σέρχιο Πέρεζ, δήλωσε πως το πορτοκαλί μονοθέσιο είναι παράνομο.
🚨 Shocking, McLaren has 2 DRS gadgets.
New: an extra mini DRS that opens automatically
After the flexi front wing, now they've a flexi rear wing. Even my dog can see that this isn’t right.
Seeing this, you might be wondering how McLaren has made such a significant jump since… pic.twitter.com/98R7lQnFrq— Marc🏎 (@433_marc) September 15, 2024
Η FIA αποφάσισε εν τέλει να λάβει δράση και έδωσε οδηγία στη McLaren να τροποποιήσει το άνω στοιχείο της πίσω αεροτομής στο μονοθέσιό της. Η εξέλιξη αυτή έρχεται έπειτα από ανακοίνωση της παγκόσμιας ομοσπονδίας πως η MCL38 έχει περάσει όλους τους τεχνικούς ελέγχους με επιτυχία.
Σύμφωνα με το AMuS, η Red Bull Racing έκανε επίσημη διαμαρτυρία στην FIA σχετικά με την πίσω αεροτομή της McLaren. Όπως αναφέρεται, η αυστριακή ομάδα στάθηκε στο σημείο που οι τεχνικοί κανονισμοί λένε πως η απόσταση μεταξύ των δύο στοιχείων της πίσω αεροτομής πρέπει να είναι ίδια ανά πάσα στιγμή.
Το επιχείρημα της Red Bull έγινε δεκτό και η McLaren θα αναγκαστεί να κάνει αλλαγές στην πίσω αεροτομή της. Σύμφωνα με την αυστριακή ομάδα, το «κόλπο» της βρετανικής ομάδας της έδινε ένα με δύο δέκατα του δευτερολέπτου σε απόδοση στο γύρο. Προς το παρόν είναι άγνωστο εάν το φαινόμενο του μίνι-DRS μπορεί να το κάνει αποκλειστικά η πίσω αεροτομή που χρησιμοποιούσε στο Σπα, στη Μόντσα και στο Μπακού.
In the zone. 👊#SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/F6KI4u5b3T
— McLaren (@McLarenF1) September 20, 2024
Η αντίδραση της McLaren ήταν άμεση, με τη βρετανική ομάδα σε ανακοίνωσή της να αφήνει αιχμές για την απόφαση της FIA: «Ενώ η πτέρυγά μας στο Μπακού συμμορφώνεται με τους κανονισμούς και περνάει όλα τα τεστ ευκαμψίας της FIA, η McLaren προσφέρθηκε προληπτικά να κάνει κάποιες μικρές προσαρμογές στην αεροτομή της μετά τις συνομιλίες μας με τη FIA».
Ο CEO της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, αναφέρθηκε στο πολιτικό παιχνίδι της F1: «Προσπαθούν να μας κάνουν πιο αργούς. Είναι αναπόφευκτο τώρα που είμαστε στην πρώτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών όλοι θα κοιτούν το μονοθέσιό μας και θα λένε: “Δεν είμαστε σίγουροι πως μας αρέσει αυτό”. Έτσι είναι το παιχνίδι».
Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της Red Bull επί της McLaren, κι ας ήταν εκτός πίστας, έναν αγώνα αφότου η βρετανική ομάδα ξεπέρασε τους «ταύρους» στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ακούστε την ομάδα του gMotion στο νέο podcast powered by Ford να αναλύει τον αγώνα της Formula 1 στo Αζερμπαϊτζάν και τη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι
Φωτογραφίες: McLarenF1/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!