MV Agusta F3 Competizione: Ο επαναπροσδιορισμός της έννοιας Supersport (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
MV Agusta F3 Competizione: Ο επαναπροσδιορισμός της έννοιας Supersport (vid)
Αυτό το νέο μοντέλο της Ιταλικής φίρμας αποτίει φόρο τιμής στην κατηγορία των μεσαίου κυβισμού sport μοτοσικλετών, συνδυάζοντας με τον καλύτερο τρόπο δύναμη, τεχνολογία και στιλ.

Το F3 Competizione γεννήθηκε από την επιθυμία της MV Agusta να επαναπροσδιορίσει τα πρότυπα της κατηγορίας Supersport. Είναι βασισμένο στα τεχνικά και στιλιστικά θεμέλια του F3 RR, της απόλυτης αναφοράς όσον αφορά στις δυναμικές επιδόσεις τόσο σε δρόμο όσο και σε πίστα. Η εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια, σε συνδυασμό με εξαρτήματα και υλικά που στοχεύουν στην κορυφαία απόδοση, προσφέρουν μια απαράμιλλη σύνθεση μορφής και λειτουργίας. Η γλυπτική ομορφιά του, χαρακτηριστική για κάθε μοντέλο της MV Agusta, δημιουργεί μια πραγματικά μοναδική μοτοσικλέτα. Το F3 Competizione θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιο του Varese, κομμάτι-κομμάτι, με μόνο 300 αριθμημένες μονάδες να παράγονται κατά τη διάρκεια του 2025.

MV Agusta

Πλαίσιο και περιφερειακά προς μίμηση

Αυτό που ξεχωρίζει την F3 Competizione από την ήδη εξαιρετική έκδοση RR είναι πρωτίστως το πλαίσιο, το οποίο έχει γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικό και εκλεπτυσμένο χάρη στη συνεργασία με την Öhlins. Το πιρούνι είναι το διάσημο ανάποδο NIX30 με καλάμια 43mm επικαλυμμένα με TiN, συμβάλοντας σημαντικά στη δυναμική συμπεριφορά χάρη στην αποτελεσματικότητά του και το ευρύ φάσμα ρυθμίσεων που παρέχει. Είναι πλήρως ρυθμιζόμενο σε όλες τις υδραυλικές ρυθμίσεις (συμπίεση και επαναφορά) και μηχανικές (προφόρτιση ελατηρίου), με τους δύο ρυθμιστές να βρίσκονται στο πάνω μέρος του πιρουνιού.

MV Agusta

 

Εξίσου εντυπωσιακό είναι το αμορτισέρ Öhlins TTX 36, με τεχνολογία διπλού σωλήνα και εξωτερική φιάλη piggyback. Είναι επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο (συμπίεση και επαναφορά) μέσω εύχρηστων εξωτερικών ρυθμιστών και στηρίζεται σε ένα περίτεχνο μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι. Το αριστοκρατικό πακέτο Öhlins συμπληρώνει το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού 19 θέσεων, που εξασφαλίζει απόλυτη σταθερότητα τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα. Το πακέτο ανάρτησης Öhlins μειώνει το βάρος κατά ένα κιλό σε σύγκριση με το F3 RR. Στον πυρήνα του σχεδίου βρίσκεται ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο χωροδικτύωμα με πλαϊνές πλάκες αλουμινίου. Μια πρόσθετη δυναμική και αισθητική αναβάθμιση παρέχουν οι τροχοί carbon, ειδικά σχεδιασμένοι για τo F3 Competizione, οι οποίοι μειώνουν τη μάζα και το μη αναρτώμενο βάρος κατά 3 κιλά σε σύγκριση με τους τροχούς αλουμινίου του F3 RR.

MV Agusta

Αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν σημαντικά τον χειρισμό και την ευελιξία της μοτοσικλέτας στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ προσθέτουν επίσης μια πινελιά αισθητικής κύρους με το ματ φινίρισμα άνθρακα, μετατρέποντάς τα σε λειτουργικά έργα τέχνης. Το σύστημα πέδησης Brembo περιλαμβάνει μπροστινούς δίσκους διαμέτρου 320mm με τετραπίστονες μονομπλόκ ακτινικές δαγκάνες Stylema. Για να βελτιωθεί περαιτέρω η ήδη εξαιρετική αναλογία ισχύος προς βάρος, το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της MV Agusta δεν άφησε κανένα περιθώριο, Για παράδειγμα, η κλασσική μπαταρία έχει αντικατασταθεί από μία ιόντων λιθίου, εξοικονομώντας επιπλέον 3 κιλά σε βάρος.

MV Agusta

Δυνατός κινητήρας

Στην καρδιά του F3 Competizione βρίσκεται ο εμβληματικός τρικύλινδρος κινητήρας 798cc της MV Agusta, εξοπλισμένος με βαλβίδες τιτανίου και με τον περιοριστή να έχει ρυθμιστεί στις 13.500rpm.Το F3 Competizione επιτυγχάνει ισχύ 160 ίππων χάρη στο σύστημα εξάτμισης της Akrapovic από τιτάνιο, που αναπτύχθηκε ειδικά για αυτό. Η χρήση τιτανίου και άνθρακα για το προστατευτικό κάλυμμα επιτρέπει περαιτέρω μείωση βάρους κατά 3 κιλά. Η συνολική μείωση βάρους είναι 14 κιλά σε σύγκριση με την έκδοση RR, με αποτέλεσμα την αναλογία ισχύος προς βάρος 0,9 ίππους/κιλό. Ο κινητήρας πληροί τα πρότυπα του Eurο5+ και η μοτοσικλέτα διατίθεται σε στάνταρ διαμόρφωση με νόμιμη εξάτμιση για χρήση στο δρόμο. Ο νέος συμπλέκτης υποβοήθησης και ολίσθησης προσφέρει καλύτερες επιδόσεις τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο και μειώνει τη δύναμη που εξασκείται στη μανέτα κατά 50%. Αυτό, σε συνδυασμό με το MV Agusta Electronically Assisted Shift, τόσο για ανεβάσματα όσο και για κατεβάσματα, μεταφράζεται σε μια ακόμα πιο ομαλή και ακριβή εμπειρία οδήγησης.

