Ducati Streetfighter V2: Η αβάσταχτη ελαφρότητα του αύριο (vid)
Η Ducati εφάρμοσε τη Φόρμουλα «Fight» για να δημιουργήσει το ελαφρύτερο Streetfighter όλων των εποχών, κοινώς μια συναρπαστική μοτοσικλέτα σε δρόμο και πίστα. Το νέο V2 είναι το ελαφρύτερο Streetfighter που δημιούργησε ποτέ η Ducati (μείον 18 κιλά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο!) χάρη σε ένα νέο πανάλαφρο μονοκόκ πλαίσιο και στον επίσης τελείως νέο κινητήρα V2 90°. Μια μοτοσικλέτα που είναι επομένως ευκίνητη και ταυτόχρονα απόλυτα σταθερή στις υψηλές ταχύτητες, ένα όπλο κορυφαίων επιδόσεων σε μια απαιτητική πίστα, ταυτόχρονα πολύ ευχάριστο και διασκεδαστικό σε δρόμο και καθημερινή χρήση.
Πιο διαισθητικό στην οδήγηση, ζωντανό και συναρπαστικό χάρη στην ελαφρότητα και τη ροπή του V2, ικανό να δώσει στον αναβάτη μια υπέροχη αίσθηση από την πρώτη κιόλας επαφή, το νέο Streetfighter είναι πιστό όσο ποτέ στο πνεύμα του αυθεντικού.
Αναμφισβήτητα Streetfighter
Η σχεδίαση του νέου V2 επιβεβαιώνει τα τυπικά στιλιστικά χαρακτηριστικά της οικογένειας Streetfighter, παραμερίζοντας το φέρινγκ και αναδεικνύοντας έτσι σε κοινή θέα τη μηχανική βάση της supersport Panigale, από την οποία και προέρχεται. Οι μάζες συγκεντρώνονται στο μπροστινό μέρος, μεταδίδοντας μια εικόνα δυναμισμού και υπογραμμίζοντας τη συμπαγή μορφή του νέου V2 διαμαντιού. Η «όψη» του μπροστινού, αιχμηρή και γεμάτη αδρεναλίνη, που δημιουργήθηκε από τη μονάδα προβολέων Full-LED και τα φώτα ημέρας DRL, είναι επομένως άμεσα αναγνωρίσιμη. Το ρεζερβουάρ καυσίμου, η μονάδα σέλας/ουράς και οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι ίδιες με αυτές του Panigale V2. Μια λύση που ενισχύει το σπορ πνεύμα του Streetfighter V2, διατηρώντας τις αναφορές στην αγωνιστική παράδοση της Ducati.
Νέος κινητήρας V2
Το Streetfighter V2 (όπως και το Panigale V2) χρησιμοποιεί το νέο κινητήρα V2 90° της Ιταλικής φίρμας, για τον οποίο σας έχουμε μιλήσει εδώ. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό για τις βαλβίδες εισαγωγής, είναι πιστοποιημένος Euro5+ και ζυγίζει μόλις 54,5 κιλά (-9,4 σε σύγκριση με τον Superquadro που αντικαθιστά!). Αυτόματα λοιπόν κατακτά τον τίτλο του ελαφρύτερου δικύλινδρου που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ducati και η καμπύλη ροπής του, με το 70% της μέγιστης τιμής να αποδίδεται στις μόλις 3.000 στροφές, να διασφαλίζει ότι η οδήγηση θα είναι πάντα συναρπαστική, ακόμα και στο δρόμο. Κατά τη χρήση δε στην πίστα, συνιστάται η τοποθέτηση μίας αγωνιστικής εξάτμισης, η οποία θα αυξήσεοι τη μέγιστη ισχύ στους 126 ίππους, με μείωση βάρους κατά ακόμα 4,5 κιλά! Όλα αυτά κάνουν το νέο Streetfighter V2 απολαυστικό στη σπορ οδήγηση, ειδικά χάρη στο βάρος των μόλις 175 κιλών. Οι τιμές που συνδυάζονται με την ισχύ των 120 ίππων καθορίζουν και την αναλογία ισχύoς/βάρους 0,69 ίππους/κιλό. Για τον αναβάτη υπάρχουν 3 διαθέσιμες λειτουργίες ισχύος: High, Medium και Low (στους 95 ίππους).
