APRILIA RSV4 X ex3ma σημαίνει έκρηξη των αισθήσεων

Νίκος Βιτσιλάκης
APRILIA RSV4 X ex3ma σημαίνει έκρηξη των αισθήσεων
Το πλέον ισχυρό και τεχνολογικά προηγμένο Superbike της Aprilia αποτελεί τη γέφυρα ανάμεσα στο αγωνιστικό RS-GP του MotoGP και στο βήμα στο μέλλον όλων όσων επιζητούν το απόλυτο όπλο για την πίστα.

Μία από τις πιο σημαντικές αποστολές της Aprilia Racing, του πιο επιτυχημένου ευρωπαϊκού τμήματος αγώνων στην ιστορία του MotoGP με 298 νίκες, ήταν ανέκαθεν η ανάπτυξη της τεχνολογίας αγώνων αιχμής για τους λάτρεις της μοτοσυκλέτας σε όλο τον κόσμο. Από προηγμένα ηλεκτρονικά μοτοσικλετών μέχρι κατασκευή πλαισίων και αναρτήσεων παγκόσμιας κλάσης και πρωτοποριακές αεροδυναμικές λύσεις που επαναπροσδιόρισαν την έννοια των αγώνων μοτοσυκλετών, όλες οι τεχνικές καινοτομίες που έκαναν διάσημη την Aprilia αναπτύχθηκαν στο Racing Division, το νικητή 54 παγκόσμιων τίτλων.

Aprilia

Η Aprilia Racing συνεχίζει την επιδίωξή της για την υψηλότερη τεχνολογία με το RSV4 X ex3ma, το πιο εξελιγμένο RSV4 που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Αυτό είναι το τέταρτο κεφάλαιο ενός μοναδικού έργου που ξεκίνησε το 2019 με το RSV4 X, ακολουθούμενο από το Tuono X και προχώρησε το 2022 με το πιο προηγμένο RSV4 X Trenta. Αυτά τα πραγματικά μοναδικά μοντέλα, που χαρακτηρίζονται από ένα «Χ», αντιπροσωπεύουν την κορυφή της τεχνολογίας και των επιδόσεων που διατίθενται στο κοινό.

Αναβάθμιση παντού

Ο V4 κινητήρας των 1.099 κ.εκ. δέχθηκε πολλές βελτιωτικές παρεμβάσεις από τους μηχανικούς του αγωνιστικού τμήματος της Aprilia. Του έχουν αλλάξει συνολικά το σετάρισμα, μέσα από αυξημένη σχέση συμπίεσης, φίλτρο αέρα Sprint Filter και εξάτμιση τιτανίου SC Project, Η ισχύς ανέβηκε στους 230 ίππους στις 13.500 στροφές και η ροπή στα 13 κιλά στις 11.000. Πλαίσιο και περιφερειακά δεν θα μπορούσαν να μείνουν ως είχαν και έτσι το ex3ma είναι εξοπλισμένο με αναρτήσεις Ohlins με ειδική ρύθμιση και σύστημα πέδησης της Brembo αγωνιστικών προδιαγραφών με δαγκάνες GP4 MS, αγωνιστικά τακάκια Z04 και δίσκους διαμέτρου 330 χιλιοστών! Το βάρος βρίσκεται στα μόλις 165 κιλά, κάτι που οφείλεται και στη χρήση ζαντών από ανθρακόνημα. Τα ελαστικά είναι τα ίδια σλικ που χρησιμοποιούνται στο Π.Π. Superbike, δηλαδή SC1 μπροστά με διαστάσεις 125/70 και SCX πίσω με διαστάσεις 200/65.

Aprilia

Ο Romano Albesiano, Τεχνικός Διευθυντής της Aprilia Racing, σχολίασε: “Αυτή η μοτοσικλέτα αντιπροσωπεύει την πιο ακραία εξέλιξη του προγράμματος που ξεκινήσαμε για να προσφέρουμε τεχνολογία αιχμής απευθείας από το αγωνιστικό μας τμήμα στους πελάτες μας. Συχνά γίνεται λόγος για τη μεταφορά της αγωνιστικής τεχνολογίας στο κοινό, αλλά στην Aprilia Racing είναι μια απτή πραγματικότητα. Οι μηχανικοί μας έχουν δημιουργήσει κάτι πολύ πέρα από την εξέλιξη του ήδη εξαιρετικού RSV4. Αυτό είναι πιο εμφανές στην αεροδυναμική, με καινοτομίες που συνήθως προορίζονται για μια μοτοσυκλέτα MotoGP. Η ex3ma είναι η πρώτη μοτοσικλέτα σε γενική πώληση με πλήρες πακέτο εφέ εδάφους, αυξάνοντας το πλευρικό φορτίο κατά τρεις φορές σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο X: Τα κλιμακωτά φτερά φέρινγκ είναι καινοτομία που η Aprilia παρουσίασε για πρώτη φορά στο MotoGP. Η μπροστινή πτέρυγα, με πραγματική σχεδίαση MotoGP, έχει πλάτος 550mm και παράγει πέντε φορές περισσότερη κάθετη δύναμη από το προηγούμενο μοντέλο X Trenta, το οποίο ήδη ξεπέρασε την έκδοση δρόμου προσφέροντας εξαιρετική επιτάχυνση. Σημαντικές εξελίξεις βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια, ξεκινώντας από τη διάσημη αγωνιστική ECU APX, η οποία έχει αναβαθμιστεί εκτενώς για να βελτιώσει την απόδοση και τη φιλικότητα προς τον χρήστη. Πολλά εξαρτήματα, τόσο ορατά όσο και κρυφά, είναι νέα ή βελτιστοποιημένα για μείωση βάρους. Αυτή η μοτοσυκλέτα είναι αναμφισβήτητα αυτή που προσφέρει πιο στενά την οδηγική εμπειρία μιας σύγχρονης μηχανής MotoGP”.

