Ducati Multistrada V2: Νέα καρδιά, λιγότερα κιλά (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Ducati Multistrada V2: Νέα καρδιά, λιγότερα κιλά (vid)
Μετά τα Panigale και Streetfighter, ήρθε η ώρα και για το Multistrada να δεχθεί το νέο κινητήρα V2 της Ducati, με τα αποκαλυπτήριά του να γίνονται στην έκθεση της Κολωνίας πριν από λίγες ημέρες.

Με τις βελτιώσεις να αποσκοπούν στη σημαντική απώλεια βάρους, τον όλο χειρισμό και την ευκολία στην οδήγηση, το νέο Ducati Multistrada V2 θέτει νέα σημεία αναφοράς διατηρώντας το μπροστινό τροχό 19 των ιντσών και έχοντας επανασχεδιαστεί πλήρως γύρω από το νέο δικύλινδρο V2 των 890cc και 115Ηp.

Χάρη σε ένα έργο εμπνευσμένο από την αναζήτηση της μέγιστης ελαφρότητας και επικεντρωμένο στο μονοκόκ πλαίσιο και τον νέο κινητήρα V2 της Ducati, το νέο Multistrada V2 ζυγίζει 18 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Τα 199 κιλά του σε κατάσταση λειτουργίας χωρίς καύσιμο αντιπροσωπεύουν τη χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία, ωφελώντας το χειρισμό και τους ελιγμούς από στάση και με χαμηλή ταχύτητα, ακόμη και όταν είναι πλήρως φορτωμένο. Το χαμηλό του βάρος, σε συνδυασμό με την απόδοση του δικύλινδρου με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, ένα πακέτο ηλεκτρονικών αναφοράς και μια προσεκτική εργονομική και αεροδυναμική εξέλιξη, σημαίνει ότι η οδηγική απόλαυση, η κατανάλωση καυσίμου, οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά του νέου Multistrada V2 θα μετατρέψει κάθε διαδρομή σε μια ευχάριστη εμπειρία.

Ducati

Η σχεδίαση

 

Η σχεδίαση του νέου Multistrada V2 αντλεί έμπνευση από τις στυλιστικές ιδέες που έχουν γράψει την ιστορία της οικογένειας Multistrada: οριζόντια ισορροπημένοι όγκοι, με ελαφριά και κοντή ουρά, μπροστινό μέρος που χαρακτηρίζεται από σπορ γραμμές τονισμένες από τα πλαϊνά πάνελ και χαρακτηριστικό ράμφος, είναι άμεσα διακριτικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας. Το Centro Stile της Ducati καθόρισε τις γραμμές του σε στενή συνεργασία με τεχνικούς Έρευνας και Ανάπτυξης, για να ενσωματώσει αεροδυναμικές λύσεις στη σχεδίαση, με στόχο τη βελτίωση της θερμικής άνεσης και της προστασίας από τα στοιχεία της φύσης.

Η ζελατίνα του φέρινγκ, άκρως προστατευτική και ρυθμιζόμενη σε ύψος, δημιουργήθηκε μέσα από προσεκτική αεροδυναμική έρευνα που αφορούσε και τους εκτροπείς. Για θερμική άνεση, όπως και στο Multistrada V4, έχουν εισαχθεί πλευρικοί μεταφορείς αέρα upwash, που βοηθούν στην κατεύθυνση του φρέσκου αέρα στα πόδια του αναβάτη.

Ducati

Οι νέοι προβολείς DRL είναι εμπνευσμένοι από τις τελευταίας γενιάς Panigale και Multistrada V4 και βοηθούν στον καθορισμό μιας συμπαγούς και επιθετικής μπροστινής όψης, άμεσα αναγνωρίσιμης. Το πιο κοντό ράμφος ενσωματώνεται ιδανικά στο φέρινγκ και δημιουργεί μια πιο αρμονική εικόνα. Τα φλας, λεπτά και εναρμονισμένα στη σχεδίαση των πλαϊνών πάνελ, έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως και επανατοποθετηθεί για να προσφέρουν βέλτιστη ορατότητα και να δημιουργούν ένα κενό μεταξύ αυτών και του φέρινγκ, επιτρέποντας τη διέλευση φρέσκου αέρα προς τον αναβάτη. Η ουρά είναι πολύ λεπτή και ελαφριά, χάρη στη κοντύτερη πίσω λαβή, πλήρως επανασχεδιασμένη για να εγγυάται τη λειτουργικότητα και την εργονομία.

Εργονομία και άνεση

Η εργονομία του Multistrada V2 έχει αναθεωρηθεί πλήρως με μεγάλη προσοχή στην άνεση. Οι σέλες αναβάτη και συνεπιβάτη έχουν επανασχεδιαστεί και η ευρυχωρία των επιβατών έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο όσον αφορά στο χώρο για τα πόδια και το σώμα. Για να μπορεί ο αναβάτης να πατά τα πόδια του στο έδαφος με ασφάλεια, το νέο Multistrada V2 έχει εξοπλιστεί με μια σέλα που μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο θέσεις, στα 850 και 830mm. Επιπλέον, ο κατάλογος Ducati Performance προσφέρει ως αξεσουάρ μια σέλα ανυψωμένη στα 870mm και μια χαμηλωμένη στα 810mm. Στην έκδοση S, χάρη στο ημιενεργό DSS (Ducati Skyhook Suspension) και το σύστημα Minimum Preload, είναι δυνατό να χαμηλώσει στα μόλις 790mm.

