Αττική Οδός: To όριο των 45 χλμ/ώρα για να μπουν τα κυμαινόμενα διόδια

Κώστας Μπιτσικώκος
Αττική Οδός: To όριο των 45 χλμ/ώρα για να μπουν τα κυμαινόμενα διόδια
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να εφαρμοστεί στην Αττική Οδό σύστημα κυμαινόμενων διοδίων ανάλογα με τις ώρες και ημέρες αιχμής.

Από τις 6 Οκτωβρίου η Αττική Οδός περνά σε νέα εποχή, καθώς αρχίζει η 25ετής περίοδος λειτουργίας της από το νέο παραχωρησιούχο. Από την ίδια ημέρα ισχύει η μείωση στα διόδια για τα αυτοκίνητα (οχήματα κατηγορίας 2) από τα 2,8 στα 2,5 ευρώ.

Με βάση τη σύμβαση που κατατέθηκε στη Βουλή προς κύρωση, ο παραχωρησιούχος έχει τη δυνατότητα, μετά την πέμπτη επέτειο της ημερομηνίας έναρξης της παραχώρησης (δηλαδή από τις 6 Οκτωβρίου 2029 και μετά), να προτείνει σύστημα κυμαινόμενων διοδίων.

Τα κυμαινόμενα διόδια θα ισχύουν:

  • σε διαφορετικές χρονικές περιόδους (π.χ. ώρες αιχμής και ώρες εκτός αιχμής)
  • σε διαφορετικούς τύπους ημερών (π.χ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα και αργίες)
  • σε διαφορετικούς σταθμούς διοδίων (π.χ. στα τμήματα που παρατηρείται κυκλοφοριακική συμφόρηση).

Στόχος του συστήματος αυτού είναι να αποθαρρύνεται η είσοδος στην Αττική Οδό κατά τις ώρες αιχμής οχημάτων των οποίων οι οδηγοί θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο για ένα συγκεκριμένο τμήμα του.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να εφαρμοστεί το σύστημα των κυμαινόμενων διοδίων

Η εφαρμογή του Διαφοροποιημένου Διοδίου Τέλους υπόκειται - όπως αναφέρεται στη σύμβαση - στις ακόλουθες σωρευτικά τασσόμενες προϋποθέσεις:

Η παρατηρούμενη μέση ωριαία ταχύτητα (μ.ω.τ.) της διαμπερούς κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής και στις δύο περιόδους αιχμής (πρωινή και απογευματινή τυπικών εργάσιμων ημερών) διάρκειας τουλάχιστον 2 ωρών να είναι χαμηλότερη από 45 χλμ/ώρα για 30 ημέρες εντός περιόδου 6 συνεχόμενων μηνών - χωρίς να περιλαμβάνεται η θερινή περίοδος από 15 Ιουνίου έως 31 Αυγούστου - σε τουλάχιστον 3 από τα 4 ακόλουθα τμήματα της Αττικής Οδού:

  • Από κόμβο Δουκίσσης Πλακεντίας (13) έως κόμβο Αθηνών - Λαμίας (8)
  • Από κόμβο Παπάγου (Υ2) έως κόμβο Αγίας Παρασκευής (Υ4)
  • Από κόμβο Λεωφόρου Φυλής (6) έως κόμβο Αθηνών - Λαμίας (8) και
  • Από κόμβο Λεονταρίου (16) έως κόμβο Δουκίσσης Πλακεντίας (13).

Οι έκτακτες περιστάσεις (π.χ. κακοκαιρία ή κλείσιμο δρόμου για υποδοχή ξένου ηγέτη) δεν θα λαμβάνονται υπόψη στις ώρες και ημέρες.

Ο τρόπος μέτρησης και υπολογισμού της μ.ω.τ. θα προταθεί από τον παραχωρησιούχο και θα εγκριθεί από ανεξάρτητο μηχανικό.

Σε περίπτωση εφαρμογής κυμαινόμενων διοδίων θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:

  • Το μέσο ωριαίο τέλος διοδίου (όπως αυτό προκύπτει με αναφορά σε περίοδο 24 ωρών, εβδομάδας, μηνός ή έτους) δεν θα είναι μεγαλύτερο από το Βασικό Τέλος Διοδίου.
  • Το τέλος διοδίου κατά τις ώρες αιχμής δεν θα πρέπει να υπερβεί το 30% του Βασικού Τέλους Διοδίου.

Photo Credits: Gazzetta

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!