Το πρώτο με αεροδυναμική εδάφους

Η Aprilia Racing ήταν η πρώτη που ώθησε τις αεροδυναμικές μελέτες στα άκρα στο MotoGP. Αναγνωρίζοντας τη σημασία τους, εισήγαγε πρωτοποριακές λύσεις που έκαναν το πρωτότυπο Aprilia RS-GP το πιο προηγμένο στον τομέα αυτό. Το Aprilia RSV4 X ex3ma σηματοδοτεί μια άμεση σύνδεση με το MotoGP, καθώς είναι η πρώτη και μοναδική μοτοσυκλέτα που διατίθεται προς δημόσια πώληση εξοπλισμένη με αεροδυναμική εδάφους. Αυτή η εξαιρετικά εξελιγμένη τεχνολογία, που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου και κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Aprilia Racing, ήταν προηγουμένως αποκλειστική για το RS-GP 24, το οποίο αγωνίζεται στο πρωτάθλημα MotoGP του 2024. Το συγκεκριμένο σχήμα του χυτευμένου φέρινγκ στις πλευρές εκμεταλλεύεται την πίεση του αέρα μεταξύ του εδάφους και της μοτοσυκλέτας στις στροφές, αυξάνοντας κατά πολύ την πρόσφυση.

Ολόκληρο το αεροδυναμικό πακέτο, που ομοίως προέρχεται από το MotoGP, περιλαμβάνει το πρόσφατα σχεδιασμένο μπροστινό φτερό, το κάτω φτερό (κοινώς γνωστό ως «κουτάλι») κάτω από το ψαλίδι και στο κάτω μέρος του μπροστινού λασπωτήρα. Το φέρινγκ είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, κατασκευασμένο από την PAN Compositi χρησιμοποιώντας τις ίδιες τεχνικές με το MotoGP. Σε σύγκριση με το ήδη προηγμένο X Trenta, αυξάνει πενταπλάσια την κατακόρυφη πίεση αέρα σε ευθεία γραμμή, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την ακρίβεια. Στις στροφές τριπλασιάζει την κάθετη δύναμη, ενισχύοντας σημαντικά την πρόσφυση.

Aprilia

Ο ιδιαίτερος χρωματισμός Perla Nera αντλεί έμπνευση από την κληρονομιά της Aprilia, ενώ το γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα του RSV4 X ex3ma είναι ένας ξεκάθαρος φόρος τιμής σε μια από τις πλέον εμβληματικές μοτοσυκλέτες στην ιστορία του αθλήματος, την RS 250, με την οποία ο Max Biaggi κέρδισε τρία συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα από το 1994 έως το 1996 στην κατηγορία GP250. Δεν είναι τυχαίο ότι η Aprilia Racing επέλεξε αυτό το χρώμα στον πρόσφατο αγώνα του Silverstone, όπου για να εορταστούν τα 75 χρόνια MotoGP, κάθε κατασκευαστής αγωνίστηκε με τα πιο εμβληματικά του χρώματα.

Ο ίδιος ο Max Biaggi συμμετείχε στην ανάπτυξη του RSV4 X ex3ma, κάνοντας και τις εξής δηλώσεις: “Η συμμετοχή στην ανάπτυξη μιας μοτοσυκλέτας όπως η RSV4 X ex3ma ήταν σαν να βρίσκομαι στις δοκιμαστικές συνεδρίες ενός πραγματικού αγωνιστικού πρωτότυπου. Μοιάζει λίγο με τις δοκιμές πριν από τη σεζόν, όπου τίθενται οι τεχνικές βάσεις για μια ολόκληρη σεζόν. Ομοίως, η αφοσίωση της εταιρείας στην πίστα ήταν ακλόνητη, επιδιώκοντας να προετοιμάσει μια μοτοσυκλέτα που θα προσφέρει στους τυχερούς αναβάτες της τις ίδιες αισθήσεις με ένα αγωνιστικό πρωτότυπο. Και από πολλές απόψεις, αυτή η μοτοσυκλέτα σηματοδοτεί την πρώτη φορά που μια τόσο ολοκληρωμένη πρόταση, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων παραμέτρων που εισάγονται από την αεροδυναμική MotoGP, έχει αναπτυχθεί για παθιασμένους πελάτες. Είμαι πραγματικά ευχαριστημένος με τη δουλειά που έχουμε κάνει. Η μοτοσυκλέτα είναι απλά συναρπαστική!”.

Πολλά τα λεφτά

Θα κατασκευαστούν χειροποίητα μόλις 30 ex3ma και θα πουληθούν έναντι 80.000€ (χωρίς το ΦΠΑ). Οι online κρατήσεις ξεκινούν από τον τρέχοντα μήνα και οι τυχεροί αγοραστές θα παραλάβουν τη μοτοσυκλέτα τους απευθείας από την Aprilia Racing, συγκεκριμένα από το αγωνιστικό τμήμα στο Noale. Σαν δώρο, έκαστος θα παραλάβει έναν φορητό υπολογιστή, ένα κάλυμμα προστασίας, ένα χαλί με το λοξότυπο του μοντέλου και ένα αγωνιστικού τύπου σταντ για τον πίσω τροχό.

Φωτογραφίες: Aprilia

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!