Suzuki DR-Z4S & DR-Z4SM: Για να έρθουν πίσω κάτι αξέχαστα χρόνια (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Suzuki DR-Z4S & DR-Z4SM: Για να έρθουν πίσω κάτι αξέχαστα χρόνια (vid)
Επιτέλους, η Suzuki το πήρε απόφαση και επαναφέρει στο προσκήνιο δύο μοντέλα με έναν αλεξίσφαιρο κινητήρα που μας έλειψε πολύ.

H επαναφορά ενός θρύλου σε δύο εκδόσεις είναι γεγονός και μετά από μακρά αναμονή έλαβε σάρκα και οστά στη μορφή των ολοκαίνουργιων Suzuki DR-Z4S και DR-Z4SM που τόσο ζητούσε ο κόσμος. Λατρεμένα μοντέλα στην Ελλάδα, έρχονται μέσα στο 2025 ανανεωμένα σε όλους τους τομείς και με ένα πολύ κομψό και μινιμαλιστικό design που αρέσει. Πολύ ωραίες είναι οι “σούπερ-ντούπερ” μοτοσυκλέτες των 170-200 ίππων… ακόμα καλύτερες όμως είναι οι μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού και λογικών τιμών, που μπορούν να αποκτήσουν περισσότεροι κοινοί θνητοί και όχι ελάχιστοι υπερτυχεροί. Τα φημισμένα DR-Z έχουν διανύσει στην ελληνική αγορά μια πορεία πάνω από 25 χρόνια, είτε καινούργια, είτε μεταχειρισμένα, έχοντας χτίσει ένα πολύ δυνατό όνομα που είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο από παλιούς και νέους αναβάτες.

Suzuki

2009 έως 2024 αναμονή

Η Suzuki, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, μιας και γνώριζε την αξία τους –παρότι έπαψαν να διατίθενται από το 2009 στην Ευρώπη– συνέχισε να τα παράγει μέχρι σήμερα, προσφέροντάς τα σε αγορές που τα εκτιμούσαν ιδιαίτερα και πετύχαιναν αξιόλογες πωλήσεις, όπως στις ΗΠΑ και στην Αυστραλία για παράδειγμα και μάλιστα σε πλούσιες, εξτρά εξοπλισμένες εκδόσεις. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και στην Ευρώπη και σίγουρα η ελληνική αγορά –που αποζητά απεγνωσμένα μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης allrounder στα, προσιτά από πολλές απόψεις, μεσαία κυβικά 400-500cc– βγαίνει κερδισμένη από αυτή την πρόσφατη κίνηση της Suzuki. Mετά από τις φήμες που διέσπειραν ιαπωνικά περιοδικά επί μήνες, να λοιπόν που τα DR-Z4S και DR-Z4SM γίνονται πραγματικότητα, η αναβίωση μάλιστα έχει ριζικές αλλαγές και δεν έχει γίνει απλά μια προσαρμογή σε προδιαγραφές Euro 5+.

Suzuki

 

On/Off και Supermoto

Δύο είναι οι εκδόσεις, η μία ψευδοεντούρο και η άλλη supermotο και στηρίζονται στην ίδια “πλατφόρμα”/βάση, δηλαδή σε ένα ολοκαίνουργιο περιμετρικό ατσάλινο πλαίσιο δυο δοκών (και όχι μονής ραχοκοκκαλιάς όπως το παλαιότερο μοντέλο) και σε ένα αλουμινένιο αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Νέο και ενισχυμένο είναι και το αλουμινένιο ψαλίδι, ενώ για λόγους κόστους έχει διατηρηθεί το γνωστό μονοκύλινδρο υγρόψυκτο τετραβάλβιδο σύνολο των 398cc με τους δύο εκκεντροφόρους. Υπάρχει ψεκασμός πλέον, με γκάζι Ride-by-wire και ηλεκτρονικό πακέτο με Power Modes. Τα οδηγικά προγράμμτα των DR-Z4 είναι τρία (A, B και C), με το πρώτο να είναι το πιο “άγριο” και το τρίτο το πιο ήπιο, αλλάζοντας το καθένα την καμπύλη απόδοσης.

Suzuki

Αχ αυτός ο κινητήρας

Όλα έχουν αλλάξει πάνω στον γνωστό μας αλεξίσφαιρο κινητήρα που φορούσε το πολυαγαπημένο DR-Z400 τη δεκαετία του 2000. Οι εκκεντροφόροι έχουν νέο προφίλ, υπάρχει σκληρή επίστρωση στο χιτώνιο, νέο είναι το πιστόνι, η κεφαλή, που έχει πλέον δυο μπουζί, νέο και το κάρτερ, αλλά και ο συμπλέκτης μερικής ολίσθησης με υποβοήθηση και οι βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου. Ο ψεκασμός έχει διάμετρο 42mm και συνεργάζεται με νέο φιλτροκούτι και εξάτμιση. Ε, δεν έμεινε και τίποτα, όλα αλλάχτηκαν.

Suzuki

Η ιπποδύναμη ανακοινώνεται στους 37,5 ίππους στις 8.000rpm και η ροπή στα 3,77kgm στις 6.500 rpm, ενώ υπάρχει και Traction Control με δύο επιλογές (πιο παρεμβατικό και πιο ήπιο). Οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι λίγο διαφορετικές στις δυο εκδόσεις, όπως και οι ρυθμίσεις τους ανάλογα με το μοντέλο. Το εντουράδικο S έχει ανάποδο πιρούνι με διαδρομή 280mm μπροστά και 296 πίσω (πάντα τα DR-Z είχαν αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών), ενώ το πιο στρητάδικο SM είναι πιο χαμηλό με διαδρομή 260mm μπροστά και 277 πίσω.

Οι διαφορές είναι προσδιοριστικές

Οι αναρτήσεις έχουν και ρυθμίσεις: απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς μπροστά, αλλά και στο πίσω μονό αμορτισέρ, το οποίο διαθέτει επιπρόσθετα και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Αμφότερα τα μοντέλα έχουν τροχούς με ακτίνες, αλλά η διάμετρός τους διαφέρει. H έκδοση S φοράει 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω, ενώ η διάμετρος των τροχών του SM είναι στις 17 ίντσες μπρος-πίσω. Τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω, ενώ το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί στο μπροστινό ή στον πίσω ή και στους δύο τροχούς στο «χωμάτινο» μοντέλο και μόνο στον πίσω στο supermotο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 300mm στο S και 260mm στο SM, με το ύψος σέλας να διαφέρει λόγω των διαδρομών των αναρτήσεων: στα 920mm στο S και στα 890mm στο SM. Το βάρος του S ανακοινώνεται στα μόλις 151kg πλήρες υγρών (ρεζερβουάρ 8.7 λίτρων) και 154kg για το SM. Νέα είναι και η ψηφιακή οθόνη LCD, ενώ τα φώτα είναι full LED (με μια μινιμαλιστική, μοντέρνα μάσκα/προβολέα μπροστά).

Suzuki

Χρώματα και λοιπά

Το DR-Z4S θα είναι διαθέσιμο σε Champion Yellow (Κίτρινο) και Solid Iron Grey (Γκρι) με μαύρες ζάντες. Το DR-Z4SM θα διατίθεται σε Sky Grey (Γκρι) και σε Solid Special White (Άσπρο) με μπλε ζάντες. Τιμές και διαθεσιμότητα δεν έχουν ανακοινωθεί για την ώρα.

Πηγή motorbike.gr
Φωτογραφίες: Suzuki

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!