Ducati Streetfighter V4 2025: Με συνταγή Fight Formula από Panigale V4 (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Ducati Streetfighter V4 2025: Με συνταγή Fight Formula από Panigale V4 (vid)
Για πρώτη φορά σε μοντέλο Streetfighter η Ducati τοποθετεί τον κινητήρα Desmosedici Stradale στην ίδια διαμόρφωση με τo ακραίο superbike Panigale V4.

Με το καλημέρα λοιπόν, το νέο Ducati Streetfighter V4 γίνεται το νέο σημείο αναφοράς επιδόσεων στην κατηγορία, με αναλογία ισχύος/βάρους 1,13 hp/kg!. Η τεχνολογία του προέρχεται από το MotoGP προκειμένου να συνδυάσει τη διασκέδαση στο δρόμο με τις επιδόσεις Superbike στην πίστα όπως ποτέ άλλοτε. Τα ηλεκτρονικά και το πλαίσιο προέρχονται απευθείας από το Panigale V4 του 2025, με την αεροδυναμική να ενσωματώνεται περισσότερο στο στυλ της μοτοσυκλέτας και το νέο κοίλο συμμετρικό ψαλίδι.

Ducati

Και εγένετο γκάζι με τη σέσουλα

Το έβδομο επεισόδιο της Ducati World Première έχει ως πρωταγωνιστή το νέο Streetfighter V4. Μια μοτοσυκλέτα που γεννήθηκε από την εφαρμογή της Fight Formula στο επίσης νέο Panigale V4, την έβδομη επαναστατική γενιά superbike της Ducati, εξελίσσοντας έτσι όλα τα σημεία αναφοράς της κατηγορίας όσον αφορά στις επιδόσεις, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την άνεση και την απόλαυση του αναβάτη για τη χρήση στο δρόμο. Το νέο Streetfighter V4 είναι το πιο όμορφο, ταχύτερο και εξελιγμένο superbike της Ducati όλων των εποχών, χωρίς φέρινγκ, με ψηλό και φαρδύ τιμόνι, βάρος 189Κg(!), κινητήρα Desmosedici Stradale απόδοσης 214Ηp(!), αεροδυναμικά πτερύγια και ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων μοναδικό στον κόσμο.

Ducati

 

Η σύνδεση με το Panigale V4 είναι τώρα πιο άμεση από ποτέ: ο κινητήρας είναι στην ίδια διαμόρφωση -η διαφορά των δύο ίππων οφείλεται σε διαφορές στην εισαγωγή- όπως και το πλαίσιο και οι ηλεκτρονικές δυνατότητες. Για πρώτη φορά η Ducati επέλεξε να μεταφέρει την τεχνολογία και τις επιδόσεις του κορυφαίου μοντέλου της γκάμας της σε μια γυμνή μοτοσυκλέτα χωρίς καμία φειδώ, δημιουργώντας ένα σύνολο που συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τους δύο κόσμους. Συμπεριφορά supersport στην πίστα και οδηγική απόλαυση ενός γνήσιου streetfighter. Η εντυπωσιακή αναλογία ισχύος/βάρους, που προέρχεται από έναν ελαφρύτερο και ισχυρότερο κινητήρα (+6Hp) εγκεκριμένο κατά Euro5+, σε συνδυασμό με τις εξελίξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων και του πλαισίου, όπως DVO, ανάρτηση Öhlins Smart EC3.0 και το νέο σύστημα πέδησης Race eCBS, καθιστούν τo νέo Streetfighter V4 ακόμα πιο αποτελεσματικό στην πίστα. Ταυτόχρονα, είναι σε θέση να εγγυηθεί μεγάλη διασκέδαση στο δρόμο με κορυφαία άνεση στην καθημερινή οδήγηση. Αυτό οφείλεται στο ευρύτερο εύρος βαθμονόμησης που εγγυώνται οι αναρτήσεις, σε ένα πιο στιβαρό πλαίσιο που δίνει στον αναβάτη καλύτερη αίσθηση και μεγαλύτερη ευκολία οδήγησης και σε έναν πιο περιορισμένο θόρυβο εξάτμισης, αλλά ταυτόχρονα ικανό να δώσει εξαιρετικό χαρακτήρα στη μοτοσυκλέτα.

