BMW M 1000 RR, S 1000 RR, M 1000 R, S 1000 R 2025: H εξέλιξη βελτιώνει το είδος (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
BMW M 1000 RR, S 1000 RR, M 1000 R, S 1000 R 2025: H εξέλιξη βελτιώνει το είδος (vid)
Τα κορυφαία Superbike και Streetfighter μοντέλα της βαυαρικής φίρμας αναβαθμίζονται τεχνικά και οπτικά, αποκτούν περισσότερο στάνταρ εξοπλισμό και ετοιμάζονται για μία δυναμική είσοδο στο 2025.

Κοινές αλλαγές στη σειρά των 4κύλινδρων 1000ριών της BMW περιλαμβάνουν την πιστοποίηση Euro 5+ των κινητήρων και την προσθήκη του M short-stroke throttle (γκαζιέρα κοντής διαδρομής) για μικρότερες γωνίες περιστροφής στο γκριπ. Ας τα δούμε όμως όλα πιο αναλυτικά.

M 1000 RR

Αυξημένες επιδόσεις με περισσότερη ισχύ, βελτιωμένη κάθετη δύναμη και τεχνολογία αισθητήρα γωνίας τιμονιού (Steering Angle Sensor Technology). To νέο M 1000 RR –σε συντομογραφία M RR– επωφελείται από μία σημαντική αύξηση της ισχύος του εν σειρά τετρακύλινδρου κινητήρα κατά 6Ηp, φτάνοντας αισίως στους 218 χάρη σε ένα εκτεταμένο πακέτο μέτρων. Επιπλέον, διαθέτει βελτιστοποιημένη αεροδυναμική μέσω μιας νέας σχεδίασης στο εμπρός μέρος του φέρινγκ. Τα πρόσφατα M Winglets 3.0, με αυξημένη κάθετη δύναμη, υποστηρίζουν ακόμα ταχύτερους χρόνους γύρου στην πίστα. Επιπλέον, το Flex Frame έχει εξελιχθεί περαιτέρω και περιλαμβάνει τώρα μια νέα βάση στήριξης κινητήρα στην αριστερή πλευρά.

BMW

Η BMW Motorrad έχει βελτιώσει και τα συστήματα ελέγχου. Το Dynamic Traction Control (DTC) διαθέτει τώρα τη νέα λειτουργία Slide Control χάρη στην τεχνολογία αισθητήρων γωνίας τιμονιού (steering angle sensor technology). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια νέα υποδιαίρεση του DTC σε Slip Control και Slide Control. Η εισαγωγή της τεχνολογίας steering angle sensor έφερε μαζί της και τη νέα λειτουργία Brake Slide Assist του BMW Race ABS Pro, η οποία σε συνδυασμό με το M short-stroke throttle βελτιώνει σημαντικά την απόδοση και τον έλεγχο. Όπως και πριν, το νέο new M RR διατίθεται σε δύο εκδόσεις: στη βασική M 1000 RR σε χρωματισμό Lightwhite uni και στην M 1000 RR M Competition σε χρωματισμό Blackstorm metallic, η κάθε μία με γραφικά σε χρώματα M.

 

S1000 RR

Ακόμα υψηλότερες επιδόσεις στην πίστα, πλουσιότερος στάνταρ εξοπλισμός. Το S 1000 RR –σε συντομογραφία Double-R– έχει βελτιωθεί σημαντικά για οδήγηση σε πίστα. Το M short-stroke throttle του επιτρέπει να ανταποκρίνεται πολύ πιο άμεσα στην παραμικρή κίνηση του γκαζιού, νέα winglets παρέχουν αυξημένη κάθετη δύναμη, νέο μπροστινό φτερό με ενσωματωμένους αεραγωγούς βελτιώνει την ψύξη των φρένων και νέα πλαϊνά φέρινγκ χαρίζουν πιο εντυπωσιακή εμφάνιση. Επιπλέον, τα βασικά χαρακτηριστικά του Double-R έχουν βελτιωθεί σημαντικά.

BMW

Οι λειτουργίες Pro riding modes είναι πλέον στάνταρ, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων "Race Pro" modes, δύο ακόμη συνδυασμών απόκρισης γκαζιού και ροπής του κινητήρα, όπως και οι λειτουργίες Engine Brake και Hill Start Control Pro, ρυθμιζόμενο ABS πέντε επιπέδων στα "Race Pro" modes και τη ρύθμιση ABS “Slick”. Το Dynamic Brake Control (DBC) είναι επίσης ένα νέο στάνταρ χαρακτηριστικό. Το μοντέλο προσφέρεται σε τρεις χρωματικές επιλογές: η βασική έκδοση σε Blackstorm metallic, η Sport έκδοση σε Bluestone metallic με ματ γραφικά και η έκδοση M Motorsport σε Lightwhite uni/M Motorsport σε συνδυασμό με το πακέτο M.

M 1000 R

Για την επερχόμενη σεζόν, το M 1000 R –σε συντομογραφία M R– έχει ανανεωθεί με πιο δυναμικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, με νέο προβολέα LED dual-flow προερχόμενο από τα μοντέλα RR και το λογότυπο Μ στην εισαγωγή αέρα ανάμεσα στους προβολείς. Το νέο M R διατίθεται ως βασική έκδοση σε χρωματισμό Lightwhite uni/M Motorsport και στο νέο White Aluminium metallic matt. Στην έκδοση εξοπλισμού M Competition, αυτό το χρώμα διατίθεται επίσης μαζί με την επιλογή Blackstorm metallic/M Motorsport.

