BYD Seal U DM-i: Οδηγήσαμε στην Ελλάδα το πολυτελές υβριδικό SUV
- Διαστάσεις και σχεδίαση του BYD Seal U DM-i
- Δύο εκδόσεις συστημάτων κίνησης και πολύ πλούσιος εξοπλισμός
- Προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και ασφάλειας
- Εντυπώσεις οδήγησης και τιμές
Πρεμιέρα στη χώρα μας πραγματοποίησε το BYD Seal U DM-i. Είχαμε μάλιστα την ευκαιρία να το οδηγήσουμε κατά μήκος της αθηναϊκής ακτογραμμής, λίγο πριν πάρει το δρόμο για την έκθεση αυτοκινήτου Auto Athina 2024 όπου θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο ευρύ κοινό.
Διαστάσεις και σχεδίαση του BYD Seal U DM-i
Το BYD Seal U DM-i διαθέτει πενταθέσιο αμάξωμα SUV της κατηγορίας D με μήκος 4.775 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.670 χλστ. Αισθητικά αρακτηρίζεται από το σε σχήμα Χ εμπρός μέρος, το οποίο τονίζεται από τον στρογγυλεμένο και κυρτό σχεδιασμό. Οι προβολείς σε σχήμα U είναι χαρακτηριστικό στοιχείο στη σειρά Ocean, ενώ οι διπλοί λαμπτήρες ενισχύουν περαιτέρω την υψηλής τεχνολογίας εμφάνισή του.
Οι ισορροπημένες αναλογίες συνεχίζονται στο πλάι, όπου η άνω γραμμή του αμαξώματος εκτείνεται από τους προβολείς μέχρι τα πίσω φώτα. Η πλαϊνή όψη χαρακτηρίζεται επίσης από τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με επιμελώς γυαλισμένες μαύρες ακτίνες και γυαλιστερό φινίρισμα. Η σχεδίαση του πίσω μέρους ενισχύει την αίσθηση πλάτους και συμπληρώνει την κυρτή αισθητική προσέγγιση του εμπρός μέρους, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας αρμονικής σιλουέτας με σωστά ζυγισμένες αναλογίες.
Λόγω του μεταξονίου των 2.765 χλστ. και της επίπεδης σχεδίασης του δαπέδου, υπάρχει πλούσιος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών. Συγχρόνως το SEAL U DM-i προσφέρει μια ιδιαίτερα αθόρυβη εμπειρία στην καμπίνα με άριστα επίπεδα NVH (Noise, Vibration, Harness). Χάρη στον οικογενειακό του προσανατολισμό, έχει δοθεί στο SUV μεγάλη προσοχή στη βελτίωση της πρακτικότητας. Το πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί να αναδιπλωθεί σε αναλογία 60/40, διευκολύνει στην αύξηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών από τα 425 στα 1.440 λίτρα.
Δύο εκδόσεις συστημάτων κίνησης και πολύ πλούσιος εξοπλισμός
Το Seal U DM-i διατίθεται σε δύο εκδόσεις (Design & Boost) οι οποίες αντίθετα με αυτά που έχουμε συνηθίσει δεν χαρακτηρίζουν διαφορετικό επίπεδο εξοπλισμού, αλλά διαφορετικά συστήματα κίνησης. Μάλιστα η πιο ισχυρή έκδοση έχει το όνομα Design, ενώ αυτή με τη μικρότερη ιπποδύναμη το Boost, που παραπέμπει σε κάτι πιο δυναμικό.
Το μοντέλο στην πιο ισχυρή έκδοση Design διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής ισχύος (150 kW – 204 PS εμπρός και 120 kW – 164 PS πίσω) και μια “Blade Battery” με χωρητικότητα 18,3 kWh. Το υβριδικό σύνολο συμπληρώνεται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, που αναπτύχθηκε από την ίδια τη BYD. Αυτός ο κινητήρας αποδίδει 96 kW (131 PS) και συνεργάζεται με τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 238 kW (324 PS) και η συνολική μέγιστη
ροπή 550 Nm. Η ισχύς μεταφέρεται, φυσικά, σε όλους τους τροχούς.
Η έκδοση Boost είναι προσθιοκίνητη και διαθέτει έναν κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων με ατμοασφαιρική τροφοδοσία, ο
οποίος αποδίδει 72 kW (98 PS) και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής ισχύος 145 kW (198 PS). Εφοδιάζεται με την ίδια Blade Battery της BYD με χωρητικότητα 18,3 kWh, όπως και η έκδοση Design, ενώ η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 160 kW (218 PS) και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 300 Nm.
Και στις δύο εκδόσεις, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα προφίλ οδήγησης EV και HEV. Στο πρώτο προφίλ το όχημα χρησιμοποιεί ως επί το πλείστον την ισχύ που παρέχει η μπαταρία, ενώ στο δεύτερο ο βενζινοκινητήρας παρέχει πρόσθετη ισχύ στους τροχούς μόνο κατά την επιτάχυνση υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τη μπαταρία.
Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για την έκδοση Boost είναι 21 kWh/100 χλμ. και για την Design 23,5 kWh/100 χλμ.. Οι αντίστοιχες τιμές κατά την οδήγηση στην πόλη είναι 14,5 kWh/100 χλμ. για την έκδοση Boost και 16,1 kWh/100
χλμ. για την Design. Η τετρακίνητη έκδοση Design έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων (WLTP), εξασφαλίζοντας συνολική αυτονομία 870 χιλιομέτρων (WLTP). Η προσθιοκίνητη έκδοση Boost προσφέρει 80 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης, εξασφαλίζοντας συνολική αυτονομία 1.080 χιλιομέτρων (WLTP). Παρα την έμφαση στην οικονομία και στην ευκολία οδήγησης, οι επιδόσεις δεν περνούν σε δεύτερη μοίρα. Τα 5,9 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, στην περίπτωση του Seal
U DM-i Design και τα 8,9 δλ. στην ίδια διαδικασία για το Boost είναι ενδεικτικά του δυναμισμού τους. Η μέγιστη ταχύτητα αντίστοιχα για τα δύο μοντέλα είναι 180 χλμ./ώρα και 170 χλμ./ώρα.
Προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και ασφάλειας
Το Seal U DM-i προσφέρει έξυπνη συνδεσιμότητα, ενημέρωση και ψυχαγωγία, ακόμα και από απόσταση μέσω της εφαρμογής BYD για smartphone. Το Intelligent Cockpit System της BYD λειτουργεί μέσω της χαρακτηριστικής στα μοντέλα της BYD περιστρεφόμενης οθόνης 15,6” για οριζόντιο ή κατακόρυφο προσανατολισμό, ενώ πληροφορίες άμεσα ορατές στον οδηγό προβάλλονται στον LCD πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και στο head up display που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Design.
Το Intelligent Cockpit System προσφέρει επίσης σύνδεση 4G, ενσωματωμένο Spotify και πλοήγηση HERE, ενσωμάτωση smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay και έξυπνο φωνητικό έλεγχο που μπορεί να ενεργοποιηθεί με τη φωνητική εντολή Hi BYD. Το σύστημα χρησιμοποιεί ενημερώσεις Over-The-Air (OTA) για να παραμένει πλήρως επικαιροποιημένο. Μέσω της εφαρμογής BYD για smartphone ή άλλη κινητή συσκευή, υπάρχει και η δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου του αυτοκινήτου και ενεργοποίηση ή παύση πολλών λειτουργιών.
Το Seal U DM-i έχει κατακτήσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων EuroNCAP και αυτό μαρτυρά την αρτιότητα του μοντέλου σε επίπεδο τόσο παθητικής, όσο και ενεργητικής ασφάλειας. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μια εκτεταμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που χρησιμοποιούν πέντε ραντάρ και μια κεντρική κάμερα. Μεταξύ άλλων διατίθεντια: Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Προσαρμοζόμενο Cruise Control, Προειδοποίηση Οπίσθιας Σύγκρουσης, Προειδοποίηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, Υποβοήθηση Αλλαγής Λωρίδας, Έξυπνος Έλεγχος Ορίων Ταχύτητας, Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου και πολλά ακόμα.
Εντυπώσεις οδήγησης και τιμές
Το Seal U DM-i είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο και χάρη στο εκτεταμένο μεταξόνιό του, προσφέρει μεγάλους χώρους για τους επιβάτες. Η εικόνα του εσωτερικού είναι εξαιρετική, με υλικά άμεμπτης ποιότητας για την κατηγορία και μια αφαιρετική, αλλά εμπνευσμένη σχεδίαση στο ταμπλό και στις επενδύσεις.
Η ιδανική θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα χάρη στο ηλεκτρικά πολυρυθμιζόμενο κάθισμα, ενώ η λειτουργία του υβριδικού συστήματος της τετρακίνητης έκδοσης Design που οδηγήσαμε ήταν εξαιρετική. Στα λίγα χιλιόμετρα που πραγματοποιήσαμε, η εναλλαγή λειτουργίας των κινητήρων δεν γίνεται καν αντιληπτή από τον οδηγό. Κορυφαία επίσης είναι η ποιότητα κύλισης, ενώ πολύ χαμηλό ο θόρυβος από τη λειτουργία του κινητήρα.
Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει πολύ μαλακά ελατήρια, με αποτέλεσμα μεγάλη κλίση του αμαξώματος στις στροφές αλλά, ταυτόχρονα, εξαιρετική απορρόφηση των κραδασμών από τις κακοτεχνίεςτου δρόμου.
Η πληρότητα του εξοπλισμού στο εσωτερικό είναι εντυπωσιακή, με highlight τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό ως στάνταρ, όπως επίσης την τεράστια ηλιοροφή, η οποία μάλιστα είναι και ηλεκτρικά ανοιγόμενη στο εμπρός τμήμα της.
Συνολικά το Seal U DM-i μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις, με μόνο ερώτημα τις αντιδράσεις του αμαξώματος στην γρήγορη οδήγηση λόγω της πολύ ενδοτικής ανάρτησης, το οποίο θα έχουμε τη δυνατότητα να απαντήσουμε μετά από μια πιο εκτεταμένη επαφή με το αυτοκίνητο. Θετική έκπληξη αποτελεί και το κόστος των δύο εκδόσεων, που φτάνει στα 38.900 για την Boost και στα 46.500 ευρώ για την Design. Οι πολυετείς εγγυήσεις, διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ. για το σύνολο των μηχανικών μερών, 8 ετών/200.000 χλμ. για τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας και 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα αρκούν για να άρουν κάθε υποψία αντοχής στο χρόνο, ενώ, τέλος, οι εταιρικοί χρήστες επωφελούνται από μηδενικό επιπρόσθετο φόρο χρήσης, καθώς το κόστος και των δύο εκδόσεων του μοντέλου προ φόρων δεν ξεπερνά τα 40.000 ευρώ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!