Κινητήρας Desmosedici Stradale

Ο κινητήρας προέρχεται από αυτόν του Panigale V4, με ακόμη πιο άμεση σύνδεση από το προηγούμενο μοντέλο. Ο ονόματι Desmosedici Stradale προέρχεται από τον κινητήρα των Ducati που αγωνίζονται στο MotoGP, με τα οποία μοιράζεται πολλές τεχνικές λύσεις, ξεκινώντας από την αρχιτεκτονική. Πρόκειται για έναν V4 90° με δεσμοδρομική κατανομή, στροφαλοφόρο άξονα αντίθετης περιστροφής και χρονισμό Twin Pulse, ο οποίος δίνει στο Streetfighter V4 έναν ήχο πολύ παρόμοιο με αυτόν του Desmosedici GP. Οι 214Hp στις 13.500rpm και η μέγιστη ροπή των 12,2Kgm στις 11.250rpm είναι τιμές που εντυπωσιάζουν και οι οποίες μπορούν να γίνουν ακόμα καλύτερες με την αγωνιστική εξάτμιση Ducati Performance by Akrapovič. Σε αυτήν την περίπτωση η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 226 ίππους!

Ducati

Σχεδίαση που ξεφεύγει

Ο σχεδιασμός της μοτοσυκλέτας διατηρεί το αδιαμφισβήτητο DNA της σειράς Streetfighter και την Panigale φύση. Με πιο ισορροπημένες αναλογίες και κατανομή όγκων μπροστά/ πίσω, το Streetfighter V4 έχει γραμμές που κάνουν τη μοτοσυκλέτα να φαίνεται έτοιμη να εκτοξευθεί προς την επόμενη στροφή. Ένας εντελώς νέος προβολέας full-LED ενισχύει το επιθετικό πρόσωπο του νέου μοντέλου, διατηρώντας την χαρακτηριστική μπροστινή όψη. Στο πίσω μέρος, τα full-LED φώτα χωρίζονται λειτουργικά σε δύο μέρη, δημιουργώντας το διπλό C που χαρακτηρίζει τα πιο σπορ μοντέλα Ducati. Το ιδιαίτερα στενό ρεζερβουάρ των 16 λίτρων χαρακτηρίζεται από ένα κατά μήκος νεύρο και αντανακλάται στη μεγαλύτερη παρουσία της ουράς, πιο επιμήκης προς τα πίσω, με μικρότερη βάση πινακίδας κυκλοφορίας ενώ η σέλα του συνοδηγού είναι τοποθετημένη χαμηλότερα από τo προηγούμενο μοντέλο.

Ducati

Τέλος, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα κεκλιμένα προς τα εμπρός διπλά πτερύγια, χαρακτηριστικό στοιχείο του μοντέλου από την πρώτη του έκδοση. Σε σύγκριση με το προηγούμενο είναι πιο αποτελεσματικά (+17Κg κάθετης δύναμης στα 270km/h) και ενσωματώνονται με πιο εκλεπτυσμένο και εξελιγμένο τρόπο. Τα φτερά επιτρέπουν μια μοτοσυκλέτα με ιδιαίτερα γρήγορη γεωμετρία πλαισίου ναι είναι ταυτόχρονα και πολύ σταθερή σε υψηλές ταχύτητες. Τέλος, η εξάτμιση που τοποθετείται κάτω από τον κινητήρα ασπάζεται το στιλιστικό αποτύπωμα των σπορ μοτοσυκλετών της Ducati, διατηρώντας το κέντρο βάρους χαμηλό και αφήνοντας μια καθαρή εικόνα του νέου κοίλου συμμετρικού ψαλιδιού διπλής όψης, που αναδεικνύεται οπτικά από την απουσία του όγκου της εξάτμισης.

