Μετρό, Γραμμή 4: Πού βρίσκονται οι μετροπόντικες «Αθηνά» και «Νίκη»

Κώστας Μπιτσικώκος
Μετρό, Γραμμή 4: Πού βρίσκονται οι μετροπόντικες «Αθηνά» και «Νίκη»
O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε το εργοτάξιο στο Άλσος Βεΐκου.

Το έργο διάνοιξης της σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό, συνεχίζουν οι δύο ΤΒΜ (Tunnel Boring Machine), γνωστοί ως μετροπόντικες. Πρόκειται για την «Αθηνά» που ξεκίνησε από την Κατεχάκη και την «Νίκη» από το Άλσος Βεΐκου. Το εργοτάξιο Φρέαρ ΤΒΜ Βεΐκου επισκέφθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο κατασκευής του έργου.

Πού βρίσκονται οι δύο μετροπόντικες της Γραμμής 4

Τα δύο ΤΒΜ προγραμματίζεται να «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό το 2026, έχοντας κατασκευάσει τα περίπου 13 χλμ. σήραγγας.

  • Μέχρι τώρα η «Αθηνά» έχει διανοίξει 2.050 μέτρα, έχει περάσει το σταθμό «Γουδή» και απέχει μόλις 90 μέτρα από το σταθμό «Ζωγράφου».
  • Από την άλλη πλευρά της Γραμμής 4, η «Νίκη» έχει διανοίξει 520 μέτρα και έχει περάσει τον πρώτο σταθμό «Άλσος Βεΐκου», με κατεύθυνση προς τον επόμενο σταθμό «Γαλάτσι».

«Στόχος μας, απολύτως εφικτός και δέσμευση της αναδόχου εταιρείας, οι δύο μετροπόντικες να ολοκληρώσουν τη διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων, μήκους 13 χλμ., το 2026», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.

Πότε θα δοθεί στο κοινό η Γραμμή 4 του Μετρό

Τα έργα γίνονται στο τμήμα Α, «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Περιλαμβάνει 15 σταθμούς και σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους 12,8 χιλιομέτρων.

 

Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε την έναρξη εμπορικής λειτουργίας εντός του 2029, όμως λόγω των καθυστερήσεων που παρατηρούνται σε περιοχές όπως τα Εξάρχεια και το Πάρκο Ριζάρη, εκτιμάται ότι τα δρομολόγια δεν θα ξεκινήσουν πριν το 2030-2031.

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Η Γραμμή 4 του Μετρό σε αριθμούς

• 15 σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)
• 85.000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων
• 300 δέντρα έχουν ήδη μεταφυτευθεί τους πρώτους πέντε μήνες των εργασιών και εκκρεμεί η μεταφύτευση περίπου 1.000 δέντρων επιπλέον, σε θέσεις (φυτώρια, πλατείες, παρτέρια κλπ) που υποδεικνύουν οι δήμοι Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.
• Το αστικό πράσινο θα αυξηθεί συνολικά κατά 3.000 επιπλέον δέντρα
• 1,5 με 2 χρόνια διαρκεί η εκσκαφή ενός σταθμού Μετρό
• 2 μετροπόντικες θα κατασκευάσουν τις σήραγγες της Γραμμής 4
• 15-18 μέτρα την ημέρα σκάβουν οι μετροπόντικες
• Σε 30 μέτρα βάθος κατά μέσο όρο και τοπικά μέχρι 75 μέτρα βάθος οι σήραγγες της Γραμμής 4
• Σε βάθος από 20 μέτρα (Άλσος Βεϊκου) μέχρι 36.5 μέτρα (Ελικώνος) οι σταθμοί της Γραμμής 4
• 318 λιγότεροι τόνοι CO2 και 53.000 λιγότερα ΙΧ ημερησίως
• 20 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό
• 2 κόμβοι μετεπιβίβασης, με τη Γραμμή 3 στον σταθμό Ευαγγελισμό και με τη Γραμμή 2 στο σταθμό Ακαδημία (Πανεπιστήμιο)
• Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
• Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά.
• Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά.

Photo Credits: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!