Bimota KB998 Rimini: Πρώτα στο δρόμο και μετά στην πίστα
Από την ίδρυση της μικρής αλλά ξακουστής Bimota το μακρινό 1973, η τακτική της ιταλικής εταιρείας ήταν να παίρνει κινητήρες από μεγάλους κατασκευαστές (Honda, Ducati, Suzuki, Kawasaki, Yamaha) και και να τους χρησιμοποιεί σε δικά της πλαίσια, εφαρμόζοντας παράλληλα καινοτομικές τεχνολογίες που έχουν συζητηθεί πολύ, ειδικά στην ανάρτηση. Όπως ακριβώς συμβαίνει και τώρα με το νέο KB998 Rimini, το οποίο χρησιμοποιεί κινητήρα από Kawasaki ZX-10RR και αποτελεί τη βάση της μοτοσυκλέτας που θα συμμετέχει από το 2025 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike (WorldSBK).
Έχει προϊστορία
Αυτή δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της Bimota στο WSBK, με την εταιρεία να πρωτοεμφανίζεται στο θεσμό το 1988, με το νυν αφεντικό της ομάδας Ducati MotoGP, Davide Tardozzi, να κερδίζει πέντε αγώνες με ένα YB4, όντας πολυνίκης της χρονιάς. Αλλά ίσως το πιο αξιομνημόνευτο ήταν η σχεδόν ακατανόητη νίκη του αείμνηστου Anthony Gobert στο Phillip Island το 2000 με ένα SB8K, όπου κέρδισε τον παγκόσμιο πρωταθλητή Carl Fogarty σε έναν αξέχαστο βρόχινο αγώνα που κρίθηκε στις λεπτομέρειες. Μετά από πολλά χρόνια, συγκεκριμένα το 2014, επανήρθε με αναβάτες τους Ayrton Badovini και Christian Iddon στις σέλες των μοντέλων BB3. Ωστόσο, η μοτοσυκλέτα αρχικά δεν είχε αρκετές μονάδες στην παραγωγή για να περάσει τους κανόνες έγκρισης του πρωταθλήματος. Έγινε ένας συμβιβασμός με την οργανώτρια εταιρεία και της επετράπη να συμμετάχει μετά τον δεύτερο αγώνα της σεζόν. Ήταν μια τελείως αποτυχημένη προσπάθεια όμως, με την ομάδα να μην έχει πάρει έστω και ένα βαθμό.
Η συνεργασία με την Kawasaki
H αναγέννηση της Bimota έγινε το 2019, όταν στην έκθεση μοτοσυκλέτας του Μιλάνου o Hiroshi Ito από την Kawasaki Ιαπωνίας δήλωσε τα εξής: «Eίμαι πολύ χαρούμενος και πολύ ενθουσιασμένος που σήμερα μπορώ να μοιραστώ μαζί σας την αναβίωση της Bimota. Η Kawasaki έχει ιδρύσει μια επενδυτική εταιρεία στην Ιταλία σαν θυγατρική της Kawasaki Motors Europe. Σε αυτό το στάδιο, είμαστε στη διαδικασία κατοχύρωσης των εμπορικών σημάτων της Bimota SA στο όνομα της εταιρείας μας. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, η εταιρεία θα μετονομαστεί σε Bimota SPA, με τη B & Motion SA (πρώην Bimota SA) και την Kawasaki Motors Europe να κατέχουν το 50,1% και το 49,9% αντίστοιχα των μετοχών».
Τα λόγια του Ιάπωνα ιθύνοντα έχουν γίνει πλέον πραγματικότητα και για την ιστορία να σας πούμε ότι ο πρώτος καρπός αυτής της συνεργασίας ονομάστηκε Tesi H2, είναι ακόμα στην παραγωγή και διαθέτει κινητήρα turbo 300 ίππων! Επί του παρόντος, η Bimota κατασκευάζει έξι μοντέλα, όλα με κινητήρες Kawasaki: Tesi H2, Tesi H2 Terra, KB4, KB4RC, BX450 και -πλέον- KB998.
Μέλημα το πρωτάθλημα WSBK
Το KB998 οφείλει τη δημιουργία του στην απόφαση της Bimota να μπει στους αγώνες. Ως γνωστόν, η Kawasaki αποσύρει την εργοστασιακή της ομάδα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike την επόμενη σεζόν και η νεοσύστατη Bimota by Kawasaki Racing Team θα αναλάβει τις δύο κενές θέσεις που αφήνει πίσω της με αναβάτες τους Alex Lowes και Alex Βassani. Βέβαια η Kawasaki δεν θα απουσιάσει τελείως, με τις δύο εργοστασιακές μοτοσυκλέτες της να περνούν στην ευθύνη της δορυφορικής ομάδας Kawasaki Puccetti Racing (με έναν για την ώρα ανακοινωθέντα αναβάτη, τον Garrett Gerloff).
Για να μπορεί να συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το νέο ΚΒ998 θα πρέπει να ομολογκαριστεί, κάτι που σημαίνει πως η Bimota θα πρέπει να κατασκευάσει 500 μονάδες εμπορίου, μοτοσυκλέτες δηλαδή που θα μπορούν να κυκλοφορούν στο δρόμο νομότυπα. Η πρώτη παρτίδα των 125 μονάδων θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2025, άλλες 125 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 και οι υπόλοιπες 250 έως τον Δεκέμβριο του 2026. Στον πυρήνα του βρίσκεται ο εν σειρά τετρακύλινδρος κινητήρας του Kawasaki ZX-10RR, με χωρητικότητα 998cc και απόδοση 200Ηp.
Η τεχνική βάση
Όπως το τρέχον ZX-10RR, το KB998 χρησιμοποιεί ένα ανεστραμμένο πιρούνι Showa Balance Free 43mm (BFF) και ένα αμορτισέρ Showa Balance Free Rear Cushion (BFRC) lite, αμφότερα πλήρως ρυθμιζόμενα. Στα φρένα βλέπουμε ένα ζευγάρι δαγκάνες Brembo τεσσάρων εμβόλων ακτινικής διάταξης με δίσκους 330mm μπροστά και δαγκάνα μονού εμβόλου με δίσκο 220mm πίσω, που όμως πιθανότατα δεν θα συνεργάζονται με το έξυπνο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος της Kawasaki (KIBS). Το KB998 χρησιμοποιεί σφυρήλατους τροχούς Marchesini σε μεγέθη 17 x 3,5” μπροστά και 17 x 6,0” πίσω, ενώ εντύπωση προκαλεί το βάρος των 194 κιλών, το οποίο -και παρά την εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος- είναι μόλις δύο πάνω από το ΖΧ-10RR. Βασικός υπεύθυνος για το υπέρβαρο του πράγματος είναι το χαλύβδινο πλαίσιο, είναι περίεργο που δεν έβαλαν ένα αλουμινένιο να κάνουν τη δουλειά τους.
Φωτογραφίες: Bimota
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!