Εργονομία

Η θέση οδήγησης προέρχεται από εκείνη του Panigale V4, αλλά έχει καθοριστεί με διπλό στόχο τη βελτίωση του ελέγχου και την αύξηση της άνεσης, ειδικά για ψηλότερους αναβάτες. Το σύνολο ρεζερβουάρ-σέλας, χάρη στη αυξημένη ευρυχωρία, προσφέρει στον αναβάτη μεγαλύτερη ελευθερία διαμήκους κίνησης και την τοποθέτηση και διατήρηση μιας πιο αεροδυναμικής στάσης. Μια βαθιά εσοχή στο πάνω μέρος αποτρέπει στο προστατευτικό πηγουνιού του κράνους να βρίσκει στο ρεζερβουάρ. Ταυτόχρονα, η πίσω περιοχή του ρεζερβουάρ, σε συνδυασμό με τα πλαϊνά καλύμματα και το σχήμα της σέλας, υποστηρίζει καλύτερα τον αναβάτη κατά το φρενάρισμα, κατά την είσοδο αλλά και τη διάρκεια της στροφής. Ο αναβάτης σταθεροποιεί τα γόνατά του με μεγαλύτερη ευκολία για να αντισταθμίσει την επιβράδυνση και να βγει έξω από τη σέλα όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε κλίση, μειώνοντας έτσι την προσπάθεια στα χέρια και επομένως μειώνει την κόπωση και αυξάνει τον έλεγχο. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο η κλίση του τιμονιού έχει μετακινηθεί προς τα πίσω, έχει έρθει πιο κοντά στον αναβάτη κατά 10mm και τα μαρσπιέ είναι χαμηλότερα και πιο μπροστά, τοποθετημένα και 10mm πιο μέσα. Τέλος, δύο κανάλια που βρίσκονται μέσα στα πλαϊνά πάνελ απομακρύνουν το ζεστό αέρα από τα πόδια του αναβάτη.

Ducati

Πλαίσιο προερχόμενο από το MotoGP

Το Streetfighter V4 δεν ήταν ποτέ τόσο κοντά στο Panigale V4. Χάρη στο πολύ στιβαρό πλαίσιο της νέας superbike από την Borgo Panigale, σε αυτό το μοντέλο δεν ήταν απαραίτητο να επιμηκυνθεί το ψαλίδι για να δοθεί σταθερότητα στη μοτοσυκλέτα, αλλά ήταν αρκετό μόνο να δοθεί προσοχή στις διαστάσεις του μπροστινού πλαισίου (+0,5° γωνία διεύθυνσης, +1mm στο ίχνος) για να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ ευελιξίας και σταθερότητας. Προερχόμενο απευθείας από το νέο Panigale, το πλαίσιο του Streetfighter V4 είναι εντελώς νέο. Το μπροστινό τμήμα είναι ελαφρύτερο και με μειωμένη πλευρική ακαμψία σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο (-39%) για να προσφέρει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη υπό κλίση και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην κορυφή της στροφής και στη διατήρηση της τροχιάς.

Επιπλέον, το κοίλο συμμετρικό ψαλίδι βελτιώνει την πρόσφυση κατά την έξοδο από τις στροφές και την αίσθηση του αναβάτη κατά την επιτάχυνση, με μείωση της πλευρικής ακαμψίας (-43% σε σύγκριση με το μονόμπρατσο του προηγούμενου μοντέλου) και συνολική ελάφρυνση όλου του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας κατά 2,9Κg. Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου με τις πέντε ακτίνες είναι εμπνευσμένες από αυτές του DesmosediciGP και ζυγίζουν μόνο 2,95kg και 4,15kg μπροστά και πίσω αντίστοιχα.

Ducati

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Öhlins NIX/TTX τρίτης γενιάς της έκδοσης Streetfighter V4 S επεκτείνει το φάσμα ρύθμισής της, επιτρέποντας τη χρήση πιο άνετων επιλογών για χρήση στο δρόμο και πιο σφικτών και αποτελεσματικών κατά την απαιτητική οδήγηση της πίστας. Ταυτόχρονα, η αυξημένη ταχύτητα των υδραυλικών βαλβίδων προσφέρει ακριβέστερη και πιο άμεση απόκριση σε κάθε κατάσταση οδήγησης. Επιπλέον, σε σύγκριση με το Panigale V4, ο σύνδεσμος της πίσω ανάρτησης έχει αναθεωρηθεί για να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στο δρόμο, η οποία αυξάνεται περαιτέρω χάρη στη στρατηγική "Cruise Detection". Η στρατηγική αυτή μαλακώνει την ανάρτηση όταν ανιχνεύει σταθερό ρυθμό, όπως στην οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, αυξάνοντας σημαντικά την άνεση του αναβάτη.

Όπως και το νέο Panigale V4 έτσι και το νέο Streetfighter V4 διαθέτει δαγκάνες εμπρός φρένων Brembo Hypure. Ελαφρύτερες (-60 γρ. ανά ζεύγος σε σύγκριση με τις Stylema του προηγούμενου μοντέλου) και υψηλότερης απόδοσης, οι δαγκάνες Brembo Hypure διαχέουν τη θερμότητα που παράγεται από το φρενάρισμα πιο αποτελεσματικά, προσφέροντας πιο σταθερή απόδοση και επομένως μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα για τους αναβάτες στην αναζήτηση των ορίων τους.
Το σύστημα Race eCBS με λειτουργία Cornering, που αναπτύχθηκε από τη Ducati σε συνεργασία με τη Bosch, είναι σε θέση να ενεργοποιήσει και να ρυθμίσει το πίσω φρένο περιορίζοντας τις μεταφορές φορτίου και βελτιώνοντας τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας στη φάση φρεναρίσματος τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα, ακόμα και όταν ο αναβάτης πατάει μόνο το μπροστινό φρένο. Το σύστημα προσφέρει πέντε επίπεδα ρύθμισης έναντι των τριών του προηγούμενου μοντέλου.

