F1: Τέλος εποχής για τους κινητήρες της Renault

Κώστας Παστρίμας
F1: Τέλος εποχής για τους κινητήρες της Renault
Η Renault αποφασίζει να σταματήσει την κατασκευή μονάδων ισχύος για τη Formula 1 μετά το 2025, με την Alpine να στρέφεται σε νέες τεχνολογίες και ένα μέλλον χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη κινητήρων.

Η Renault ανακοίνωσε επίσημα την απόφασή της να σταματήσει την κατασκευή κινητήρων για τη Formula 1 στο ιστορικό της εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, βάζοντας τέλος σε μια εποχή που διήρκεσε πάνω από 40 χρόνια. Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την ομάδα της Alpine, η οποία από το 2026 θα προμηθεύεται κινητήρες από τρίτους κατασκευαστές, πιθανότατα από τη Mercedes.

Το εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, το οποίο αποτελεί τη βάση της ανάπτυξης κινητήρων για τη Renault από τη δεκαετία του 1970, θα μετατραπεί σε ένα κέντρο καινοτομίας, γνωστό ως Hypertech Alpine. Αυτό το νέο κέντρο θα εστιάζει στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, η ανάπτυξη μπαταριών και τα προγράμματα μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως το WEC και η Formula E. Ενώ η ανάπτυξη κινητήρων για τη Formula 1 θα σταματήσει, το εργοστάσιο θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις στον χώρο της F1 μέσω ενός νέου τμήματος παρακολούθησης.

Renault
Οι εγκαταστάσεις της Renault στο Viry-Chatillon (Φωτογραφία: Renault)

Αν και η απόφαση της Renault να αποχωρήσει από την κατασκευή κινητήρων για τη Formula 1 ήταν αναμενόμενη, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους του εργοστασίου στο Viry-Chatillon, πολλοί από τους οποίους πραγματοποίησαν απεργίες και διαμαρτυρίες. Οι εργαζόμενοι βλέπουν την αποχώρηση αυτή ως μια «προδοσία» και φοβούνται ότι θα οδηγήσει στην απώλεια δεξιοτήτων και ταλέντου, όπως και στη μείωση της ελκυστικότητας του εργοστασίου για το μέλλον.

Η απόφαση αυτή δείχνει μια ευρύτερη στρατηγική στροφή της Renault, η οποία επιδιώκει να επικεντρωθεί στις τεχνολογίες του μέλλοντος και να απομακρυνθεί από την κοστοβόρα ανάπτυξη κινητήρων για τη Formula 1. Με την απόφαση αυτή, η Alpine θα ενταχθεί στη λίστα των ομάδων που αγοράζουν κινητήρες από τρίτους προμηθευτές, όπως κάνει η McLaren με τη Mercedes, διατηρώντας ταυτόχρονα τη συμμετοχή της στο πρωτάθλημα μέσω της κατασκευής σασί και άλλων τεχνολογιών.

 

Φωτογραφίες: Alpine F1

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!