Ducati

Νέος V2

Το νέο Multistrada V2 είναι εξοπλισμένο με το νέο κινητήρα Ducati V2, έναν 90° V-twin, 890 cc με μεταβλητό χρονισμό και διανομή βαλβίδων εισαγωγής IVT με ανάκληση βαλβίδας σπειροειδούς ελατηρίου. Αυτός ο νέος κινητήρας, εξαιρετικά συμπαγής και ελαφρύς (που ζυγίζει μόνο 54,9Kg) συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του βάρους της μοτοσυκλέτας. Σε αυτή τη διαμόρφωση αποδίδει 115 ίππους στις 10.750rpm και 92Nm ροπής στις 8.250rpm.

Χάρη στο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ο V2 βελτιστοποιεί την απόδοση και την κατανάλωση. Η ισχύς στις υψηλές στροφές συνδυάζεται με παρατεταμένη παροχή ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές: περισσότερο από το 70% της μέγιστης ροπής είναι ήδη διαθέσιμο από τις 3.500rpm και μέχρι τις 11.000rpm η τιμή δεν πέφτει ποτέ κάτω από το 75%. Αυτό συνδυάζεται με μια πιο κανονική καύση στις χαμηλές στροφές, η οποία παρέχει πολύ ρευστή απόκριση στα μικρά ανοίγματα του γκαζιού, με το μεγαλύτερο σφόνδυλο να βελτιώνει την οδηγική απόλαυση χάρη στην πιο ομαλή απόκριση ανοίγματος του γκαζιού.

Ducati

Τέλος, οι σχέσεις μετάδοσης έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το Multistrada V2, με κοντύτερη πρώτη και δεύτερη σχέση για βελτίωση της χρηστικότητας σε χαμηλές ταχύτητες και της επιτάχυνσης. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με το νέο Ducati Quick Shift 2.0, το οποίο προσφέρει πιο ακριβή αίσθηση και ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη, τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα.

Τελείως επανασχεδιασμένο πλάισιο

Για να βελτιώσει την άνεση και την οδηγική απόλαυση σε οποιαδήποτε διαδρομή, το νέο Multistrada V2 είναι εξοπλισμένο με πλήρως επανασχεδιασμένο πλαίσιο, πίσω υποπλαίσιο και ψαλίδι, που ενστερνίζονται την ίδια φιλοσοφία κατασκευής με το Multistrada V4. Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο μονοκόκ και χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο, το υποπλαίσιο είναι ατσάλινο τύπου χωροδικτύωμα και το ψαλίδι είναι χυτό από αλουμίνιο. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το νέο κινητήρα επιτρέπουν στο Multistrada να φτάσει σε εξαιρετικά χαμηλό βάρος: μόνο 199 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας χωρίς καύσιμο για την έκδοση V2 και 202 κιλά για την εξοπλισμένη με ημι-ενεργή ανάρτηση έκδοση V2 S.

Χάρη σε έναν πλήρη επανασχεδιασμό και την εφαρμογή μονοκόκ πλαισίου, οι μηχανικοί της Ducati κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα λεπτό σύνολο, που επιτρέπει να πατάμε πιο εύκολα τα πόδια στο έδαφος. Επιπλέον, η περιοχή επαφής των γονάτων και του εσωτερικού των μηρών με τις επιφάνειες της μοτοσυκλέτας έχει βελτιωθεί, αυξάνοντας την οδηγική απόλαυση και την αίσθηση ελέγχου στις υψηλές ταχύτητες. Χάρη στη νέα εργονομία, το νέο Multistrada V2 απαιτεί λιγότερη προσπάθεια στο τιμόνι για να κλίνει και εγγυάται πιο ουδέτερη συμπεριφορά κατά την είσοδο στις στροφές και στη διατήρηση της σταθερότητας στις συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης.

Ducati

Το Multistrada V2 είναι εξοπλισμένο με πιρούνι Marzocchi 45mm και αμορτισέρ Sachs με προοδευτικό σύνδεσμο, πλήρως ρυθμιζόμενα και τα δύο. Η έκδοση V2 S διαθέτει ημι-ενεργητική ανάρτηση με ηλεκτρονικό έλεγχο Ducati Skyhook Suspension, βελτιώνοντας περαιτέρω την άνεση, την ασφάλεια και τις επιδόσεις χάρη στις νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές, που περιορίζουν το βύθισμα κατά το φρενάρισμα (anti-dive)) και την τάση να «κάθονται» κατά την επιτάχυνση (αντι- squat), εξασφαλίζοντας βέλτιστη ακρίβεια οδήγησης.

