Διόδια: Ποιος αυτοκινητόδρομος θα εξαιρεθεί από τις αυξήσεις για το 2025

Κώστας Μπιτσικώκος
Διόδια: Ποιος αυτοκινητόδρομος θα εξαιρεθεί από τις αυξήσεις για το 2025
Κάθε Πρωτοχρονιά φέρνει και αύξηση στις τιμές των διοδίων, λόγω της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.

Ακριβότερα θα πληρώνουν από την 1η Ιανουαρίου 2025 οι οδηγοί τις διελεύσεις τους από τους σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος θα εφαρμοστεί η τιμαριθμική αναπροσαρμογή.

Ειδικά για φέτος η αύξηση πλησιάζει στο 5% και είναι το άθροισμα του πληθωρισμού με βάση τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου συν ένα 2% από το συνολικό 12% που δεν εφαρμόστηκε το 2023. Απομένει ένα ακόμα 2%, το οποίο θα προστεθεί στον τιμάριθμο για την αύξηση του 2026 στην τιμή των διοδίων.

Οι τιμές των διοδίων από Πρωτοχρονιά

Για παράδειγμα, η διέλευση των επιβατικών ΙΧ από το σταθμό Ελευσίνας θα κοστίζει από 1/1/2025 2,40 ευρώ, από 2,30 ευρώ μέχρι τις 31/12. Στον Ισθμό 2,00 ευρώ από 1,90 ευρώ και στο σταθμό Πελασγίας 3,30 ευρώ, έναντι 3,10 ευρώ μέχρι τις 31/12.

Ολυμπία Οδός

 

Δείτε εδώ τις νέες τιμές διοδίων στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου

Υπάρχει όμως ένας αυτοκινητόδρομος που λειτουργεί μεν υπό καθεστώς παραχώρησης, όμως δεν θα εφαρμόσει αύξηση στα διόδια για το 2025. Πρόκειται για την Αττική Οδό, με την τιμή της κατηγορίας 2 να παραμένει στα 2,50 ευρώ.

Αναλυτικά οι τιμές διοδίων στην Αττική Οδό

  • 1,25€ για τα μοτοποδήλατα
  • 2,50€ για τα ΙΧ (κατηγορίες 2, 3 και 4)
  • 6,25€ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5)
  • 10,00€ για τα μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6)

Πότε θα αυξηθούν τα διόδια στην Αττική Οδό

Με βάση τη σύμβαση, ο νέος παραχωρησιούχος έχει τη δυνατότητα, μετά την πέμπτη επέτειο της ημερομηνίας έναρξης της παραχώρησης (δηλαδή από τις 6 Οκτωβρίου 2029 και μετά), να προτείνει σύστημα κυμαινόμενων διοδίων.

Τα κυμαινόμενα διόδια θα ισχύουν:

  • σε διαφορετικές χρονικές περιόδους (π.χ. ώρες αιχμής και ώρες εκτός αιχμής)
  • σε διαφορετικούς τύπους ημερών (π.χ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα και αργίες)
  • σε διαφορετικούς σταθμούς διοδίων (π.χ. στα τμήματα που παρατηρείται κυκλοφοριακική συμφόρηση).

Στόχος του συστήματος αυτού είναι να αποθαρρύνεται η είσοδος στην Αττική Οδό κατά τις ώρες αιχμής οχημάτων των οποίων οι οδηγοί θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο για ένα συγκεκριμένο τμήμα του.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!