F1 - Πιο επιθετικά σε όψη τα μονοθέσια του 2026
Το 2026 πλησιάζει και αναμένεται να φέρει μαζί του τεράστιες αλλαγές στον κόσμο της Formula 1. Εκείνη τη σεζόν αλλάζουν οι τεχνικοί κανονισμοί, κάτι το οποίο σημαίνει πως οι ομάδες θα σχεδιάσουν τα μονοθέσιά τους από το μηδέν, καθώς θα διαφέρουν πολύ από τα σημερινά. Επιπλέον θα βασιστούν γύρω από τις νέες μονάδες ισχύος, μιας και το σπορ θα περάσει σε νέα εποχή κινητήρων.
Τον περασμένο Ιούνιο η Formula 1 παρουσίασε το όραμά της για την αγωνιστική σεζόν του 2026. Εκείνη τη χρονιά θα γίνουν τεράστιες αλλαγές στους κανονισμούς, καθώς θα έχουμε νέα γενιά μονοθεσίων και κινητήρων. Παρά τις επίσημες ανακοινώσεις από τις FIA και F1, οι ομάδες δεν ήταν ευχαριστημένες με αυτά που είχαν στα χέρια τους και απαιτούσαν αλλαγές. Οι ανησυχίες τους ήταν μεγάλες για την ταχύτητα των μονοθεσίων, η οποία θα ήταν πιο κοντά στη Formula 2 απ’ ότι στα τωρινά δεδομένα της Formula 1.
Οι ομάδες σε συνεργασία με την FIA τους τελευταίους μήνες εργάστηκαν πάνω σε αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς ώστε τα μονοθέσια να γίνουν ταχύτερα. Οι αλλαγές εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ) και η FIA με τη σειρά της δημοσίευσε νέες render φωτογραφίες από το μονοθέσιο που έχει βασιστεί στους νέους κανονισμούς.
Τα μονοθέσια της Formula 1 του 2026 θα διαφέρουν σημαντικά από τα τωρινά, με τις διαστάσεις τους να είναι μικρότερες ώστε να προσφέρουν καλύτερες μάχες στην πίστα. Στόχος επίσης είναι να μειωθεί σημαντικά το βάρος τους, κάτι το οποίο ζητούν εδώ και χρόνια οι οδηγοί.
Η πιο δομική αλλαγή είναι στην αεροδυναμική. Για πρώτη φορά θα δούμε ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια τα οποία θα είναι η εμπρός και η πίσω αεροτομή.
Ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, μίλησε σχετικά με τον αντίκτυπο που θα έχουν οι αλλαγές στους τεχνικούς που εγκρίθηκαν από το ΠΣΜΑ: «Θα γίνει αύξηση στην απόδοση των μονοθεσίων κατά 50 βαθμούς στην αεροδυναμική. Αυτό σημαίνει πως τα μονοθέσια θα υστερούν κατά 40% έναντι των τωρινών και θα έχουν 15% λιγότερη αεροδυναμική απόδοση. Όσον αφορά την ταχύτητά τους, θα πλησιάζουν πολύ τα τωρινά μονοθέσια».
Η FIA θα επιτρέψει στις ομάδες να εξελίξουν τα μονοθέσια του 2026 στην αεροδυναμική σήραγγα από την 1η Ιανουαρίου του 2025.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για την κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών της F1 από τη McLaren, τον τελευταίο αγώνα του Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes και όλα όσα έγιναν στο GP Άμπου Ντάμπι.
Φωτογραφίες: FIA/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!