MV Agusta

Αεροδυναμική για άριστα 10

Η νέα πρόταση της MV Agusta ενσωματώνει την προηγμένη αεροδυναμική τoυ F3 RR, με συγκεκριμένα στοιχεία που στοχεύουν στην παροχή απαράμιλλης απόδοσης στην κατηγορία του. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο φέρινγκ, είναι κατασκευασμένα από σφυρήλατο άνθρακα και μπορούν να δημιουργήσουν 8 κιλά κάθετης δύναμης μπροστά στα 240km/h. Το αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει φυμέ αγωνιστική ζελατίνα, πλαϊνά φέρινγκ από ανθρακονήματα και μπροστινό φτερό σχεδιασμένο να βελτιστοποιεί τη ροή αέρα τόσο για την ψύξη των φρένων όσο και για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του κινητήρα. Ο στόχος είναι να διατηρηθεί ο εξαιρετικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cx) του F3 ενώ παράλληλα αντισταθμίζεται η προστιθέμενη αντίσταση από τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά. Όλα τα αεροδυναμικά εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα με τη χειροτεχνική δεξιοτεχνία που ανέκαθεν ξεχώριζε την MV Agusta.

MV Agusta

Ηλεκτρονικών το ανάγνωσμα

Η έκδοση Competizione είναι εξοπλισμένη με μια νέα ECU σε συνδυασμό με αδρανειακή μονάδα IMU 6 αξόνων. Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Rain, Sport, Race, Custom), Cruise control και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης σει 8 επίπεδα: 2 για την οδήγηση στο βρεγμένο, 3 για το δρόμο και 3 για την πίστα. H έγχρωμη οθόνη TFT 5,5 ιντσών είναι ιδανική για αλληλεπίδραση με την εφαρμογή MV Ride, η οποία επιτρέπει στους αναβάτες να καταγράφουν και να μοιράζονται τις διαδρομές τους, να προσαρμόζουν τις ρυθμίσεις της μοτοσικλέτας από το smartphone τους και να ενεργοποιούν την πλοήγηση στροφή προς στροφή. Το ηλεκτρονικό πακέτο ολοκληρώνεται από το ABS με δύο τρόπους λειτουργίας (Sport και Race) με λειτουργία Cornering για βελτιωμένη ασφάλεια ακόμα και σε κλίση.

MV Agusta

Στη λειτουργία Sport, το ABS είναι ενεργό τόσο στο μπροστινό όσο και στον πίσω τροχό, με ενεργοποιημένες τις λειτουργίες Cornering και ανύψωσης πίσω τροχού (RLM). Στη λειτουργία Race, το ABS είναι ενεργό μόνο μπροστά, οι λειτουργίες Cornering είναι απενεργοποιημένες και η αντίστοιχη RLM έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να είναι λιγότερο παρεμβατική. Το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως μόνο όταν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με την ειδική χαρτογράφηση εξάτμισης Akrapovic και χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην πίστα. Το F3 Competizione είναι επίσης εξοπλισμένο με Launch Control, το οποίο, όταν συνδυάζεται με το σύστημα Front Lift Control (FLC), επιτρέπει την επιτάχυνση 0-100km/h σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα.

Σχεδιασμός έργο τέχνης

Όπως συμβαίνει σε κάθε μοντέλο της MV Agusta, η προσοχή στη σχεδίαση και τη λεπτομέρεια είναι πρωταρχικής σημασίας. Το MV Agusta Centro Stile άντλησε ξεκάθαρη έμπνευση από το F4 Claudio για το F3 Competizione, επιλέγοντας χρώματα όπως Satin Metallic Carbon Black, Satin Intense Silver και Gold, κάνοντας παράλληλα και εκτεταμένη χρήση ινών άνθρακα. Η σέλα είναι επενδυμένη με Alcantara, προσφέροντας ταυτόχρονα φινέτσα και ιδανικό κράτημα και εργονομία κατά την οδήγηση. Ένα ξεχωριστό αισθητικό χαρακτηριστικό είναι το χρυσό φινίρισμα σε ορισμένα εξαρτήματα, ενώ μία ακόμη πινελιά αποκλειστικότητας είναι η αριθμημένη πινακίδα (XXX/300) που τοποθετείται στο τιμόνι με μηχανική CNC.

MV Agusta

Κιτ για τους αγώνες

Το αγωνιστικό κιτ, απαραίτητο για μια περιορισμένη έκδοση MV Agusta όπως το F3 Competizione, είναι ιδανικό για χρήση σε πίστα και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ολόκληρη εξάτμιση Akrapovic τιτανίου (όχι ομολογκαρισμένη για χρήση στο δρόμο), κάλυμμα ινών άνθρακα για το τελικό της εξάτμισης και τάπα ρεζερβουάρ καυσίμου με επεξεργασία CNC.

Φωτογραφίες: MV Agusta

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!