F1 - Renault: «Ντροπιάσαμε τους εαυτούς μας, είχαμε γίνει αόρατοι»

F1 - Renault: «Ντροπιάσαμε τους εαυτούς μας, είχαμε γίνει αόρατοι»
Για τους λόγους που οδήγησαν τη Renault να «τραβήξει» την πρίζα από το τμήμα κινητήρων της Formula 1, μίλησε ο CEO του γαλλικού ομίλου, Λούκα ντε Μέο.

To 2026 η Formula 1 αναμένεται να χάσει έναν από τους πιο σπουδαίους κατασκευαστές στην ιστορία της. Η Renault αποφάσισε να σταματήσει την εξέλιξη των μονάδων ισχύος της επόμενης γενιάς και στο τέλος του 2025 θα αποχωρήσει ως κατασκευαστής από το σπορ. Ως αποτέλεσμα, η Alpine θα γίνει πελατειακή ομάδα και πιθανότατα θα χρησιμοποιεί κινητήρες της Mercedes.

Ο CEO του Renault Group, Λούκα ντε Μέο, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη L’ Equipe μίλησε για τους λόγους που προχώρησε στο κλείσιμο του τμήματος κινητήρων της F1 από το 2026: «Το θέμα της Formula 1 έχει μεγάλη συναισθηματική αξία. Με λυπεί πολύ αυτό που έγινε, όμως η απόφαση πάρθηκε μετά από μήνες αξιολόγησης. Δεν μπορώ όμως στη δουλειά μου να σκέφτομαι σαν οπαδός. Είμαι ένας διαχειριστής. Ηγούμαι μιας εταιρείας που βρίσκεται στο χρηματιστήριο. Δυστυχώς αυτό σημαίνει πως πρέπει να αναθεωρήσω το αγωνιστικό πρόγραμμα της Formula 1 για να κερδίσουμε και πάλι. Οπότε έπρεπε να δούμε τι ήταν εφικτό να αλλάξουμε μεσοπρόθεσμα».

Επιπλέον δεν δίστασε να αποκαλέσει την τωρινή κατάσταση της Alpine στη Formula 1 ως ντροπιαστική: «Τα τελευταία χρόνια η ομάδα είχε γίνει αόρατη. Δύο ακόμη χρόνια και η κατάσταση θα είχε ξεφύγει εκτός ελέγχου. Τις τελευταίες τρεις σεζόν είχαμε καθοδική πορεία. Ευτυχώς οι περισσότεροι οπαδοί μας έρχονται στις πίστες για την ομάδα, όχι τους κινητήρες. Η Alpine βρίσκεται σε ύφεση. Οι μέτοχοι το βλέπουν αυτό και η ομάδα δεν έχει οικονομικά κέρδη. Με τη 16η ή τη 17η θέση σε αγώνες ντροπιάζουμε τους εαυτούς μας».

Η είδηση για τη διακοπή εξέλιξης των κινητήρων της F1 του 2026 δεν άρεσε καθόλου στο εργοστάσιο του Βιρί-Σαντιγιόν στη Γαλλία. Οι εργαζόμενοι θεωρούν την κίνηση αυτή ως «προδοσία» για την ιστορία της Renault στη Formula 1 και τη δουλειά που έχει ήδη γίνει στην εξέλιξη της επόμενης γενιάς υβριδικών κινητήρων. Σύμφωνα με ανακοίνωση των εργαζομένων του Βιρί, η μονάδα ισχύος του 2026 ήταν σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης και τα δεδομένα ήταν πολύ θετικά.

Ακούστε την ομάδα του gMotion στο νέο podcast powered by Ford να αναλύει τον αγώνα της Formula 1 στη Σιγκαπούρη και τη νίκη του Λάντο Νόρις

Φωτογραφίες: Alpine media

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!