Πλαίσιο σημείο αναφοράς
Το πλαίσιο του νέου V2 είναι ένα ιδιαίτερα ελαφρύ μονοκόκ, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως δομικό στοιχείο. Το ψαλίδι είναι εμπνευσμένο στη σχεδίασή του από το Hollow Symmetrical Swingarm του Panigale V4 και προσφέρει τα ίδια πλεονεκτήματα όσον αφορά στη σταθερότητα κατά την έξοδο στις στροφές και στην αίσθηση κατά την οδήγηση στην πίστα, όπου επιτρέπει στον αναβάτη να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες της μοτοσικλέτας.
Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες, για να επιτρέψουν στον αναβάτη να εξατομικεύσει κατά βούληση το στήσιμο της μοτοσικλέτας. Αποτελούνται από πιρούνι της Marzocchi και αμορτισέρ της Kayaba, ενώ η ακόμα πιο extreme έκδοση V2 S ξεφεύγει στον τομέα με την υπογραφή της Öhlins. Για να διατηρηθεί η σταθερότητα στις στροφές και στις υψηλές ταχύτητες, το Streetfighter V2 διαθέτει ένα διπλό ψαλίδι (δηλαδή αντίο στο μονόμπρατσο του προκατόχου) που είναι 30mm μακρύτερο από αυτό του Panigale V2 και ένα στάνταρ αμορτισέρ τιμονιού της Sachs. Το S διαθέτει επίσης ελαφρύτερη μπαταρία λιθίου και το μονόσελο στάνταρ, με το κιτ συνεπιβάτη να είναι διαθέσιμο ως αξεσουάρ.
Οι νέες χυτές ζάντες εφοδιάζονται με ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV σε μεγέθη 120/70 και 190/55, ενισχύοντας τις σπορ ιδιότητες της μοτοσικλέτας και το μπροστινό σύστημα πέδησης της Brembo αποτελείται από δύο δίσκους 320mm και δαγκάνες μονομπλόκ M50.
Ηλεκτρονικά σημεία αναφοράς
Το Streetfighter V2 είναι εξοπλισμένο με μια αδρανειακή πλατφόρμα IMU έξι αξόνων, υποστηρίζοντας έτσι ένα πλήρες και αποτελεσματικό πακέτο ηλεκτρονικών, για αύξηση της ασφάλειας στη χρήση του δρόμου και της απόδοσης στην πίστα. Το πακέτο ηλεκτρονικών περιλαμβάνει Cornering ABS με λειτουργικότητα slide-by-brake, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control και το νέο Ducati Quick Shift 2.0, το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιείται στο Panigale V4, στάνταρ και στις δύο εκδόσεις. Οι εκδόσεις S είναι επίσης εξοπλισμένες με Ducati Power Launch και Pit Limiter στάνταρ.
Ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει άμεσα τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας επιλέγοντας μεταξύ 4 τρόπων οδήγησης (Race, Sport, Street, Rain), που προσφέρουν προκαθορισμένα επίπεδα παρέμβασης, τα οποία μπορούν να τροποποιηθούν από το χρήστη. Με αυτό τον τρόπο, με το απλό πάτημα ενός κουμπιού είναι δυνατή η προσαρμογή του V2 στις προτιμήσεις του αναβάτη και στις διάφορες καταστάσεις οδήγησης.
Τα όργανα είναι μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT 5"με διεπαφή χρήστη που βασίζεται στη λειτουργία Infomode απευθείας από το νέο Panigale V4. Οι τρεις απεικονίσεις (Road, Road Pro και Track) έχουν σχεδιαστεί για να επιτρέπουν στον αναβάτη να επικεντρωθεί στην οδήγηση, τονίζοντας τις σχετικές πληροφορίες με εύκολη αναγνωσιμότητα και πλήρη απεικόνιση.
Η διεπαφή αναβάτη έχει βελτιστοποιηθεί, ενσωματώνοντας τις πληροφορίες όσο το δυνατόν περισσότερο, προκειμένου να μειωθεί η πυκνότητά της και επομένως να βελτιωθεί η αναγνωσιμότητα. Ο μετρητής στροφών, για παράδειγμα, λειτουργεί επίσης ως ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων, ανάβοντας πράσινο στις ιδανικές στροφές και κόκκινο όταν επιτυγχάνεται υπερβολικό στροφάρισμα.
Φωτογραφίες: Ducati
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!