BMW

Σε όλες τις χρωματικές εκδοχές το πίσω πλαίσιο και το ψαλίδι είναι βαμμένα σε Platinum Grey metallic. Τα winglets φέρουν μαύρο φινίρισμα ενώ τα καλύμματα για το συμπλέκτη και το δυναμό είναι επίσης βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης DTC έχει επίσης αναθεωρηθεί. Η στρατηγική ελέγχου προέρχεται από τα μοντέλα RR και, σε συνδυασμό με το M short-stroke throttle, επιφέρει αξιοσημείωτη βελτίωση, ειδικά στη λειτουργία Race mode για τα track days. Μία εκτεταμένη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ BMW Motorrad και ειδικού εξοπλισμού ολοκληρώνει την αναβάθμιση.

S 1000 R

Δυναμικό Roadster με αυξημένη ισχύ και περισσότερα στάνταρ χαρακτηριστικά. Το νέο S 1000 R –σε συντομογραφία Single-R– χρησιμοποιεί τώρα έναν ακόμη πιο ισχυρό τετρακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 170 ίππους. Μια μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης βελτιώνει τις επιδόσεις, με το Shift Assistant Pro που προσφέρεται στάνταρ να έχει βελτιωθεί και να προσφέρει ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων. Σε συνδυασμό με το νέο M short-stroke throttle δημιουργείται ένα ακόμα πιο δυναμικό σύνολο με αισθητά καλύτερες επιταχύνσεις. Επιπλέον, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης DTC αξιοποιεί τις αναθεωρήσεις που έγιναν στο DTC στο M 1000 R, βελτιώνοντας περαιτέρω την απόδοσή του.

BMW

Το νέο Single-R αποκτά επίσης το νέο προβολέα LED dual-flow που προέρχεται από τα μοντέλα RR, χαρίζοντας μια πιο εντυπωσιακή εμφάνιση. Ο αναβαθμισμένος στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει engine drag torque control (MSR) με ρυθμιζόμενο “Engine Brake”, μια κομψή βάση πινακίδας κυκλοφορίας, μια θύρα φόρτισης USB-C κάτω από τη σέλα και έξυπνη κλήση έκτακτης ανάγκης E-Call. Το μοντέλο διατίθεται σε τρεις χρωματικές επιλογές: η βασική έκδοση σε Blackstorm metallic, το μοντέλο Sport σε Bluefire/Mugiallo Yellow και, σε συνδυασμό με το πακέτο M, σε Lightwhite uni/M Motorsport.

Επισκόπηση όλων των νέων στάνταρ χαρακτηριστικών

M 1000 RR

  • 218Ηp
  • Συμμόρφωση με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 5+
  • Αναβάθμιση κινητήρα: Κυλινδροκεφαλή με νέα σχεδίαση αυλών, νέο σχήμα θαλάμου καύσης, στελέχη βαλβίδων από τιτάνιο με νέες κεφαλές και γεωμετρία εδρών εισαγωγής και εξαγωγής, νέα βάση κινητήρα
  • Σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο με τροποποιημένες φλάντζες κεφαλής, οβάλ εισαγωγές και βελτιστοποιημένο πρώτο σιλανσιέ
  • M short-stroke throttle - Γκαζιέρα κοντής διαδρομής (γωνία περιστροφής 58 μοιρών)
  • Πλαίσιο με νέα βάση κινητήρα στην αριστερή πλευρά και νέα ακαμψία κεφαλής
  • Dynamic Traction Control (DTC) με νέα λειτουργία Slide Control μέσω αισθητήρα γωνίας τιμονιού για υπερστροφές ισχύος (ντριφτ)
  • ABS Pro με νέα λειτουργία Brake Slide Assist μέσω του αισθητήρα γωνίας τιμονιού για ντριφτ με το φρένο και ρύθμιση "Slick" του ABS Pro
  • Νέα M Winglets 3.0 κατασκευασμένα από ανθρακονήματα (CFK)
  • Νέα σχεδίαση φέρινγκ
  • Φέρινγκ, κάλυμμα μπροστινού τροχού και ποδιά κινητήρα από πλαστικό
  • Κατάργηση των καλυμμάτων τροχών M Aero

S 1000 RR

  • Νέα winglets
  • Συμμόρφωση με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 5+
  • Pro riding modes στο βασικό εξοπλισμό
  • Γκαζιέρα κοντής διαδρομής - M short-stroke throttle (γωνία περιστροφής 58 μοιρών)
  • Πλαϊνά φέρινγκ με νέα σχεδίαση
  • Νέο εμπρός φτερό με αεραγωγούς φρένων
  • M 1000 R
  • Προβολέας LED Dual-flow
  • Συμμόρφωση με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 5+
  • Γκαζιέρα κοντής διαδρομής - M short-stroke throttle (γωνία περιστροφής 58 μοιρών)
  • Winglets βαμμένα σε μαύρο χρώμα
  • Καλύμματα συμπλέκτη/δυναμό σε μαύρο
  • Πίσω πλαίσιο και ψαλίδι σε Platinum Grey

S 1000 R

  • Προβολέας LED Dual-flow
  • Συμμόρφωση με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 5+
  • 170 hp (+5 hp)
  • Γκαζιέρα κοντής διαδρομής - M short-stroke throttle (γωνία περιστροφής 58 μοιρών)
  • Engine drag torque control (MSR)
  • Βελτιστοποιημένο Shift Assistant
  • Μικρότερη σχέση τελικής μετάδοσης
  • Θύρα φόρτισης USB-C κάτω από τη σέλα
  • Κομψή βάση πινακίδας κυκλοφορίας
  • Κλήση έκτακτης ανάγκης Intelligent emergency call E-Call

Φωτογραφίες: BMW

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!