Aprilia Tuono 457: Τ(ου)ονίζει μια νέα κατηγορία και φλερτάρει με νέους -και νεαρούς- αναβάτες (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Aprilia Tuono 457: Τ(ου)ονίζει μια νέα κατηγορία και φλερτάρει με νέους -και νεαρούς- αναβάτες (vid)
Οι Ιταλοί εμπλουτίζουν τη γκάμα 457 με το δεύτερο μέλος της, για το οποίο και καυχιούνται ότι στην κατηγορία του δεν έχει αντίπαλο.

Ναι, έχει την κορυφαία αναλογία κιλών ανά ίππο στην κατηγορία των μικρομεσαίων γυμνών μοτοσυκλετών, είναι το μόνο με αλουμινένιο πλαίσιο και διαθέτει ηλεκτρονικά βοηθήματα και χαρτογραφήσεις. Όμως δεν είναι μόνον αυτά τα συστατικά στοιχεία στα οποία θα βασιστεί για μια επιτυχημένη εμπορική πορεία, διαθέτει DNA από τα μεγάλα αδέρφια του και σκοπεύει να το μοιραστεί με όσους το αποκτήσουν. Αυτό σημαίνει μια κορυφαία οδική συμπεριφορά και άπλετα χαμόγελα στους αναβάτες.

Aprilia

Γιατί μία μοτοσυκλέτα για να λέγεται σπορ μοτοσυκλέτα θα πρέπει πάνω από κάθε τι να προσφέρει διασκεδαστική και απόλυτα ασφαλή οδήγηση κάτω από κάθε συνθήκη. Και το νέο Aprilia Tuono 457 είναι το μοντέλο που μπορεί να καλύψει διάφορες ανάγκες, από καθημερινή μετακίνηση μέχρι οριακή οδήγηση σε περιβάλλον πίστας. Στα ταξίδια θα μείνει λίγο πίσω στο μετρητή της ευχαρίστησης, αλλά, μην κοροϊδευόμαστε, δεν είναι κατασκευασμένο για να ξοδεύει άπειρες ώρες σε εθνικά δίκτυα. Αλλού είναι οι χάρες του και όταν το οδηγήσουμε θα φροντίσουμε να σας τις μεταφέρουμε.

Aprilia

 

Γνωστά τα μηχανικά

Το νέο Tuono 457 βασίζεται στο supersport RS 457, με το οποίο μοιράζεται κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα και ηλεκτρονικά. Όπως και το RS στην κατηγορία του, έτσι και το Tuono στη δική του προσφέρει την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο. Με βάρος μόλις 159Kg και απόδοση 48Ηp, αλλά και μια ροπή της τάξης των 43,5Nm, εκ των οποίων το 82% είναι διαθέσιμο από τις μόλις 3000rpm, σίγουρα είναι έτοιμο να χαρίσει όμορφες στιγμές σε όλους όσους βράζει το αίμα τους, ακόμη και στους κατόχους διπλώματος Α2.

Aprilia

O δικύλινδρος εν σειρά υγρόψυκτος κινητήρας δεν αλλάζει χαρακτηριστικά σε σχέση με αυτόν του RS, η μόνη διαφορά βρίσκεται στην τελική μετάδοση, όπου ένα επιπλέον δόντι στο πίσω γρανάζι υπόσχεται καλύτερες επιταχύνσεις και ρεπρίζ. Να θυμίσουμε εδώ πως αντλεί τεχνολογία από τους μεγαλύτερους 660 και 1100 της εταιρείας, με τους μηχανικούς της Aprilia να τον έχουν κάνει ιδιαίτερα μαζεμένο σε διαστάσεις και να του έχουν ενσωματώσει το κύκλωμα ψύξης του. Οι επεμβάσεις έχουν συνεχιστεί και στα σωθικά του, όπου βλέπουμε επεξεργασία DLC για μειωμένες τριβές στα πιστόνια.

Aprilia

Πλαίσιο διαμάντι

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του αλουμινένιου πλαισίου, το οποίο χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν ενεργό στοιχείο του, έγινε με τη μέθοδο Computer Aided Engineering (CAE). Η ανάρτηση απαρτίζεται από ανεστραμμένο πιρούνι 41mm με 120mm διαδρομής και μονό αμορτισέρ, αμφότερα ρυθμιζόμενα όσον αφορά στην προφόρτιση των ελατηρίων τους. Στα φρένα έχουμε την υπογραφή της ByBre, θυγατρικής της Brembo, με ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα μπροστά και δισκόφρενα διαμέτρου 320mm μπροστά και 220mm πίσω.

Aprilia

Ηλεκτρονικά

Εφοδιασμένο με ηλεκτρονικό γκάζι (ride by wire), το Tuono μπορεί και προσφέρει τρία οδηγικά προγράμματα -Sport, Rain, Eco- με αυτό το τελευταίο να αναλαμβάνει τη «συβαρίτικη» οδήγηση εξοικονόμησης καυσίμου. Στάνταρ είναι το ρυθμιζόμενο Traction Control (ATC) και προαιρετικό το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη quickshifter+/- (δύο κατευθύνσεων) (AQS). Το δικάναλο ABS της Bosch μπορεί να απενεργοποιηθέι μόνο στον πίσω τροχό, προκειμένου η μοτοσυκλέτα να μπορεί να οδηγηθεί με επιθετικό τρόπο, ειδικά στην πίστα. Τέλος, μια TFT οθόνη 5” με πλήρη πληροφόρηση, φωτιζόμενα χειριστήρια και συνδεσιμότητα με smartphone, είναι στοιχεία που θα εκτιμηθούν από όλους ανεξαιρέτως. Ειδικά η δυνατότητα πλοήγησης μέσω εφαρμογής (MIA), κάτι όμως που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Aprilia

Χρώματα, αναμενόμενη τιμή

Το νέο Tuono 457 θα είναι διαθέσιμο σε δύο χρωματικές παραλλαγές με γραφικά: Η πρώτη είναι η Piranha Red, που μας ταξιδεύει στο χρόνο θυμίζοντάς μας τα μεγάλα RSV και Tuono του 2000. Δεύτερη και τελευταία είναι η ονομαζόμενη Puma Gray, που σίγουρα θα είναι η επιλογή των πλέον συντηρητικών αναβατών. Όσον αφορά στην τιμή διάθεσής του τίποτα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ακόμα, προβλέπεται όμως να είναι κάτω από τα 7.199€ που κοστίζει το Supersport RS 457.

Φωτογραφίες: Aprilia

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!