Ducati

Ducati Vehicle Observer

Το Ducati Vehicle Observer, ένας αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από τη Ducati Corse στο MotoGP, προσομοιώνει τη λειτουργία περισσότερων από 70 αισθητήρων, βελτιώνοντας έτσι τις στρατηγικές ηλεκτρονικού ελέγχου, οι οποίες μπορούν να επιτύχουν πρωτοφανή αποτελεσματικότητα στη μαζική παραγωγή. Η ακρίβεια αυτής της λειτουργικότητας επιτρέπει στα χειριστήρια να παρεμβαίνουν με σχεδόν διαισθητικό τρόπο για να ικανοποιήσουν άμεσα τις ανάγκες του αναβάτη στην αναζήτηση της μέγιστης απόδοσης.

Ducati

Το νέο Streetfighter V4 είναι εξοπλισμένο με ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών : Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control και Ducati Quick Shift 2.0. Το σύστημα DQS 2.0 χρησιμοποιεί μια στρατηγική που βασίζεται αποκλειστικά στον αισθητήρα γωνιακής θέσης του κιβώτιου ταχυτήτων, έτσι ώστε ο αναβάτης να μπορεί να χρησιμοποιήσει το λεβιέ ταχυτήτων χωρίς μικροδιακόπτες και έτσι να προσφέρει στον αναβάτη μια πιο άμεση αίσθηση με μειωμένη διαδρομή.

Νέος πίνακας οργάνων 8:3

Το νέο ταμπλό 6,9" με αναλογία διαστάσεων 8:3 προσφέρει μέγιστη αναγνωσιμότητα και είναι τέλεια ενσωματωμένο στη γραμμή του νέου μοντέλου. Το προστατευτικό γυαλί χρησιμοποιεί τεχνολογία οπτικής συγκόλλησης για να εγγυηθεί βέλτιστη αναγνωσιμότητα σε μαύρο φόντο ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το σύστημα προσφέρει διαφορετικές διαμορφώσεις, (Infomode) για χρήση στο δρόμο ή στην πίστα, συνδυάζοντας την πληρότητα και την αναγνωσιμότητα των πληροφοριών για χρήση στο δρόμο ή υποστηρίζοντας τον μοτοσυκλετιστή στην αναζήτηση μέγιστων επιδόσεων στην πίστα.

Ο πίνακας οργάνων αλλάζει δυναμικά τη διάταξή του, μετακινώντας τις στήλες και ανακατανέμοντας το χώρο στην οθόνη, για να προσφέρει μέγιστη ορατότητα στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται, όπως πχ η πλοήγηση. Ομοίως, επιλέγοντας τo View mode, η αριστερή στήλη κερδίζει χώρο μετακινώντας το στροφόμετρο προς τα δεξιά και συμπιέζοντας τη δεξιά στήλη για να εμφανίσει τις διάφορες διαθέσιμες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου του TPMS, της στιγμιαίας ροπής και της παρεχόμενης ισχύος, των πλευρικών και διαμήκων τιμών επιτάχυνσης, των στιγμιαίων τιμών για την γωνία κλίσης και της δράσης στο γκάζι και το φρένο.

Ducati

Το Road Infomode έχει πολύ καθαρά γραφικά, με μεγάλη έμφαση στο κυκλικό στροφόμετρο, τοποθετημένο στο κέντρο και με την ένδειξη της επιλεγμένης ταχύτητας. Η αριστερή πλευρά της οθόνης προορίζεται για τις ρυθμίσεις, την πλοήγηση, αν είναι εγκατεστημένη, τη συσκευή αναπαραγωγής μουσικής, τη διαχείριση του smartphone και των θερμαινόμενων grip (αξεσουάρ) και τις διάφορες λειτουργίες που είναι διαθέσιμες για καθεμία από αυτές τις λειτουργίες. Στη δεξιά πλευρά υπάρχουν οι ενδείξεις ταχύτητας, ώρας, θερμοκρασίας νερού και cruise control, εφόσον είναι ενεργοποιημένη.

