Skoda - Γιοχάνες Νεφτ στο Gazzetta: «Η αεροδυναμική απόδοση ήταν προτεραιότητα στη σχεδίαση του Elroq»

Skoda - Γιοχάνες Νεφτ στο Gazzetta: «Η αεροδυναμική απόδοση ήταν προτεραιότητα στη σχεδίαση του Elroq»

Κώστας Μπιτσικώκος
Skoda - Γιοχάνες Νεφτ στο Gazzetta: «Η αεροδυναμική απόδοση ήταν προτεραιότητα στη σχεδίαση του Elroq»
Το μέλος του ΔΣ της Skoda Auto και υπεύθυνος για την Τεχνολογική Εξέλιξη, μίλησε στο gMotion για το νέο ηλεκτρικό SUV αλλά και το αν η μάρκα θα λάβει μέρος στην κορυφαία κατηγορία του WRC.     

Την άνοιξη αναμένεται στην Ελλάδα το Elroq, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Skoda. Το μήκους 4,5 μέτρων αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με ισχύ έως 299 ίππους και αυτονομία έως 560 χιλιόμετρα.

Στο περιθώριο της παγκόσμιας πρεμιέρας του μοντέλου στην Πράγα, το gMotion μίλησε με τον Γιοχάνες Νεφτ, μέλος του ΔΣ της Skoda Auto. Ο 55χρονος Γερμανός μηχανολόγος, είναι από το 2021 υπεύθυνος Τεχνολογικής Εξέλιξης στην τσέχικη μάρκα. Η συζήτηση με τον κ. Νεφτ δεν περιορίστηκε στο Elroq, αλλά επεκτάθηκε στη συμμετοχή της Skoda στο WRC και το πόσο οι κυβερνήσει των ευρωπαϊκών κρατών στηρίζουν ουσιαστικά την ηλεκτροκίνηση.

Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις στη σχεδίαση και εξέλιξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως το Skoda Elroq;

Η αεροδυναμική απόδοση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολύ πιο σημαντική σε σχέση με αυτή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είναι ένας τομέας που πρέπει να λάβεις υπόψη από την αρχή της ανάπτυξης ενός EV. Είναι προτεραιότητα. Μερικές φορές υπάρχει περισσότερη ελευθερία στη σχεδίαση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, συγκριτικά με ένα συμβατικό. Αν εστιάσουμε στη νέα σχεδιαστική γλώσσα που λανσάρουμε με το Elroq, την Modern Solid, μπορείς να έχεις κλειστά σημεία στο εμπρός μέρος και πιο απαλές επιφάνειες στο αμάξωμα.

 

Ποιος είναι κατά τη γνώμη σας ο ιδανικός συνδυασμός μπαταρίας και ισχύος στη γκάμα του Elroq;

Γνωρίζοντας ότι οι ανάγκες κάθε πελάτη είναι διαφορετικές, το Elroq προσφέρει τα πάντα. Η γκάμα αρχίζει από κίνηση στους πίσω τροχούς με μπαταρία 55 kWh και φθάνει έως την τετρακίνηση και μπαταρία 82 kWh. Πιστεύουμε ότι όλοι θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν την έκδοση που θεωρούν ως την καλύτερη για αυτούς.

Skoda Elroq

Η Skoda δίνει έμφαση στο λανσάρισμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως τι κάνει στον τομέα των υβριδικών; Παρατηρούμε ότι το Fabia δεν έχει mild hybrid εκδόσεις, σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός έχει μοντέλα με τη σχετική τεχνολογία.

Με τα νέα Kodiaq και Superb προσφέρουμε κορυφαίες εκδόσεις PHEV στην κατηγορία τους. Με περισσότερα από 120 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία και άνω των 800 χλμ. συνδυαστική αυτονομία. Έχετε πάντως δίκιο, μέχρι τώρα στο Fabia δεν έχουμε υβριδικές εκδόσεις και ειδικά mild hybrid. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι δουλεύουμε σκληρά προς αυτήν την κατεύθυνση. Δεν είναι κάτι εύκολο, σε μία ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα να ενσωματώσεις υβριδική τεχνολογία.

Η ήπια υβριδική τεχνολογία υπάρχει πάντως στον Όμιλο Volkswagen.

Όντως υπάρχει και εργαζόμαστε ως Skoda πάνω σε αυτό, ιδίως τώρα που είμαστε υπεύθυνοι σε όλο τον Όμιλο για την πλατφόρμα MQB Α0.

Ο ACEA ζητά επανειλημμένα από τις κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ να αναπτύξουν ένα ευρύ και αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Ως Skoda τι περιμένετε από τις κυβερνήσεις σε αυτόν τον τομέα;

Αυτή τη στιγμή η ευρωπαϊκή νομοθεσία μας κατευθύνει προς τις πωλήσεις μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2035. Κάτι για το οποίο, ως κατασκευαστές, έχουμε δεσμευτεί πλήρως. Οι ίδιοι άνθρωποι που έχουν θεσπίσει τη νομοθεσία οφείλουν να εξασφαλίσουν όσα χρειάζονται για να γίνει η αγορά των νέων αυτοκινήτων 100% ηλεκτρική.

Το έχουν εξασφαλίσει μέχρι τώρα ή όχι;

Όχι, δεν το έχουν καταφέρει. Σίγουρα δεν μπορεί να γίνει άμεσα σε όλες τις χώρες, όμως περιμένουμε περισσότερη προσπάθεια από την πλευρά των κυβερνήσεων σε αυτόν τον τομέα.

Βλέπουμε τη Skoda να σημειώνει επιτυχίες στην κατηγορία WRC2 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ με το Fabia. Ως μέλος του Volkswagen Group, η Skoda δεν εξετάζει τη συμμετοχή της στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού;

Είμαστε εξαιρετικά πετυχημένοι τα τελευταία χρόνια στο WRC2. Το πρόγραμμα υποστήριξης ιδιωτικών ομάδων στο WRC2 ταιριάζει απόλυτα στη Skoda. Είμαστε ο κυρίαρχος κατασκευαστής στην κατηγορία, έχοντας πάνω από το 60% των συμμετοχών με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC2. Επίσης έχουμε κερδίσει αρκετά πρωταθλήματα στην κατηγορία.

Δεν σκεφτόμαστε τη συμμετοχή στην κατηγορία WRC1. Δεν είναι κάτι που ταιριάζει στη θέση μας μέσα στον όμιλο. Νιώθουμε πολύ άνετα στο WRC2, όπου εισπράττουμε πολύ θετικές αντιδράσεις από τους πελάτες μας αλλά και από τους οδηγούς. Εκτιμώ ότι η Toyota μπήκε στο WRC2, γιατί αντιλήφθηκε πόσο σημαντική και ενδιαφέρουσα είναι η κατηγορία αυτή.

Toksport WRT
Φωτογραφίες: Skoda Auto, Toksport WRT

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!