F1, Βραζιλία: Ο Νόρις νικητής στο «συμφωνημένο» 1-2 της McLaren

Κώστας Παστρίμας
F1, Βραζιλία: Ο Νόρις νικητής στο «συμφωνημένο» 1-2 της McLaren
Ο Λάντο Νόρις και ο Όσκαρ Πιάστρι έκαναν αυτό που έπρεπε στο Ιντερλάγκος και εδραίωσαν την κυριαρχία της McLaren.

Ο Αγώνας Σπριντ του Grand Prix Βραζιλίας περιστράφηκε γύρω από τη McLaren και την προσπάθεια της ομάδας και των οδηγών της να βελτιστοποιήσουν το αποτέλεσμα για τον Λάντο Νόρις, που κυνηγάει το πρωτάθλημα. Ο Βρετανός τελικά πήρε τη νίκη, που του παραχώρησε ευγενικά ο Όσκαρ Πιάστρι, δύο γύρους πριν από το τέλος. Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull ελαχιστοποίησε τις απώλειες και τερμάτισε στην 3η θέση.

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός

Ιδιαίτερα στους αγώνες σπριντ, που οι οδηγοί δεν θέλουν να ρισκάρουν υπερβολικά και δεν υπάρχουν pit stop, η εκκίνηση έχει πολύ μεγάλη σημασία. Καθώς όλοι οι οδηγοί στο Ιντερλάγκος επέλεξαν τα μεσαία ελαστικά της Pirelli για το Σπριντ, τα 17 μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid, ενώ οι Αλόνσο, Στρολ και Ζου ξεκίνησαν από το pitlane.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και οι δύο McLaren ξεκίνησαν καλά έστριψαν σε παράταξη, με τον Πιάστρι μπροστά από τον Νόρις. Πίσω τους ο Λεκλέρ χρειάστηκε να αμυνθεί στην επίθεση του Φερστάπεν αλλά κατάφερε να κρατήσει την 3η θέση. Ο Σάινθ ούτε απείλησε ούτε απειλήθηκε στην 5η θέση και οι Ράσελ, Γκασλί και Λόσον ακολούθησαν με τη σειρά που ξεκίνησαν.

 

Τρενάκι νίκης

Ο Πιάστρι δεν μπορούσε να ξεφύγει στην κορυφή και ο Νόρις τον ακολουθούσε από κοντά, περιμένοντας από τη McLaren να δώσει την -μάλλον προσυμφωνημένη- εντολή να αλλάξουν θέσεις. Καθώς όμως οι Λεκλέρ και Φερστάπεν βρίσκονταν πολύ κοντά τους και, κυρίως, μέσα στο DRS του Νόρις, τα πράγματα περιπλέχτηκαν.

Έτσι, δημιουργήθηκε ένα τρενάκι τεσσάρων μονοθεσιίων, με τον Πιάστρι στη θέση του «μηχανοδηγού» και τους Νόρις, Λεκλέρ και Φερστάπεν να ακολουθούν. Αυτή η κατάσταση συνεχίστηκε για μερικούς γύρους, κάτι που ανέβαλε τις εξελίξεις.

Πιο πίσω, οι Σάινθ, Ράσελ και Γκασλί κρατούσαν τις θέσεις τους ενώ ο Λόσον έδινε μάχη με τον Πέρεζ, ο οποίος είχε κερδίσει πολλές θέσεις και είχε φτάσει πίσω από τον Νεοζηλανδό, με τους δυο τους να έχουν αρκετούς ανοιχτούς λογαριασμούς.

Η κίνηση του Φερστάπεν

Κι ενώ στη McLaren συνέχιζαν τις συνεννοήσεις για το αν, πώς και πότε θα άλλαζαν θέσεις στους οδηγούς τους, ο Φερστάπεν κατάφερε τελικά να περάσει τον Λεκλέρ και να ανέβει στην 3η θέση. Απέμεναν 6 γύροι και η McLaren ακόμα δεν είχε αποφασίσει τι θα κάνει.

Η εντολή για αλλαγή θέσεων ήρθε δύο γύρους πριν από το τέλος, με τον Πιάστρι να αφήνει τον Νόρις να περάσει για την πρώτη θέση. Λίγο νωρίτερα, η Haas του Χούλκενμπεργκ είχε σταματήσει στην άκρη της πίστας, και αμέσως μετά την προσπέραση βγήκε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε ενώ οι οδηγοί βρίσκονταν στον τελευταίο γύρο και ο Φερστάπεν έκανε αμέσως μια προσπάθεια να περάσει τον Πιάστρι. Ο Αυστραλός όμως αμύνθηκε με επιτυχία και έτσι οι McLaren τερμάτισαν στο 1-2, με τον Νόρις μπροστά από τον Πιάστρι. Ο Φερστάπεν ήταν 3ος και ακολούθησαν οι Λεκλέρ, Σάινθ, Ράσελ, Γκασλί, Πέρεζ και Λόσον.

Μετά το Σπριντ, η διαφορά στη βαθμολογία ανάμεσα σε Φερστάπεν και Νόρις μειώθηκε στους 45 βαθμούς. Ο «κυρίως» αγώνας της Κυριακής, που έχει μεγαλύτερη βαθμολογική σημασία, θα αρχίσει στις 7:00 μ.μ. ώρα Ελλάδας. Πριν από αυτό όμως έχουμε τις κατατακτήριες δοκιμές, που θα γίνουν απόψε, στις 8:00 μ.μ., πάντα σε ώρα Ελλάδας.

Αποτελέσματα

sprint

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!