F1 - Οι «εμφύλιοι» του 2024: Η μάχη των Γκασλί και Οκόν στην Alpine των τεράστιων προβλημάτων
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 για το 2024 ολοκληρώθηκε και είναι η ιδανική στιγμή για τα πρώτα συμπεράσματα και απολογισμούς μετά από 24 Grand Prix. Αυτό αφορά και στις εσωτερικές μονομαχίες, γιατί ως γνωστόν, σε αυτό το άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, πρώτος σου αντίπαλος κάθε οδηγού δεν είναι άλλος από τον teammate του.
Σταδιακά θα δούμε το τι έκαναν οι οδηγοί στις… ενδοοικογενειακές τους μονομαχίες σε κάθε μία από τις δέκα ομάδες του grid. Ξεκινήσαμε από τη McLaren Racing, η οποία κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2024 και έφτασε τα 9 στην ιστορία της στη Formula 1. Ακολούθησε η Scuderia Ferrari, έπειτα oι Red Bull Racing, Mercedes-AMG F1 και Aston Martin F1. Τώρα σειρά έχει η Alpine F1, η οποία αλλιώς ξεκίνησε το φετινό πρωτάθλημα και αλλιώς το τελείωσε.
Wrapping up 2024 🎊🤙 pic.twitter.com/WczvpIY8Wy
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) December 17, 2024
Ώρα λοιπόν να δούμε τι θα γίνει σε αυτόν τον «εμφύλιο» ανάμεσα στους Πιέρ Γκασλί και Έστεμπαν Οκόν. Έπειτα από 23 αγώνες (σ.σ. ο Οκόν αντικαταστάθηκε στο Άμπου Ντάμπι από τον Τζακ Ντούχαν) το επί μέρους σκορ στους αγώνες είναι 13-10 υπέρ του Οκόν. Κατά τη διάρκεια της σεζόν, είδαμε να αλλάζει η δυναμική ανάμεσα στους δύο οδηγούς, με τον έναν να είναι καλός στο πρώτο μισό της σεζόν και ο δεύτερος να βελτιώνεται στο δεύτερο μισό της σεζόν. Το καλύτερο αποτέλεσμα του Οκόν ήταν η 2η θέση στη Βραζιλία, ενώ του Γκασλί η 3η θέση στον ίδιο αγώνα.
Rainy F1 shots just hit different ☔️😮💨 pic.twitter.com/Rep2xeoqSu
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) December 19, 2024
Στις κατατακτήριες δοκιμές η μάχη ήταν αρκετά κλειστή, καθώς το σκορ ήταν 12-11 πάλι υπέρ του Οκόν. Το καλύτερο πλασάρισμά του στο grid ήταν η 4η θέση, ενώ του Γκασλί η 3η θέση.
Στη βαθμολογία ο Γκασλί κατέκτησε 42 βαθμούς, ενώ ο Οκόν 23 βαθμούς. Ο κύριος λόγος που συγκέντρωσε περισσότερους βαθμούς ήταν επειδή τερμάτισε στη βαθμολογούμενη 10άδα 9 φορές έναντι 5 του teammate του. Ο πιο άτυχος εκ των δύο ήταν ο Γκασλί με 3 εγκαταλείψεις έναντι 2 του Οκόν.
Το ξεκίνημα της χρονιάς ήταν εφιαλτικό για την Alpine, η οποία είχα το χειρότερο σε δυναμική μονοθέσιο στους πρώτους αγώνες. Όμως με τις αλλαγές στο τεχνικό τμήμα και στη στρατηγική σχεδιασμού του μονοθεσίου, η τύχη των Γάλλων άλλαξε προς το καλύτερο και μέχρι το τέλος της σεζόν κατάφερε να τερματίζει σταδιακά στους βαθμούς. Μάλιστα, κατάφερε να πάρει διπλό βάθρο σε Grand Prix, κάτι που έκαναν μόνο οι McLaren, Ferrari, Mercedes και Red bull Racing στο 2024.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για την κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών της F1 από τη McLaren, τον τελευταίο αγώνα του Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes και όλα όσα έγιναν στο GP Άμπου Ντάμπι.
Φωτογραφίες: Alpine F1
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!