Το Track mode, σε συνδυασμό by default με τη λειτουργία Race Riding Mode, έχει σχεδιαστεί για να δίνει τη μέγιστη έμφαση στις πιο σχετικές πληροφορίες στην οδήγηση πίστας. Το στροφόμετρο είναι τοποθετημένο στο πάνω μέρος της οθόνης, με κλίμακα συμπιεσμένη έως τις 9.000rpm, ενώ στο κέντρο ο αναβάτης βρίσκει την ένδειξη της επιλεγμένης σχέσης και στα δεξιά τα επίπεδα που έχουν οριστεί για τα ηλεκτρονικά χειριστήρια (τροποποιήσιμα μέσω του δεξιού rocker) και την ενεργοποίησή τους. Στην αριστερή στήλη βρίσκουμε το χρονόμετρο, το οποίο τοποθετώντας το αξεσουάρ DDL ή μέσω της μονάδας GPS είναι σε θέση να δείξει το χρόνο γύρου με διαφορετικούς χρόνους split, τον αριθμό γύρου και την ένδειξη της βελτίωσης σε απόλυτους όρους ή σε σχέση με το σχετικό session χρησιμοποιώντας τους ίδιους χρωματικούς κωδικούς (λευκό, γκρι, πορτοκαλί, κόκκινο) που χρησιμοποιούνται στο MotoGP.

Ducati

Έκδοση Streetfighter V4 S

Κινητήρας Desmosedici Stradale 1.103cc
◆ Μέγιστη ισχύς 214Ηp/13.500rpm
◆ Μέγιστη ροπή 12,2Kgm/11.250rpm
◆ Βάρος πλήρης υγρών χωρίς καύσιμο: 189Kg
◆"Μπροστινό πλαίσιο"
◆ Ρεζερβουάρ αλουμινίου 16 λίτρων
◆ Ηλεκτρονική ανάρτηση Ducati (DES) 3.0
◆ Πιρούνι Öhlins NIX-30 με σύστημα ελέγχου Öhlins Smart EC 3.0
◆ Αμορτισέρ Öhlins TTX 36 με σύστημα ελέγχου Öhlins Smart EC 3.0
◆ Σταμπιλιζατέρ τιμονιού Öhlins με σύστημα ελέγχου Öhlins Smart EC 3.0
◆ Σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου
◆ Μπαταρία λιθίου
◆ Σύστημα πέδησης με δαγκάνες Brembo Hypure monobloc
◆ Ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV Corsa με διάσταση 200/60 πίσω
◆ Ενσωματωμένα αεροδυναμικά πτερύγια
◆ Πακέτο ηλεκτρονικών τελευταίας γενιάς με αδρανειακή μονάδα μέτρησης 6 αξόνων (6D IMU)
◆ Race eCBS με λειτουργία Cornering | Ducati Traction Control (DTC) | Έλεγχος ολίσθησης Ducati (DSC) | Ducati Wheelie Control (DWC) | Ducati Power Launch (DPL) | Ducati Quick shift up/down (DQS) | Engine Brake Control (EBC) | Ducati Vehicle Observer (DVO)
◆ Κουμπιά γρήγορης αλλαγής προγραμμάτων
◆ Νέος πίνακας οργάνων TFT 6,9" με αναλογία διαστάσεων 8:3
◆ Riding Modes (Race, Sport, Road, Wet)
◆ Προβολέας full-LED με DRL
◆ Μονόσελο (κιτ σέλας συνοδηγού, μέσω αξεσουάρ)
◆ Προεγκατάσταση για Ducati Data Logger (DDL) και Ducati Multimedia System (DMS)

Έκδοση Streetfighter V4

Ίδιος βασικός εξοπλισμός με το V4 S και τις εξής διαφορές:

◆ Βάρος πλήρης υγρών χωρίς καύσιμο: 191Κg
◆ Πιρούνι Showa 43mm (BPF) πλήρως ρυθμιζόμενο
◆ Sachs monoshock πλήρως ρυθμιζόμενο
◆ Σταμπιλιζατέρ τιμονιού Sachs
◆ Ζάντες ελαφρού κράματος πέντε ακτίνων
◆ Μπαταρία λιθίου

Τα νέα Streetfighter V4 και V4 S αναμένονται στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2025.

Φωτογραφίες: Ducati

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!