Επιπλέον, η λειτουργία Minimum Preload επιτρέπει την ελάχιστη μείωση της πίσω ανάρτησης με το απλό πάτημα ενός κουμπιού, διευκολύνοντας την επαφή των ποδιών στο έδαφος ειδικά όταν η μοτοσυκλέτα είναι πλήρως φορτωμένη και με συνεπιβάτη. Όπως και στο νέο Multistrada V4, τα Suspension Modes μπορούν να ρυθμιστούν ανεξάρτητα από τα Riding Modes, διατηρώντας αμετάβλητες τις παραμέτρους του ηλεκτρονικού ελέγχου και την απόκριση του κινητήρα.

Ducati

Και οι δύο εκδόσεις του Multistrada V2 είναι εξοπλισμένες με μπροστινό τροχό 19 ιντσών σε συνδυασμό με πίσω τροχό 17 ιντσών, με ελαστικά Pirelli Scorpion Trail II και διαδρομή ανάρτησης 170mm, έτσι ώστε να προσφέρουν ευελιξία και ευκολία οδήγησης. Το σύστημα πέδησης Brembo διαθέτει έναν διπλό μπροστινό δίσκο 320mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες και ένα μονό 265mm με διπίστονη πίσω.

Ηλεκτρονικά σημείο αναφοράς

Το νέο Multistrada V2 μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, το οποίο είναι διαχειρίσιμο μέσω των επανασχεδιασμένων χειριστηρίων του τιμονιού και μίας νέας έγχρωμης οθόνης TFT 5", με μια πλήρως ανανεωμένη πολυγλωσσική διεπαφή βασισμένη σε τρεις διαφορετικές λειτουργίες πληροφοριών.

Οι πέντε διαθέσιμες λειτουργίες οδήγησης (Sport, Touring, Urban, Enduro και Wet) προσφέρουν τη δυνατότητα προσαρμογής του Multistrada V2 σε οποιαδήποτε κατάσταση, ρυθμίζοντας την ισχύ και την απόκριση του κινητήρα σε προδιαμορφωμένες και τροποποιήσιμες τιμές, χάρη στα τέσσερα Power Modes με τα οποία ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος. Τα Riding Modes, φυσικά, συνεργάζονται με το ABS στροφής (Cornering), το Ducati Traction Control (DTC), το Ducati Wheelie Control (DWC) και το Engine Brake Control (EBC) σε προκαθορισμένα επίπεδα, τα οποία μπορούν να τροποποιηθούν από τον αναβάτη.

Ducati

Tα τρία Infomodes (Road, Road Pro και Rally) επιτρέπουν την αξιοποίηση στο έπακρο τις δυνατότητες της οθόνης, αλλάζοντας τις πληροφορίες που εμφανίζονται για να προσφέρουν στον αναβάτη την καλύτερη οδηγική εμπειρία σε κάθε περίσταση: το Road Pro, για παράδειγμα, παρέχει το ποσοστό ισχύος και ροπής που χρησιμοποιούνται σε πραγματικό χρόνο.

Τέλος, το Ducati Multistrada V2 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με Cruise Control, υποδοχή USB ενσωματωμένη στον πίνακα των οργάνων, Ducati Brake Light EVO (το οποίο αναβοσβήνει σε απότομο φρενάρισμα) και, στην περίπτωση του V2 S, το σύστημα πολυμέσων Ducati με δυνατότητα ενεργοποίησης του αξεσουάρ πλοήγησης στροφή προς στροφή. Επιπλέον, η νέα λειτουργία Coming Home διατηρεί τη μεσαία σκάλα ενεργή όταν η ανάφλεξη είναι απενεργοποιημένη, για να φωτίζει την περιοχή μπροστά από τη μοτοσυκλέτα.

Ασφάλεια σε κάθε περίπτωση

Όπως όλα τα Multistrada, το νέο V2 έχει επίσης σχεδιαστεί για να επιτρέπει στους Ducatisti να ταξιδεύουν με απόλυτη ηρεμία χάρη στα χρονικά διαστήματα συντήρησης αναφοράς (έλεγχος διάκενου βαλβίδας κάθε 30.00 km) και τα προγράμματα 4EVER Ducati και Roadside Assistance. Το πρώτο προσφέρει εγγύηση 4 ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα. Το πρόγραμμα Roadside Assistance προσθέτει οδική βοήθεια, μεταφορά για αναβάτη και συνεπιβάτη, όχημα αντικατάστασης και διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων σε περίπτωση προβλημάτων που ενδέχεται να προκύψουν κατά την περίοδο κάλυψης. Όλα αυτά με την ηρεμία που προσφέρει ένα δίκτυο με πάνω από 800 επίσημους αντιπροσώπους Ducati σε περισσότερες από 90 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Ducati

Το νέο Multistrada V2 θα είναι διαθέσιμο στη στάνταρ έκδοση με χρώμα Ducati Red και στη V2 S, με ημιενεργή ανάρτηση DSS και σε χρώματα Storm Green ή/και Ducati Red. Οι μοτοσυκλέτες θα φτάσουν στις αντιπροσωπείες τον Ιανουάριο του 2025 και σε εκδόσεις 35kW για μοτοσυκλετιστές με δίπλωμα Α2.

Φωτογραφίες: Ducati

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!