Husqvarna Vitpilen 801: Η δικύλινδρη επέκταση συνεχίζεται (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Husqvarna Vitpilen 801: Η δικύλινδρη επέκταση συνεχίζεται (vid)
Ένα νέο λευκό βέλος προστίθεται στη γκάμα της Husqvarna, το οποίο έρχεται για να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των μεσαίων Roadster.

Με σλόγκαν «αναστάτωσε τα καθιερωμένα» το Vitpilen 801 ρίχνεται στη μάχη του εμπορικού στίβου με ιδιαίτερες αξιώσεις, βασιζόμενο στους 105 ίππους του κινητήρα του και τα κορυφαία περιφερειακά. Και όχι μόνο βέβαια, είναι και το απαράμιλλο στυλ που θα του προσθέσει πόντους, μια ματιά στις φωτογραφίες σίγουρα θα το επιβεβαιώσει. Μετά την παρουσίαση του Scrambler «μαύρου βέλους» Svartpilen 801 πριν λίγους μήνες, έρχεται η σειρά του Roadster Vitpilen 801 από το 2025 να χρησιμοποιήσει τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 799cc, που τον γνωρίζουμε ήδη από τα μοντέλα Adventure και Duke 790 της μητέρας ΚΤΜ. Σε σχέση με το μονοκύλινδρο Vitpilen 701 απλά δεν έχει ..σχέση, καθόσον έχουν αλλάξει όλα, από το πλαίσιο, την ανάρτηση και τη σχεδίαση μέχρι τον κινητήρα, τα φρένα και τα ηλεκτρονικά.

Husqvarna Vitpilen 801

Μικρή αλλά χαρακτηριστική η μετατροπή

Για να γίνει το Svartpilen σε Vitpilen, οι αλλαγές είναι ελάχιστες αλλά καθοριστικές προκειμένου το δεύτερο να αποκτήσει καθαρά ασφάλτινο χαρακτήρα. Κινητήρας, πλαίσιο, υποπλαίσιο, ρεζερβουάρ, σέλα, όργανα, ανάρτηση, εξάτμιση, ζάντες και φρένα παραμένουν ίδια ανάμεσα στα δύο μοντέλα, μόνο τα χρώματα και τα αυτοκόλλητα αλλάζουν σε αυτά. Η άμεσα ορατή αλλαγή έχει να κάνει με τη χρήση ενός νέου Bi-Led προβολέα στο Vitpilen, με την υπό κλίση τοποθέτησή του να δίνει στο μοντέλο μια πλέον φουτουριστική όψη. Κατά τα λοιπά, ένα νέο φτερό μπροστά, ελαστικά διπλής χρήσης, διαφορετικής σχεδίασης προστατευτικά ψυγείου και ψηλότερα τοποθετημένο τιμόνι είναι τα σημεία που έχει διαφοροποιηθεί το νέο Vitpilen. Η προσθήκη, τέλος, προστατευτικής ποδιάς κινητήρα δημιουργεί απορία, καθόσον αυτή έπρεπε -κατά βάση- να υπάρχει στο “χωμάτινο” Svartpilen και όχι στη νέα ασφάλτινη πρόταση της Husqvarna.

Husqvarna Vitpilen 801

Με τον κινητήρα να λειτουργεί ως φέρον μέρος του πλαισίου από χάλυβα χρωμίου-μολυβδαινίου, το συνολικό βάρος διατηρείται στο ελάχιστο. Βελτιώνοντας τη σύνδεση μεταξύ του Vitpilen και της ασφάλτου, η εύκολα ρυθμιζόμενη ανάρτηση WP APEX προσφέρει διαδρομή 140mm μπροστά και 150mm πίσω. Οι χυτές ζάντες ελαφρού κράματος των 17” είναι εφοδιασμένες με τα εξαιρετικά Michelin Road 6, που υπόσχονται την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά και κάτω από κάθε συνθήκη. Θα περίμενε κανείς το Vitpilen να χρησιμοποιεί φρένα της Brembo, οπότε να ένα σημείο που δεν μας αρέσει. Όχι ότι τα J.Juan με τους δίσκους των 300mm και τις τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες υστερούν σε προδιαγραφές, αλλά, όπως και να το κάνουμε, Brembo δεν είναι.

Κινητήρας και ηλεκτρονικά

Στην καρδιά του νέου Vitpilen 801 βρίσκεται ο γνωστός μας από το 2018 δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας DOHC των 799cc. Ζυγίζοντας μόλις 52 κιλά χωρίς λάδι, αυτή η μονάδα ισχύος προσφέρει μέγιστη ισχύ 105 ίππων και 87Nm ροπής, απαιτώντας επίσκεψη στο συνεργείο για service κάθε 15.000 χιλιόμετρα! Πολλαπλά υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα χαρίζουν πρόσθετα επίπεδα προσαρμογής στο Vitpilen 801. Η επιλογή τεσσάρων τρόπων οδήγησης αλλάζει την απόδοση του κινητήρα, με το Street, το Sport και το Rain ως προκαθορισμένα και σαν εξτρά την προσαρμόσιμη λειτουργία Dynamic, που προσφέρει και τη λειτουργία Supermoto mode. Μαζί με το Easy Shift για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς πάτημα του συμπλέκτη, το δικάναλο Cornering Bosch ABS και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης MTC, η εμπειρία οδήγησης στο δρόμο αναμένεται άκρως συναρπαστική. Στην επιθετική οδήγηση, ο υποβοηθούμενος συμπλέκτης Power Assist Slipper Clutch (PASC) εγγυάται φρενάρισμα χωρίς αναπηδήσεις του πίσω τροχού, όπως επίσης και την καλύτερη δυνατή πρόσφυση στις απότομες επιταχύνσεις.

Husqvarna Vitpilen 801

Τέλος, μια έγχρωμη οθόνη TFT 5" με επιφάνεια από ορυκτό γυαλί (για την αποφυγή αντανακλάσεων) γίνεται πραγματικό εργαλείο συνδεσιμότητας μέσω της εφαρμογής Ride Husqvarna Motorcycles. Πέραν της πληθώρας πληροφοριών που δίνει στον αναβάτη, προσφέρει μέχρι και πλοήγηση στροφή προς στροφή, μαζί με τον έλεγχο μηνυμάτων, τηλεφωνικών κλήσεων και μουσικής.

Πότε και πόσο;

Το νέο Vitpilen 801 θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία από τον ερχόμενο μήνα και σε τιμή που δεν έχει καθοριστεί για την ώρα. Για περισσότερες πληροφορίες θα πρέπει να απευθυνθείτε στο δίκτυο της εταιρείας ανά τη χώρα.

Φωτογραφίες: Husqvarna

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!